Wat is de/jouw ideale samenstelling om te gamen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik heb momenteel een PS5 waar ik echt heel weinig nog mee doe en een Nintendo Switch waar ik af en toe iets meer mee doe dan de PS5. Ik heb daarnaast ook een Game Pass die bijna afloopt.

Echter, begin ik steeds meer te twijfelen welke aanpak het beste is. Als eerst vind ik het echt balen dat ik nu feitelijk 2 consoles en 1 dienst heb. De dienst (Game Pass) is een beetje hetzelfde als Netflix. Er is zoveel en dat maakt een keuze maken lastig.

De PS5 ben ik ondertussen echt wel op uitgekeken. Spellen zijn heel duur en het is allemaal hetzelfde: Of slecht uitgebracht en bagger spel of immense RPG’s waar ik gewoon geen tijd meer heb om in te komen.

De Switch aan de andere kant doet het hier beter. Spellen zijn wat simpeler om mee te spelen. Vaak niet te moeilijk. Ik heb uren in Pokemon zitten bijvoorbeeld. Maar ik vind de Switch ook wel ongelofelijk underpowered.

Nu ben ik op zoek naar een idee hoe jullie je games, consoles en collectie managen. Ik wil reduceren in het aantal consoles, maar leef ook wel met een soort FOMO. Tegelijkertijd heb ik te veel online abonnementen en spellen waar ik gewoon niet meer de energie voor heb om mij daar helemaal in te laten zuigen om er vervolgens achter te komen dat het gewoon nog 15 uur aan hetzelfde is.

Een van mijn ideeën was om de PS5 weg te doen en een game laptop aan te schaffen. Ik heb nog nooit platforms als Steam gebruikt of op een laptop gespeeld. Maakt dit het makkelijker om wat overzichtelijker te gamen? De drempel ten opzichte van de PS5 om de TV aan te zetten is kleiner, denk ik?

Of ben ik gewoon ouder aan het worden?

Hoe gaan jullie om met de grote versplintering van games, consoles, exclusives en platform. Wat is nou handig om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb jaren op consoles gespeeld. Maar het aanbod van Nintendo sluit niet meer helemaal aan (vooral veel remasters in de genres die ik leuk vind en die heb ik al gespeeld). Overwoog ook Gamepass net een Series X maar vind de investering te hoog.

Uiteindelijk terechtgekomen bij Geforce Now icm spellen die ik op Steam koop. 1080p 60fps in iedere game voor 100 euro per jaar. En ik hoef geen investering te doen in hardware.

Het aanbod moet natuurlijk wel aansluiten. Maar Cities Skylines, Euro Truck en Farming Sim is voldoende. Daarnaast is Microsoft zn hele 1st party lineup aan het overzetten.

Niet iedere game is beschikbaar. Maar dat zie ik juist als voordeel.

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 11-07-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ronwiel schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:43:
Heb jaren op consoles gespeeld. Maar het aanbod van Nintendo sluit niet meer helemaal aan (vooral veel remasters in de genres die ik leuk vind en die heb ik al gespeeld). Overwoog ook Gamepass net een Series X maar vind de investering te hoog.

Uiteindelijk terechtgekomen bij Geforce Now icm spellen die ik op Steam koop. 1080p 60fps in iedere game voor 100 euro per jaar. En ik hoef geen investering te doen in hardware.

Het aanbod moet natuurlijk wel aansluiten. Maar Cities Skylines, Euro Truck en Farming Sim is voldoende. Daarnaast is Microsoft zn hele 1st party lineup aan het overzetten.

Niet iedere game is beschikbaar. Maar dat zie ik juist als voordeel.
Dank voor je reactie! Precies wat ik zocht. Hoe ben je aan de Geforce Now van €100/jaar gekomen? Ik zie alleen €100/ half jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het is behoorlijk persoonlijk.

Ik heb een game laptop; maar zo op de schoot is behoorlijk onhandig en totaal niet ergonomisch, maar ik vindt het wel fijn.

Ik speel ook veel F2P games welke niet eens op console beschikbaar zijn.

Maar ik kan mij zeker voorstellen dat dit helemaal niets is voor iemand anders.

De GeForce Now optie hierboven klinkt overigens wel interessant.

Edit: €200,-/jaar vindt ik ook nogal wat.
Maar andersom was m'n game laptop ook niet goedkoop.

[ Voor 11% gewijzigd door Accretion op 11-07-2023 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Rhinosaur schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:53:
[...]

Dank voor je reactie! Precies wat ik zocht. Hoe ben je aan de Geforce Now van €100/jaar gekomen? Ik zie alleen €100/ half jaar :)
Priority kost 100 euro per jaar voor 1080p/60fps. Eén of twee keer per jaar is deze in de sale voor 30 euro voor zes maanden.

Ultimate kost 200 per jaar 4k/120fps (gtx 4090). Ja dat is duur. Maar reken eens uit wat een nieuwe game pc kost als je niks hebt staan en wat je daar op afschrijft. En dan hebben we het nog niet over de 300 a 400 watt die je staat te verstoken ;)

Ik gebruik nu de combi 1080p/60fps op een 4k tv waar ik m’n laptop op aansluit en dat ziet er fantastisch uit. Ben best gevoelig voor inputlag, maar heb hier geen last van. Je moet alleen geen budget internetprovider hebben. Maar als dat niet het geval is is het in mijn ogen even goed als eigen hardware.

Ik overweeg in de toekomst het ultimate abo omdat je dan ook 1440p ultrawide support hebt en dat js met Cities Skylines 2 in aantocht wel leuk.

Edit: voordeel is ook dat het maandelijks opzegbaar is. Als ik uitreken hoe vaak ik de afgelopen 15 jaar een console kocht, om deze vervolgnes zes maanden later te verkopen omdat ik er al klaar mee was…

[ Voor 35% gewijzigd door Ronwiel op 11-07-2023 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Spellen voor de ps5 zijn nieuwe ook inderdaad duur, ik heb daarom gekozen voor ps extra af te sluiten.
Kost je misschien 70 a 100 perjaar, maar het game aanbod is meer dan prima.

Heel soms nog een game fysiek 2e hands kopen of een hele mooie aanbieding.

Heb ook gewoon geen tijd en zin meer om elke dag te gamen. Misschien straks na de zomer wel weer, maar afgelopen weken is die niet echt aangeweest.

Ook nog een switch thuis liggen, deze games zijn inderaad lekker simpel maar toch vermakelijk. Maar die word eigenlijks meer door de kinderen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-09 18:37
Rhinosaur schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:22:

Hoe gaan jullie om met de grote versplintering van games, consoles, exclusives en platform. Wat is nou handig om te doen?
Heel herkenbaar en voor mij persoonlijk speelt ouder worden (39) zeker een rol. Na 30+ jaar gamen heb ik het meeste wel gezien en is het wauw-effect dat ik als kind kon krijgen helaas nog maar zelden aanwezig. Ik heb hier de afgelopen jaren onbewust nog veel naar gezocht en heb - net zoals jij - alle consoles in huis gehad. Ik vond het lastig om mijn aandacht te verdelen tussen de verschillende systemen en merkte ook dat ik sneller dan verwacht was uitgekeken op de PS5.

Uiteindelijk heb ik begin dit jaar alles verkocht en een Steam Deck gekocht. Tot nu toe het ideale systeem voor mij :) Ik geniet ervan om spellen uit mijn jeugd (o.a. Little Big Adventure 2) opnieuw te spelen en speel daarnaast spellen die of niet speelbaar zijn op een console (zoals Opus Magnum) of die zich wat mij betreft beter lenen voor handheld/korte sessies (Pentiment, visual novels, JRPG). Het biedt mij meer variatie dan ik ooit gehad heb en heeft het bijkomend voordeel dat ik op de bank kan gamen met mijn vrouw naast me, i.p.v. dat ik de TV claim met de PS5. En dan heb je ook nog een systeem dat perfect is voor emulatie.

Één nadeel: in de Steam Sales (zoals deze week) is alles zo goedkoop dat je al snel alsnog een hele collectie opbouwt O-)

[ Voor 3% gewijzigd door easygoingfox op 12-07-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:46
Rhinosaur schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:22:
Deze al gelezen? :) Plezier in gamen deels kwijt

Klinkt namelijk heel erg zoeken naar een ervaring die je simpelweg niet meer hebt/ervaart. Iets via Steam e.d. regelen (via een laptop of bijv Geforce Now) kan handig zijn, maar dan is de keus weer zo groot (in het geval van een laptop), en met de Steam sales ga je dan gegarandeerd weer zo’n ontzettende backlog opbouwen, helemaal als je al last van FOMO hebt.

Zou dus ook eens goed kijken of gamen nog wel bij je past. Zelf heb ik geforce now, afgelopen jaar twee keer zo’n €30 voor 6 maanden gedaan. Moet zeggen dat ik sinds de tweede verlenging eigenlijk niet eens meer gespeeld hebt. Maar GFN is echt ideaal als de games die je leuk vindt erop staan. En het is een kleine investering, en dus ook makkelijk te stoppen als je er klaar mee bent. En zélfs prima te doen op de free tier, ik heb nooit langer dan 5 minuten gewacht en speel meestal ook nooit langer dan 1 uur. Tenzij je misschien grafische zware spellen wilt spelen waarbij free niet goed uitkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door menne op 15-07-2023 14:20 ]

Pagina: 1