Hoe groot moet mijn opslagcontainer zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergraafman
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-07-2023
Hallo,
Wij gaan onze eengezinswoningen verbouwen en hebben tijdelijke opslag nodig. Nu zat ik te denken voor een opslagcontainer in de tuin te zetten. Nu is mijn vraag hoe groot moet de container zijn 10ft of 20ft beide kan ik in de tuin laten plaatsen. Wat is het beste formaat voor het opslaan van de spullen iemand ervaring hier mee ?

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
Ligt er aan hoeveel spullen je hebt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
En hoveel kinderen en huisdieren

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Hou er rekening mee dat een opslagcontainer de luchtvochtigheid en temperatuur van de buitenlucht aanneemt na verloop van tijd. Afhankelijk wat je hierin stopt en voor hoe lang kun je verwachten dat het niet zo goed eruit komt als het erin is gegaan.

Beter gebruik je zo'n centrale opslag dienst, daar zorgen ze voor de juiste temperatuur en luchtvochtigheid, normaal gesproken geen kans op lekkage en ook nog een beter beveiligd. Plus je hebt ruimte in je tuin om bouwmaterialen te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergraafman
The Fatal schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:33:
Ligt er aan hoeveel spullen je hebt
Ja een beetje standaard tv meubel,bank,boekenkast, eettafel, 6 stoelen, en wat kinder speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
10ft is wel een ukkie. En beter een geisoleerde nemen, want de hoeveelheid condens is andees niet mals. Of idd extern opslaan…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik zou dit niet doen, ik zou 'fatsoenlijke' opslag nemen. Je wilt geen schimmel op en in je meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bendegeus
Wij hebben dit ook gedaan voor onze verbouwing. Wij hebben toen voor een 20ft container gekozen. Tijdens de verbouwing hebben we in de container ook nog wat bouwmaterialen opgeslagen. https://cboxcontainers.nl De chauffeur zet de container netjes op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergraafman
bbbrumbrum schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:16:
10ft is wel een ukkie. En beter een geisoleerde nemen, want de hoeveelheid condens is andees niet mals. Of idd extern opslaan…
Oke bedankt voor de tip ga ik me ook even verdiepen in een geisoleerde container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergraafman
Bendegeus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:11:
Wij hebben dit ook gedaan voor onze verbouwing. Wij hebben toen voor een 20ft container gekozen. Tijdens de verbouwing hebben we in de container ook nog wat bouwmaterialen opgeslagen. https://cboxcontainers.nl De chauffeur zet de container netjes op zijn plek.
Oke, Hebben jullie geen last gehad van condens op de meubelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
Waarom niet gewoon een box huren?
Dan heb je meteen geen problemen met vochtigheid etc, en je tuin overleefd het ook nog.

Weet niet hoe groot je wilt, maar hoeft niet heel duur te zijn.
Welke periode denk je hem nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
Zoals hierboven al gezegd; condens en andere ellende (soms ook vergunning nodig vanuit gemeente). ik zou kiezen voor een breng/haal opslagcontainer.

brengen: inladen
ophalen: opslag in opslagruimte (niet buiten)
brengen: uitladen na verbouwing.

Zoiets: https://www.opslagbakkie.nl/opslagcontainer-huren/

geen ervaring met deze overigens, maar mijn buren deden dit ook en ik vond het wel super handig. Ook geen ding in je tuin/oprit/straat weken lang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
BuG2FiX schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:25:
Zoals hierboven al gezegd; condens en andere ellende (soms ook vergunning nodig vanuit gemeente). ik zou kiezen voor een breng/haal opslagcontainer.
Er is voor wat betreft de soort overeenkomst ook een wezenlijk verschil in vergelijking met het huren van een box.

Bij het huren van een box of container krijg je alleen de box of container in gebruik. Bij diefstal na inbraak moet je dus zelf de schade dragen. Uiteraard kun je je daarvoor wel vooraf proberen te verzekeren.

Een breng/haal container betreft echter geen huurovereenkomst, maar een overeenkomst tot bewaarneming. Je geeft je huisraad in bewaring aan het containerbedrijf en het containerbedrijf moet dus zorgen dat je huisraad veilig opgeborgen blijft.

Let wel op dat er diverse rechtszaken zijn gevoerd waarbij de partijen na bijvoorbeeld diefstal in conflict raakten over de vraag of het huur of bewaarneming betrof. Lees dus ook goed de algemene voorwaarden en zorg ervoor dat het vooraf duidelijk is wat voor soort overeenkomst het betreft.

Een bedrijf kan in de algemene voorwaarden niet altijd uitsluiten dat eventuele schade tijdens de periode van bewaarneming niet wordt vergoed, tenzij die schade bijvoorbeeld onverzekerbaar was. Zo'n algemene voorwaarde als onderdeel van een consumentenovereenkomst is vaak onredelijk bezwarend. Bijvoorbeeld als een verzekering wel mogelijk was, maar het bedrijf ervoor heeft gekozen die verzekering niet af te sluiten. Eventuele schade kan echter onverzekerbaar zijn als de bewaarnemer niet weet welke zaken er in de container worden opgeslagen.

Ga dus vooraf goed na welke vergoeding je kunt verwachten als de huisraad in bewaring wordt gegeven, maar achteraf gestolen blijkt te zijn of beschadigd is geraakt. Hetzelfde geldt voor een huurovereenkomst, maar dan draag je waarschijnlijk sowieso het risico op diefstal of schade.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:44
Tijdens onze verhuizing/verbouwing hebben we ook tijdelijk wat opgeslagen in een opslagbox.
Bij onze inboedelverzekering moesten we aangeven wanneer onze spullen (of percentage van de spullen) op welke locatie lagen. Dit was dan gewoon verzekerd (bij mijn verzekering tenminste).

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hoelang is tijdelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergraafman
de verbouwing duurd 3 tot 4 weken dus niet heel lang en zal in september plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bendegeus
petergraafman schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:31:
[...]

Oke, Hebben jullie geen last gehad van condens op de meubelen ?
Nee we hebben geen last van condens gehad op de opgeslagen spullen. Kwam na 5 weken netjes uit de container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 14:41
Wat een bijzondere vraag, wil je echt weten of je voor een 10ft of 20ft container moet gaan? Dat is namelijk een vraag die een aantal vreemde achter een toetsenbord niet echt voor je kan beantwoorden gezien het gebrek aan informatie. Of wil je eigenlijk weten wat de alternatieve zijn en of je überhaupt wel voor een container moet gaan?

Anyway, ik weet niet wat het verschil is in kosten en of je het kwijt kan qua plek. Maar mijn ervaring leert dat je 3 dingen altijd te weinig hebt wat betreft wonen:
  1. Tijd
  2. Geld
  3. Ruimte
Als je twijfelt zou ik voor een grotere gaan. 10ft is 3x2.5 ofzo? Die ruimte zit al redelijk snel vol.
Maar goed dat hangt natuurlijk ook af van de spullen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
petergraafman schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:08:
[...]

De verbouwing duurt 3 tot 4 weken dus niet heel lang en zal in September plaats vinden.
Niet om de pessimist uit te hangen, maar ervaring leert dat dingen altijd langer duren. Dus ga sowieso al maar uit van 6 weken. En dan zul je ook net zien dat die ene klus ff niet afgemaakt kan worden en daar sta je dan met een container die terug moet, maar jouw spullen nog geen plek hebben.

Misschien heb jij een andere zekerheidsfactor, als je zeker weet dat het daarin lukt is dat prima. Maar het staat mogelijk langer dan je in gedachte had. Op zn allerminst wil je misschien sommige dingen ook even goed inpakken.

Complimentje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Zelf zou ik gaan voor "hoe groter, hoe beter" heb je ook niet alle bouwzooi in het huis zelf maar kun je de container gelijk als bouwopslag gebruiken (ik raak altijd gestoord van zooi overal bij een verbouwing en heb graag ruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is de keuze voor een container in plaats van een opslagbox op andere locatie gebaseerd op het feit dat je dan niet 2x verhuiskosten hebt naar en vanaf de opslagbox?

Aangezien je altijd meer spullen hebt dan je denkt, zou ik bij onzekerheid voor de grotere variant kiezen. Je hoeft wellicht ook minder te stapelen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06
Ik zou never voor een verbouwing van 4 weken al mijn spullen naar een opslagfaciliteit brengen en ze daarna weer ophalen. Dan zou het toch een container in de tuin worden, de grootste die je kan neerzetten. Beetje extra ruimte is nooit erg.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
40ft container is aan te raden. Wij hebben hem nu staan van juli 2022 tot nu. Alles seizoenen doorstaan, de inhoud is nog gewoon in de staat zoals we het er in gezet hebben, geen schimmel, geen vocht.

Wij hebben hem gehuurd bij BD Containers, prima prijs, prima service.

Let op, haal en brengkosten zijn best prijzig, ik meen iets van 800 euro. Dus voor korte termijn wellicht niet interessant.

[ Voor 18% gewijzigd door Petje72 op 12-07-2023 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:14
Mijn ouders hebben dat ooit met een 20ft container gedaan. Dat werkte prima, je kon ook nog een beetje handig spullen terugvinden en er in lopen. Met minder ruimte heb je die optie niet. Die verbouwing duurde overigens wel wat langer dan een paar weken. Alle meubels waren ingepakt met plastic. Mocht je de ruimte hebben zou ik voor 20ft gaan. Mijn ervaring met bijvoorbeeld verhuizen is altijd dat de meubels meer ruimte innemen dan je van te voren verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem: in Oktober krijgen we een nieuwe vloer op de begane grond, maar vanwege de droogtijd van de 2cm egaline gaat het 3 weken duren.

Ik wilde dus ook een 20ft container voor de deur zetten: bankstellen, stoelen, tafels en kasten erin, en 3 weken later er weer uit. Ik ga nu alleen wel twijfelen over het vocht gedeelte, alles is namelijk gloednieuw. Maar van de andere kant: het is maar 3 weken.

Ik heb ook wel zitten zoeken naar bedrijven zoals opslagbakkie welke een kleine container voor de deur zetten, weer ophalen, en tijdelijk opslaan. Maar je betaald toch vaak voor minimaal een paar maanden, en dan gaat het al snel richting de 1000 euro inclusief transport. Tevens passen 2 bankstellen van 2.20 meter niet in die kleine bakjes die ze hebben, dus dan heb je al 2 containertjes nodig.

(ps. een 20ft container voor 3 weken kost me slechts 200 euro, aangezien een bedrijf in de buurt die dingen verhuurt waardoor de transportkosten slechtds 120 euro zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door ConQuestador op 13-07-2023 10:29 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ConQuestador schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:15:
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem: in Oktober krijgen we een nieuwe vloer op de begane grond, maar vanwege de droogtijd van de 2cm egaline gaat het 3 weken duren.

Ik wilde dus ook een 20ft container voor de deur zetten: bankstellen, stoelen, tafels en kasten erin, en 3 weken later er weer uit. Ik ga nu alleen wel twijfelen over het vocht gedeelte, alles is namelijk gloednieuw. Maar van de andere kant: het is maar 3 weken.

Ik heb ook wel zitten zoeken naar bedrijven zoals opslagbakkie welke een kleine container voor de deur zetten, weer ophalen, en tijdelijk opslaan. Maar je betaald toch vaak voor minimaal een paar maanden, en dan gaat het al snel richting de 1000 euro inclusief transport. Tevens passen 2 bankstellen van 2.20 meter niet in die kleine bakjes die ze hebben, dus dan heb je al 2 containertjes nodig.

(ps. een 20ft container voor 3 weken kost me slechts 200 euro, aangezien een bedrijf in de buurt die dingen verhuurt waardoor de transportkosten slechtds 120 euro zijn)
je nieuwe bankstel ( net als al het andere in je huis) heeft al eerder in zijn leven weken in een container gezeten, toen zat het ook niet vol met schimmel :+ wij gebruiken al jaren dood normale containers om spullen in op te slaan in situaties zoals die van jou, voor zowel opslag van huisraad als opslag van bouwmaterialen. soms als je hem open doet is het een beetje benauwd dan laat je de deur even open staan op een mooie dag. ik zou het er geen jaren in laten staan, maar een paar weken is echt een probleem. mits het dak waterdicht is. wat wel eens gebeurd is dat die dingen zo heet worden dat het bouwhout in alle vormen "springt" ik zou er dan hoog zomer ook geen antieke klok inzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 13-07-2023 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 21:08
Zoals hierboven vermeld, mits de container goed waterdicht is loop je geen enkel risico. Heb zelf al jaren spullen in een container liggen, is gewoon kurkdroog in de container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergraafman
Bedankt iedereen voor de vele reacties. Ik heb hier veel informatie om een keuze te maken. Zo te lezen hebben meer mensen hier vragen over. Ik denk dat ik toch voor een 20ft opslag container ga en de spullen goed inpak en een paar vochtvreters in de container plaats. Ik zag bij een eerder geplaatste blog dat de transport kosten maar 149 euro heen en 149 euro terug zijn dus dat valt nog wel te overzien.
Pagina: 1