Beste Sketchup CPU/GPU combo advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih Sengul
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-04 10:29
Hallo allemaal,

Ik teken meubels met sketchup. Echter heb ik geregeld haperingen. Vooral als ik aan het pannen ben of grote tekeningen wil laden (hele woonkamer met meubels).

Welke cpu gpu combo raden jullie aan? Budget is niet belangrijk. De duurste cpu en gpu is overkill. Het gaat mij er om, om geen bottlenecks te hebben en niet aan overkill te doen. Anders koop ik wel een 4090 met i9 13900. Efficiëntie dus.

Ik heb een Phillips 4K tv als monitor (die van KPN). Ik heb nu een AM4 systeem met een 5600G; 32GB 3200RAM; ASUS ROG Strix B550-F WIFI 2 en geen GPU. Ik wil niet van platform veranderen. Ik denk dat ik naar 3600MHz16Cl geheugen over ga. Ik wil in de toekomst ook video editing doen.
Voor de 5600G en de huidige geheugen koop een mobo en kast om daar een “zuinige” pctje van te maken om te browsen. Ik hoor graag jullie adviezen (graag ook waarom). Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

Fatih Sengül

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProjectTL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-09 22:29
Beste Fatih,

Even op hun website gekeken en vervolgens paar google searches na kom er toch echter uit dat je videokaart nodig heb :)
Ik teken meubels met sketchup. Echter heb ik geregeld haperingen. Vooral als ik aan het pannen ben of grote tekeningen wil laden (hele woonkamer met meubels).
https://help.sketchup.com/en/sketchup/system-requirements
3D class video card with 1 GB of memory or higher and support for hardware acceleration. Please ensure that the video card driver supports OpenGL 3.1 or higher and is up to date.
SketchUp's performance relies heavily on the graphics card driver and its ability to support OpenGL 3.1 or higher. To test your graphics card's compatibility, please download and run the SketchUp Checkup application.
ik zou geen nieuwe cpu kopen want dit programma maak meer gebruikt van je gpu dan je cpu en daarnaast is de 13900 niet echt efficient :) (dan zal je toch meer naar de AMD kant moeten kijken)