Marktplaats met kopersbescherming

Pagina: 1
Acties:
  • 1.359 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptCookiedough
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-07-2023
Laten we ten eerste de meningen over MP en het handelen met kopersbescherming achterwege laten. Men is hier op Tweakers niet altijd tevreden over MP. Is prima, maar daar heb ik nu niet zoveel aan. Ik ben gewoon benieuwd of er oplossingen zijn wat betreft mijn vraag;

Stel, ik ben een verkoper op Marktplaats en ik verkoop iemand een laptop/Playstation e.d. Ik verstuur het product naar de koper. Eenmaal aangekomen haalt de koper het product uit de doos en geeft aan geen product te hebben gekregen, of om het helemaal geloofwaardig te maken, hij stopt er zelf een defect product/foto's/zware objecten in. Hoe gaat het dan verder? Hoe krijg ik als verkoper mijn geld en mijn product terug? Hoe pleegt Online Payment Platform het onderzoek? Sturen ze iemand fysiek naar de koper en/of schakelen ze de politie in? Wordt nergens op Marktplaats of Online Payment Platform aangegeven, maar ik ben razend benieuwd.

Merci voor eventuele antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:33

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:07

-CJ

Not remastered

CptCookiedough schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:49:
Laten we ten eerste de meningen over MP en het handelen met kopersbescherming achterwege laten. Men is hier op Tweakers niet altijd tevreden over MP. Is prima, maar daar heb ik nu niet zoveel aan. Ik ben gewoon benieuwd of er oplossingen zijn wat betreft mijn vraag;

Stel, ik ben een verkoper op Marktplaats en ik verkoop iemand een laptop/Playstation e.d. Ik verstuur het product naar de koper. Eenmaal aangekomen haalt de koper het product uit de doos en geeft aan geen product te hebben gekregen, of om het helemaal geloofwaardig te maken, hij stopt er zelf een defect product/foto's/zware objecten in. Hoe gaat het dan verder? Hoe krijg ik als verkoper mijn geld en mijn product terug? Hoe pleegt Online Payment Platform het onderzoek? Sturen ze iemand fysiek naar de koper en/of schakelen ze de politie in? Wordt nergens op Marktplaats of Online Payment Platform aangegeven, maar ik ben razend benieuwd.

Merci voor eventuele antwoorden
Is dit daadwerkelijk gebeurd, ben je dit van plan of gaan we vrijuit speculeren?

In de eerste twee gevallen zijn wat meer details nodig.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Neem contact op met Marktplaats of het OPP en vraag het bij hun na. Lijkt me niet handig als wij hier tips over gaan geven, zoals de vorige tweaker ook al suggereerd kan deze info dan namelijk ook gebruikt worden om iemand juist op te lichten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Natuurlijk sturen ze niet iemand naar de verkoper en de politie schakelen ze ook niet in :) Dat kan toch nooit zo werken voor een platform

https://help.marktplaats....rsbescherming-voor-kopers

Punt 1 tot 6 legt het toch prima uit. Samen proberen uit te komen en anders maakt een derde partij de beslissing voor jullie. En nee dan sturen ze niemand langs ;)

[ Voor 47% gewijzigd door We Are Borg op 11-07-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:44
Voor zo ver ik weet is de kans heel groot dat je dan gewoon pech hebt. Ze zullen niet snel in het voordeel van de verkoper oordelen. Marktplaats zal er voor de rest ook niets mee doen. (tenzij het misschien meerdere keren gebeurt bij 1 gebruiker, zullen ze de gebruiker blokkeren oid.)

Daarom doe ik er ook absoluut niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Klinkt inderdaad als een tweede paypal. de koper wordt gedekt, maar als verkoper ben je snel de pineut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 15:22
Er staat mij iets bij dat kopers bescherming alleen naar track & trace kijkt. Is het pakket bezorgd, dan zit je als verkoper veilig, ongeacht of datgene wat je verstuurd hebt daadwerkelijk datgene is als geadverteerd.

Volgens mij genoeg ervaringen te vinden op tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:19
jppilot schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:39:
Er staat mij iets bij dat kopers bescherming alleen naar track & trace kijkt. Is het pakket bezorgd, dan zit je als verkoper veilig, ongeacht of datgene wat je verstuurd hebt daadwerkelijk datgene is als geadverteerd.

Volgens mij genoeg ervaringen te vinden op tweakers.
Nee dat was/is gelijk oversteken. Die is geschrapt er daar is nu kopers bescherming voor in de plaats gekomen.

https://www.rtlnieuws.nl/...bescherming-betaalfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:42

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De tijd zal het leren.

Maar, als de een bewijs stuurt van verzending.
En de ander 'bewijs' dat het pakketje leeg was.

Dan zal het wel 50/50 worden en als het vaker bij jou gebeurt, geloven ze jou niet meer.

Wellicht dat ze ook nog kijken naar datum van account aanmaken en/of historie.

Ik denk echter dat je beter het spul op kunt halen en terplekke even testen en contant betalen.

Want ook al is er geen oplichting, als de pakketbezorger het kwijt raakt; heb je alsnog een conflict.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 07:55
Mijn advies, als het te ver weg is, doe het gewoon niet. Ik ben voor een goede deal al eens vanuit Friesland naar Utrecht gereden, mooi ritje, en face to face. Ik doe niet aan verzenden of laten verzenden om dit soort ellende dus te voorkomen. Dat touwtrekken maakt het alleen maar meer verspilling van de tijd en geld.

Edit;

Die enkele keer dat ik het laat versturen, biedt ik aan om op te halen, maak ik een afspraak, wacht ik even, en dan een klein leugentje dat ik helaas niet kan komen halen, maar of versturen ook een mogelijkheid is.

Als ze dan beginnen dat ophalen niet kan, of met smoesjes komen, dan weet ik genoeg. Ik gebruik dat dan wel eens om te vissen, vaak krijg je dan al een indicatie of het foute boel kán zijn.

Ook op Tweakers VA vertrouw ik verder niemand net als dat men mij niet zomaar moet vertrouwen, we zijn immers vreemden en kunnen bijbedoelingen hebben. Poosje geleden nog een trip gemaakt met gezelschap puur voor een CPU, van 200 euro. Ritje ervan maken en zekerheid dat het goed zit.

[ Voor 55% gewijzigd door xoniq op 11-07-2023 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Welkom op Tweakers, we verwachten hier wel ietwat meer eigen inzet dan nu ogenschijnlijke hypothetische vragen zonder een echt zichtbaar doel. Mocht je dit topic heropend willen en de topicstart willen aanvullen, laat het dan vooral even weten. Voor nu krijgt dit topic van mij een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.