iPhone wordt erg warm van DMG media apps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKWS
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-09 10:09
Ik heb een iPhone 13 en ik merk al een tijdje dat mijn telefoon soms heel snel, heel warm wordt. Het valt me op dat dit vooral is wanneer ik de Volkskrant- of Trouw app gebruik. Als ik deze apps sluit wordt het snel weer beter.
Ik heb daarnaast niet veel andere apps open (vandaar deels mijn vermoeden dat het aan deze apps ligt). Beide zijn apps van DMG media en zien er qua opbouw equivalent uit dus waarschijnlijk draaien ze heeft op grotendeels dezelfde code.

Zijn er anderen die dit is opgevallen? Is er wat aan te doen behalve de apps niet meer te gebruiken?

Als ik erop DuckDuckGo dan kan ik niet zo snel vergelijkbare ervaringen vinden behalve dan de dooddoener dat apps dit kunnen veroorzaken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe technisch je bent maar als je je eigen DNS server gebruikt (of NextDNS) dan kan je zien welke domeinen die apps gebruiken en sommige ervan blokkeren om te zien of dat helpt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Heb geen ervaring met de gebruikte apps, maar ik heb wel warmte problemen op m’n iPhone 12 met gebruik van de Marktplaats app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKWS
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-09 10:09
Juup schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:09:
Ik weet niet hoe technisch je bent maar als je je eigen DNS server gebruikt (of NextDNS) dan kan je zien welke domeinen die apps gebruiken en sommige ervan blokkeren om te zien of dat helpt.
Zo ingevoerd ben ik helaas niet. Het kan dus komen doordat die apps verbinding maken met bepaalde domeinen die veel verkeer genereren waardoor de telefoon hard aan het werk moet en dus warm wordt? Wat is dat dan verkeer? Is dat reclame? Ik kan me niet voorstellen dat zoiets hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Maak een melding bij de ontwikkelaar van de apps, dan kan die de fout herstellen.
Je vind de gegevens daarvoor bij de app in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MKWS schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:20:
Het kan dus komen doordat die apps verbinding maken met bepaalde domeinen die veel verkeer genereren waardoor de telefoon hard aan het werk moet en dus warm wordt? Wat is dat dan verkeer? Is dat reclame? Ik kan me niet voorstellen dat zoiets hoort.
Het is niet zozeer het verkeer wat het probleem is maar wel dat er "services" meedraaien b.v. om telemetrie te verzamelen of om advertenties te tonen of andere rommel die onnodig is voor het functioneren van de app.

Het is overigen niet zeker dat het bij de door jou genoemde apps ook het geval is hoor - maar het zou kunnen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

DDR schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:28:
Heb geen ervaring met de gebruikte apps, maar ik heb wel warmte problemen op m’n iPhone 12 met gebruik van de Marktplaats app.
Heb hetzelfde euvel hier op mijn 14 Pro, ook met marktplaats.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is het niet DPG Media?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1