Hoe krijg ik in Tomcat 8 een URL Rewrite voor elkaar?
Ik heb een rewrite.conf bestand aangemaakt met daarin het volgende:
Alle URL's die eindigen met ?WSDL worden geblockt.
Het rewrite.conf bestand heb ik op deze plekken neergezet, ik lees allerlei verschillende opties:
Om in Tomcat Rewrite te kunnen gebruiken moet ik het onderstaande ook toevoegen
Deze regel heb ik toegevoegd in de volgende bestanden:
De context.xml heeft dit als inhoud:
In de server.xml ziet het er zo uit:
Alleen wat ik ook probeer het werkt niet, als ik naar een url ga welke eindigt met ?WSDL krijg ik response terug. Terwijl ik een 403 wil hebben.
Ik heb een rewrite.conf bestand aangemaakt met daarin het volgende:
code:
1
2
| RewriteCond %{QUERY_STRING} (?:^|&)WSDL [NC] RewriteRule .* - [F] |
Alle URL's die eindigen met ?WSDL worden geblockt.
Het rewrite.conf bestand heb ik op deze plekken neergezet, ik lees allerlei verschillende opties:
code:
1
2
3
| tomcat/conf/ tomcat/conf/Catalina/localhost tomcat/webapps/app/WEB-INF |
Om in Tomcat Rewrite te kunnen gebruiken moet ik het onderstaande ook toevoegen
code:
1
| <Valve className="org.apache.catalina.valves.rewrite.RewriteValue"/> |
Deze regel heb ik toegevoegd in de volgende bestanden:
code:
1
2
| tomcat/conf/context.xml tomcat/conf/server.xml |
De context.xml heeft dit als inhoud:
code:
1
2
3
4
5
| <?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <Context> <WatchedResource>WEB-INF/web.xml</WatchedResource> <Valve className="org.apache.catalina.valves.rewrite.RewriteValve" /> </Context> |
In de server.xml ziet het er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <Host name="localhost" appBase="webapps" unpackWARs="true" autoDeploy="true"> <Context path="" docBase="app" reloadable="false"> <Valve className="org.apache.catalina.valves.rewrite.RewriteValve" asyncSupported="true"/> </Context> <Valve className="org.apache.catalina.valves.RemoteIpValve" protocolHeader="x-forwarded-proto" /> <Valve className="org.apache.catalina.valves.AccessLogValve" directory="logs" prefix="localhost_access_log" suffix=".txt" pattern="%{X-Forwarded-For}i %h %l %u %t "%r" %s %b" resolveHosts="false" /> <Valve className="org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve" showReport="false" showServerInfo="false" /> </Host> |
Alleen wat ik ook probeer het werkt niet, als ik naar een url ga welke eindigt met ?WSDL krijg ik response terug. Terwijl ik een 403 wil hebben.
[ Voor 38% gewijzigd door FabiandJ op 11-07-2023 14:02 ]