[Excel] plakken tabel naar Word met opmaak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:42
Omwille van een testsessie met een aantal gebruikers wil ik ze een testscenario sturen met daarin o.a. de inloggegevens.
Deze heb ik, zoals hieronder te zien in Excel even snel in een tabelletje gezet, waarbij de bovenste rij schuin geplaatst is.
Dit wil ik ook zo kopiëren in Word. Maar welke manier van plakken ik ook gebruik ik Word, er komt steeds een tabel uit met een gewone horizontale rij.

Ik heb dus alle knip en plakopties geprobeerd, gegoogled op 'copy slanted text from excel row to word', overleg gehad met ChatGPT, collega's gevraagd.

De enige manier die tot nu toe lijkt te werken, maar die ik niet wil is om de copy vanuit Excel als een image te pasten in Word.
Dit wil ik dus jniet, omdat ik wil dat de lezer/ gebruiker eenvoudig de inlognaam en het wachtwoord kan kopiëren, anders zitten er onherroepelijk type-fouten tussen en denken ze dat ze niet in kunnen loggen.

Hieronder een screenshot ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeWlIQQOouz4k5Wmlxm87jjx1aI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoDOasqxSYj6vTZKPKLypI4t.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45

Tazzios

..

Word lijkt schuin niet leuk te vinden 90 of -90 graden werkt wel.
89 graden maakt hij direct normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Tazzios op 11-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:50

Dido

heforshe

Heel flauw, en low-tech, maar een printscreen in je document plakken is geen optie?

Zet je de lijnen tussen de cellen in Excel eerst even op onzichtbaar, krijg je een mooi clean plaatje.

Ah, shoot, nee dus, want je wilt kopieerbare tekst hebben in Word.

Dat brengt me op de vraag waarom je in hemelsnaam plaintekst credentials van meerdere personen in een Word document aan het plakken bent :X :X :X :X :X

Je zou de wachtwoorden helemaal niet mogen (kunnen!) hebben in een veilig systeem. En aangezien het hier om studenten gaat, lijkt het ook al snel om persoonsgegevens te gaan. Auw!

[ Voor 52% gewijzigd door Dido op 11-07-2023 13:34 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@Dido probleem is dan dat de gebruikersnaam uit de test niet te copy pasten valt en dat de testers dan klagen 'dat ze niet in kunnen loggen', terwijl ze zelf een typefout maken.
Been there, done that.

Daarom wil ik graag de mogelijkheid houden dat ze gewoon kunnen copy/ pasten.

Nu laat ik ze op de Test-omgeving kijken, die is geanonimiseerd, maar op de Acceptatie-omgeving is dat niet het geval, dus daar gebruik ik bij een testsessie het liefst ook wel wat betere/ complexere wachtwoorden.

Met alle risico's van dien.

---
edit; ik heb de wachtwoorden ook niet. Dit is voor een gebruiker die doet alsof ie een student is en zo een formulier dat ik heb ingericht kan doorlopen.
De drie personen die dit formulier gaan testen gebruiken dus ook geanonimiseerde data, het gaat dus niet om persoonsgegevens op een productie omgeving

[ Voor 22% gewijzigd door TimmieN op 11-07-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:15
Het probleem is de beperking in Word, daar kan de tekst enkel horizontaal of verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ik zou testers zelf verantwoordelijk maken voor het aanmaken van accounts, eerlijk gezegd.
Dan is dat ook meteen getest. En als die testers dan zelf ergens een lijstje bijhouden van accounts die ze voor bepaalde use-cases hebben ingericht, is dat hun pakkie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@Dido goed idee, maar helaas is dat binnen het systeem dat ik heb niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@pickboy , daar liep ik inderdaad ook tegenaan. Vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ietwat omslachtig, maar met Word Art (wellicht woordenkunst in de Nederlandse versie? :? ) kan je tekst wel draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZLb8a6FMotifVCq6mSKP3-D8M0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ojv9z8ffu5sgpmSavehouXv2.png?f=fotoalbum_medium

Misschien is daar wat meet te doen, dan heb je Word Art objecten in je header-row van je tabel, maar de rest van de regels zijn gewoon copy/paste-baar

[ Voor 38% gewijzigd door Dido op 11-07-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@Dido , dat kwam ik inderdaad ook al tegen in mijn zoektocht(je) naar een oplossing. Verder nog niet uitgebreid naar gekeken.

Vind het ook jammer dat dan de bovenste rij niet in z'n geheel schuin wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Tsja, als ik het goed begrijp gaat het om een werkdocument dat vooral praktisch nut moet hebben.

Ik zou niet al te veel tijd stoppen in het pixelperfect maken ervan. Hell, een txt documentje zou al meer dan genoeg moeten zijn voor een tester als ze het echt niet zelf kunnen :X
Maar goed, dat ben ik, en misschien ben ik wat zelfstandiger testers gewend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@Dido helaas zijn ze bij mij niet zo zelfstandig, maar het zijn op zich ook geen technisch onderlegde gebruikers.

Pixelperfect maken hoeft inderdaad niet, maar met alleen een .txt komen ze er echt niet uit. Plaatjes en tekst is toch echt wel nodig.

Dit was dan een nice to have voor mezelf erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:17
In deze situatie is het netter om de uitnodiging meteen in word te maken.
Voor het wachtwoord en maillijst kan je dan gewoon excel koppelen.

Via mail merge krijgt iedereen dan dezelfde brief en bijbehorende inlognaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@D-dark , mooi idee. Het gaat hier meestal om 3, hooguit 5 personen die een testje doen. Dan is dat wellicht wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:17
TimmieN schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:00:
@D-dark , mooi idee. Het gaat hier meestal om 3, hooguit 5 personen die een testje doen. Dan is dat wellicht wat overkill.
Je zou nog voor de simpele oplossing kunnen gaan van 1 algemene email aan iedereen met de instructies en een losse mail naar de individuele personen met inlognaam en wachtwoord.
Pagina: 1