Ladder/trap voor lastige zolder verdieping

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Ik heb een nieuwbouw huis met op het dak een langskap met daarop een tuitkap. De zolder is ingedeeld in een aantal kamers. De kap is volgens de huidige nieuwbouw normen 'afgewerkt'. Dat moet dus beter ;).

De nok op het hoogste deel is circa 4 meter maar deze loopt over het trapgat heen. Heeft iemand een goede tip welke ladder/trap ik het beste kan gebruiken?

Ik dacht zelf aan een trap ipv ladder maar dan kom ik slecht bij het deel boven het trapgat.
Met een ladder tegen een schuin dak aanzetten daarintegen is ook niet alles. Ik zag ook nog zoiets waarmee ik beide kan proberen maar het merk zegt mij niets. Kent iemand dit: https://aldorr.nl/product...eter-aldorr-professional/

Ander alternatief is misschien een reformladder. Al weet ik niet zo goed hoe ik die kwijt kan haaks op de trap om erbij te kunnen aangezien het pad daar circa 1m10 breed is.

Hier onder wat foto's van de situatie. Ik heb mijzelf ook al tig keer afgevraagd hoe die jongens op de bouw die afwerk latten erop gekregen hebben 8)7. Tips zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKG0IKVd5Fm7y_zBz0lg9km6Y6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C94XCQ0T2IVmdANvLYZSikmI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnOrnfbP-qrLC-2Nfb_vucAkorQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CWb39jA0f7aXnqaQeXaK5Bg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-06 14:26
Wellicht een vouwladder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik zou een steigertje op de huidige trap monteren en vanaf daar een ladder plaatsen. Dan kun je alles ook beter vastzetten en kun je de ladder ook nog wat verplaatsen op de steiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Trapsteiger?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-06 14:26
Je kunt ook van wat planken een plateautje maken tussen de muur rechts en het vaste traphekje.
Dan kun je daar een ladder of trapje op zetten.
Maak het wel stevig genoeg en klemvast tussen beide kanten zodat het niet instort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 13:38
Wij hebben soortgelijke situatie gehad. We hebben toen een aantal stempels gebruikt om een "vloer" in het trapgat te maken. De stempels hebben we onderling verbonden met wat latten.

Vervolgens hebben we op de vloer met een rolsteigertje gewerkt.

We hadden hier voor stempels gekozen omdat we die toch hadden liggen. Ik had liever een steiger gebruikt, maar daarmee konden we geen vlakke vloer creëren.
Als je stempels gebruikt, let dan wel op dat je de stempels goed fixeert.
Dit ziet er inderdaad veel beter uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Laurensius88 op 12-07-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jweetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Dank voor het meedenken, een plateau of trapsteiger(die naam kende ik niet😀) met normale trap/ladder erop moet het denk maar worden. Een reformladder met uitgestoven derde deel kan ik amper kwijt heb ik gezien. Tnx iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11
Alternatief zou je een soort steiger kunnen klussen van wat stevige balken. Die maak je verticaal op lengte afhankelijk van de trede en dan laat je ze door het traphek / doorgang steken. Stevige plaat er op en je moet er kunnen staan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:26
Niet voor de faint-hearted, maar t gaat wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbKUm9PVeKvYLdDZIgDoQYqFA4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuQQGrwyyKHpW8SVIpbwErd8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:52
Officieel en, als je het goed doet, veilig; steiger huren.

Kan ook, ladder aan de trapgat kant tegen het traphekje zetten, met de poten tussen de spijlen door, schuin naar de muur aan de andere kant...

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
siem123 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:24:
Niet voor de faint-hearted, maar t gaat wel.

[Afbeelding]
Om jouw foto even te misbruiken: bij mijn situatie heb ik een balk met spijkerpluggen aan de buitenmuur bevestigd. Daar vervolgens tussen de spijlen van het traphekje door wat planken/balkjes op bevestigd (vastgeschroef in de balk op de muur, los tussen de spijlen) en daarop een multiplexplaatje geschroefd. Vervolgens kon ik er zonder problemen een gewone huishoudtrap op plaatsen.

Is dit de veiligste methode? Vast niet :p Maar het was erg solide. Nadeel is wel dat je naderhand wat schroefgaten in de muur moet dichten.
Pagina: 1