Asus router achter bestaande Ubiquitirouter niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:25
Hallo Tweakers,

Ik heb enkele (niet meer gebruikte) routers die ik wil verkopen en waarvan ik de webinterface moet benaderen en testen of deze werken. Nu heb ik een router aangesloten op de switch van mijn bestaande netwerk en ik zie dat deze ook netjes een IP-adres krijgt toegewezen.

De aan te sluiten routers zijn routers van Asus. Deze worden op een Ubiquiti netwerk aangesloten.

Als ik dat uitgegeven IP-adres intyp kom ik echter niet op de webpagina van de router.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de UTP kabel niet in de WAN-poort maar in een LAN-poort van de router te doen, de router gereset, een nieuw VLAN aangemaakt en toegewezen aan de poort waar de router op aangesloten is. De webinterface benaderen lukt mij echter niet.

Ik heb nu het primary network van de switch-poort op 'None' gezet en zie dat de router na een reset 192.168.1.1 pakt. Echter nog steeds geen webinterface als ik dat adres benader.

Het zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar weet iemand hoe ik dit snel kan doen? 8)7 De routers moeten ook van de laatste firmware worden voorzien, dus wel handig als ze ook connectie met internet hebben.

Beste antwoord (via DedSec85 op 11-07-2023 21:59)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Helemaal niet aansluiten op je netwerk. Maar een pc of laptop bedraad aansluiten aan de LAN zijde, router factory reset doen en kijken of je dan een ip adres van hem krijgt. Vervolgens webinterface op het adres van de verkregen gateway openen.

Edit:
Daarna de router van internet voorzien door zijn wan poort aan te sluiten op je overige netwerk. Dat kan alleen maar als de ip range in je router anders is dan de rest van je netwerk. Dus die moet je dan wellicht wijzigen.

[ Voor 32% gewijzigd door remco_k op 11-07-2023 21:59 ]

Alles kan stuk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Helemaal niet aansluiten op je netwerk. Maar een pc of laptop bedraad aansluiten aan de LAN zijde, router factory reset doen en kijken of je dan een ip adres van hem krijgt. Vervolgens webinterface op het adres van de verkregen gateway openen.

Edit:
Daarna de router van internet voorzien door zijn wan poort aan te sluiten op je overige netwerk. Dat kan alleen maar als de ip range in je router anders is dan de rest van je netwerk. Dus die moet je dan wellicht wijzigen.

[ Voor 32% gewijzigd door remco_k op 11-07-2023 21:59 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:25
remco_k schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:57:
Ah thanks, ga ik dat morgen even proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zoiets dacht ik ook.

Asus via z'n WAN eventueel internet geven, maar pc / laptop bedraad op de Asus aansluiten, zien wat de Asus uitdeelt en daarop voortborduren.