Draai-kiep raambeslag Aubi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 12:54
Beste mede klussers,

Door een defect in het Aubi raambeslag functioneert het draai-kiepraam niet meer goed. Om precies te zijn is er een stuk van de vertanding gebroken zodat het raam niet meer sluit in de hoek waar de schaarverbinding zich bevind. Helaas zit deze vertanding geponst en is zover ik weet niet los leverbaar.
Ik dacht de oplossing te hebben gevonden bij VDA geveltechniek in Raamsdonkveer, echter, zij konden mij niet meer de juiste leveren maar een nieuw type. Maar met aanpassingen zou het moeten passen.. niet dus.
Links is geleverd, rechts het hoekprofiel wat uit het raam komt. Daar valt niet veel mee te doen helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw5PsyurZV3WInqEwp54mBpH7To=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jahpssdoP7jhhdTBri6O3xVa.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een tip waar ik het juiste onderdeel kan halen of bestellen? Ik google mij suf maar het probleem zit in het feit dat het een vrij oud type (meer dan 20 jaar oud) is die niet meer geproduceerd wordt. Hier in mijn regio, Twente, zitten alleen kozijnenboeren die plaatsen, maar niet in reparaties doen. En als ik iets vind, dan kunnen zij dit onderdeel niet leveren of willen het niet doen.

Het gaat enkel om de vertanding die gebroken is zodat de schuifstang niet meer mee doet en erg lullig is gemonteerd dmv ponsen zodat je wel een hele nieuwe hoekoverbrenging moet aanschaffen. Ik kan aardig een potje MacGyvertje spelen maar hier zo ik zo geen beunoplossing in of zie ik iets over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP7jhUXzwP_xe_wtbTrRGutC1bQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLGcDamEcklOlmIcOwVfyKlk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nohm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-04 16:07
Staat er nog een typenummer of iets dergeijks op het defecte onderdeel?

Als je namelijk zoekt in Duitsland op "Aubi Eckumlenkung" krijg je aardig wat resultaten.
Bijvoorbeeld de U201 komt aardig in de buurt qua formaat en uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Ik ben naarstig op zoek naar een typenummer. Wat ik kan vinden is 33 maar verder nog niks. Defect profiel zit weer gemonteerd in het raam en heb de schuifstang terug kunnen duwen in het schaarscharnier, zodat het raam tenminste dicht is in de hoek.
Morgen weer eens kijken en goed schoonmaken om grondiger naar een nummer te zoeken.
Ik ga even kijken in DLD, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:57
Kunststof kozijnen van het merk Finstral maken ook gebruik van Aubi mechanisme, misschien dat zij nog reserveonderdelen kunnen leveren? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Toch nog even contact opgenomen met VDA Geveltechniek. Wat blijkt nu, er is een verkeerd artikel verstuurd vanuit het magazijn. :z
Dus ik wacht nog even af tot ik het juiste artikel binnen heb.
@nohm Bedankt dat jij mij in de goede richting stuurde met zoeken in DLD, zodoende kwam ik erachter dat ik nu dus een verkeerd artikel had ontvangen! _/-\o_