Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 22:52
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 20:24
Waarom zou je, los van salaris, weg willen bij je huidige werkgever?

Ik snap de motivatie voor extra (primaire) arbeidsvoorwaarden, maar onderschat niet hoe belangrijk het is dat je ergens op je plek zit en met (veel) plezier je werk kan doen. Puur op papier ga je er op vooruit met je potentiële nieuwe werkgever, maar de flexibiliteit die je nu hebt is ook veel waard. Bedenk je goed wat voor impact dit kan hebben op je privé leven en hoe belangrijk dat voor je is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:45
Hoe veel reis en studietijd gaat de nieuwe baan je kosten?
Dan kan je omrekenen hoe veel daadwerkelijke uren je maakt bij beiden banen en zo het salaris delen door die uren en beter vergelijken.
Dus oude baan is bijvoorbeeld 40 uur per week -8 uur per week betaalde studietijd.
Dan is salaris omgerekend 4250/32 = 132.8

Nieuwe baan is bijvoorbeeld 40 uur werk + 3 uur reistijd per week.
Dan is salaris omgerekend 5000/43 = 116.3

Dan ga je er dus per uur op achteruit.

[ Voor 41% gewijzigd door Philip Ross op 11-07-2023 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 14:55
Members only:

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Je huidige werkgever betaald je 4250,= voor 4 dagen werken + 1 studiedag.
de nieuwe werkgever betaald je 5000,= voor 5 dagen werken, studie moet je in eigen tijd doen. Dus in feite ga je erop achteruit.

Je geeft aan dat je in de laatste fase van je studie zit en dat je daardoor extra tijdsdruk verwacht. Daarnaast krijg je ook nog meer reistijd, dus nog minder tijd voor je studie.

Mijn advies is nog te blijven zitten bij je huidige werkgever tot je je studie hebt afgerond en dan eventueel verder te gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:27
Hangt er vooral vanaf wat je zelf belangrijk vindt toch? Meer reistijd, minder vanuit huis werken, minder flexibiliteit zou voor mij meer dan voldoende reden zijn om niet te switchen, maar ik hecht persoonlijk dan ook meer waarde aan die punten dan aan salaris. Salaris wen je aan en een huis ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waaj schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:22:
Je huidige werkgever betaald je 4250,= voor 4 dagen werken + 1 studiedag.
de nieuwe werkgever betaald je 5000,= voor 5 dagen werken, studie moet je in eigen tijd doen. Dus in feite ga je erop achteruit.

Je geeft aan dat je in de laatste fase van je studie zit en dat je daardoor extra tijdsdruk verwacht. Daarnaast krijg je ook nog meer reistijd, dus nog minder tijd voor je studie.

Mijn advies is nog te blijven zitten bij je huidige werkgever tot je je studie hebt afgerond en dan eventueel verder te gaan kijken.
Dit. Waarom zou je het jezelf onnodig moeilijk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:27
Optie 3: ga in gesprek met je huidige werkgever. Gezien de situatie is er vast een mooie salarisverhoging uit te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Waarom wil je precies van baan wisselen op dit moment?

Klinkt alsof je beter kan blijven tot je klaar bent met je studie, daarna kan je altijd verder kijken. Maar een studie afronden en een huis kopen is al een bak stress, dan ook nog eens een nieuwe baan erbij gooien is wel erg veel.

[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 11-07-2023 09:29 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:16
Kwa hypotheek zit je juist met de veiligheid van je huidige werkgever een stuk beter denk ik.

Wat als het in de proeftijd ineens niet bevalt, van jou of de nieuwe werkgever uit? Dan zit je met de gebakken peren.

Kwa flexibiliteit en het feit dat je nu per uur in principe meer verdient, zouden mij dit aanbod niet eens doen overwegen.

Zoek er dan nog een bijbaantje bij die je 1 dag per week kan doen. Dan zit je aan hetzelfde maar verdien je waarschijnlijk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Snap wel dat je huidge werkgever momenteel niet meer kan bieden. Effectief betaald die je nu dus 4250 voor slechts 20 uur per week. Omgerekend dus 8500 voor 40 uur.

Waarschijnlijk zal als je na je studie weer 40 uur gaat werken wel een flinke verhoging kunnen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Huidige werkgever lijkt een betere deal voor tenminste de komende studietijd. Die 750 gaat het niet waard zijn. Ik zou wachten en dan eventueel alsnog een stap maken, die mogelijk nog wel eens groter uit kan pakken dan 750, dus strategisch gezien (qua tijdsperiode bij een werkgever blijven) is nu overstappen ook een slechte keus imo.

Heb je trouwens ook gedacht aan eventuele clausules bij je huidige werkgever?

@Philip Ross hoe kom je aan 20? Hij werkt 32, 8 uur is studie. Bijzondere berekening maak je daar.

[ Voor 11% gewijzigd door Phyrozi op 11-07-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:08
Philip Ross schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:55:
Snap wel dat je huidge werkgever momenteel niet meer kan bieden. Effectief betaald die je nu dus 4250 voor slechts 20 uur per week. Omgerekend dus 8500 voor 40 uur.

Waarschijnlijk zal als je na je studie weer 40 uur gaat werken wel een flinke verhoging kunnen krijgen.
Hoe kom je aan 20 uur per week in de huidige situatie? Er staat toch duidelijk 40 uur minus 1 dag (=8) studie.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
Hier met ongeveer dezelfde bedragen besloten dat ik niet voor +-350 netto 8 a 12 dagen per maand naar kantoor ga rijden. Als je de kosten van het vervoer daar nog afhaalt zit je helemaal voor een habbekrats in de auto/het OV. Zeker met jouw studie erbij snap ik niet waarom dit een moeilijke keuze zou zijn.. Lekker na je studie pas verder gaan kijken, als je er dan nog steeds niets bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Drardollan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Hoe kom je aan 20 uur per week in de huidige situatie? Er staat toch duidelijk 40 uur minus 1 dag (=8) studie.
Uit dit stukje quote
Studietijd is voor mij 20 uur per week
Maar dat is dus 8 uur onder werktijd en 12 uur eigen tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:39
Je zegt dat je twijfelt. Bij twijfel niet doen. Mi moet je alleen bij 100% overtuiging wisselen. Daar is een baan (zeker met je huidige arbeidsvoorwaarden qua studie) te belangrijk voor.

Ik zou de studie afronden, en dan in gesprek gaan met je baas over betere voorwaarden. Aangezien je veel productiever wordt na je studie (1 dag extra inzetbaar voor werk) ben je je huidige werkgever dan ook meer waard. Vergeet niet dat hij door je te laten studeren onder werktijd ook in je investeert.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• champion16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:32

JanB

Het ken rotter !!!

Vergeet niet dat je over een leaseauto bijtelling betaald (en eventueel een eigen bijdrage omdat de auto duurder is dan dat je lease budget hoog is)

Reistijd voor woon-werk is vaak ook eigen tijd.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:12
Ja die 750 per maand extra is gunstig voor je hypotheek, maar je gaat van 32u effectief naar 45u (gunstig-) tot 55u (ongunstig geval). Een uur reistijd is "standaard" en anderhalf uur is prima acceptabel voor een detacheerder. Een detacheerder verlangt ook van jou dat jij beter je best doet bij de klant dan de gemiddelde werknemer, want je zit er immers voor een hoog uurtarrief. D.w.z. dat jij je aanpast en als het beste jongetje in de klas gedraagt ook qua aanwezigheid op kantoor. Als je in een team komt wat 4 dagen op kantoor werkt dan wordt ook van jou verwacht, omdat je inzet moet tonen. Je kunt natuurlijk ook geluk hebben en in een team komen wat 80% remote werkt, maar daar heb je weinig invloed op.

Houd er trouwens rekening mee dat een leaseauto je wel bijtelling kost als je er ook zelf mee gaat rijden. Dat maakt voor de hypotheek weinig uit, maar netto hou je dus wel minder/weinig over van die 750,- (maar dat hangt er ook vanaf of je nu een eigen auto hebt die je dan verkoopt).

Beste strategie voor jou lijkt me om die opleiding snel af te ronden bij je huidige werkgever die jou royaal de ruimte geeft daarvoor. Je kunt ze wel al een beetje voorbereiden door te zeggen dat je straks 1 dag in de week extra productief bent, een extra kwalificatie hebt en nu al significant beter aangeboden krijgt vanuit de markt. Dan zijn ze er op voorbereid dat je met een nieuwe looneis komt als je klaar bent.
Tegen die consultancy club leg je de situatie uit en dat je niet denkt die baan onder deze voorwaarden te kunnen combineren met het afronden van je studie en dat je daarom er nu niet op in kunt gaan, maar na het afronden graag nog een keer met ze in gesprek gaat. Ze kennen je nu en willen je graag hebben, dus grote kans dat ze de situatie begrijpen en je t.z.t. van harte welkom bent voor een nieuw gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:32

JanB

Het ken rotter !!!

Reken ook eerst je complete pakket uit bij je huidige werkgever, incl. onkostenvergoedingen e.d. Kijk vooral ook hoe je pensioenafdracht is. Doe ditzelfde voor de eventueel nieuwe werkgever.

Zelf zat ik vorig jaar in dit schuitje. Bij mijn vorige werkgever werd de pensioenbijdrage volledig door de werkgever gedaan. Bij mijn nieuwe werkgever wordt de pensioenbijdrage door de werknemer gedaan. Dat kan onderaan de streep een aardig verschil maken.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
Een leaseauto maakt het aanbod wel een heel stuk anders, afhankelijk van of je veel privé rijdt en hoeveel waarde je hecht aan een nieuwe auto.

Persoonlijk zit ik bij een detacheerder en werk ik 1 dag in de maand op kantoor. Ik laat dus het leasebudget uitbetalen. Dat kan vast ook bij jouw aanbod. Dat moet je wel even meenemen in je vergelijking. Bij ons is het leasebudget over de 900 euro, die overigens niet meetelt voor je hypotheek.

Dan heb je het over 4250 - 5900, maar dat zou je even moeten checken. Voor mij was dit een van de redenen om voor een detacheerder te kiezen.
Paul C schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:55:
Een uur reistijd is "standaard" en anderhalf uur is prima acceptabel voor een detacheerder. Een detacheerder verlangt ook van jou dat jij beter je best doet bij de klant dan de gemiddelde werknemer, want je zit er immers voor een hoog uurtarrief. D.w.z. dat jij je aanpast en als het beste jongetje in de klas gedraagt ook qua aanwezigheid op kantoor. Als je in een team komt wat 4 dagen op kantoor werkt dan wordt ook van jou verwacht, omdat je inzet moet tonen. Je kunt natuurlijk ook geluk hebben en in een team komen wat 80% remote werkt, maar daar heb je weinig invloed op.
Geen idee waar jouw ervaring vandaan komt, maar die van mij is gelukkig heel anders :)

[ Voor 35% gewijzigd door Thomas18GT op 11-07-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 21:50
Wat vind je huidige werkgever van je nieuwe aanbod?

Als ik het zo lees zit je op zich goed, maar heeft een ander een beter aanbod. Ik als werkgever zou graag zien dat je die zorgen met mij deelt en mij de kans geeft er met je uit te komen.

Zo niet, dan heb ik mijn kans gehad en wens ik je een fijne carriere verder - maar als je niets zegt en alleen komt opzeggen zou ik daar wel een beetje van balen, uitgaande van een goede werkrelatie. Wie weet wat je daarmee kunt bereiken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Paul C schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:55:
Ja die 750 per maand extra is gunstig voor je hypotheek, maar je gaat van 32u effectief naar 45u (gunstig-) tot 55u (ongunstig geval). Een uur reistijd is "standaard" en anderhalf uur is prima acceptabel voor een detacheerder. Een detacheerder verlangt ook van jou dat jij beter je best doet bij de klant dan de gemiddelde werknemer, want je zit er immers voor een hoog uurtarrief. D.w.z. dat jij je aanpast en als het beste jongetje in de klas gedraagt ook qua aanwezigheid op kantoor. Als je in een team komt wat 4 dagen op kantoor werkt dan wordt ook van jou verwacht, omdat je inzet moet tonen. Je kunt natuurlijk ook geluk hebben en in een team komen wat 80% remote werkt, maar daar heb je weinig invloed op.

Houd er trouwens rekening mee dat een leaseauto je wel bijtelling kost als je er ook zelf mee gaat rijden. Dat maakt voor de hypotheek weinig uit, maar netto hou je dus wel minder/weinig over van die 750,- (maar dat hangt er ook vanaf of je nu een eigen auto hebt die je dan verkoopt).

Beste strategie voor jou lijkt me om die opleiding snel af te ronden bij je huidige werkgever die jou royaal de ruimte geeft daarvoor. Je kunt ze wel al een beetje voorbereiden door te zeggen dat je straks 1 dag in de week extra productief bent, een extra kwalificatie hebt en nu al significant beter aangeboden krijgt vanuit de markt. Dan zijn ze er op voorbereid dat je met een nieuwe looneis komt als je klaar bent.
Tegen die consultancy club leg je de situatie uit en dat je niet denkt die baan onder deze voorwaarden te kunnen combineren met het afronden van je studie en dat je daarom er nu niet op in kunt gaan, maar na het afronden graag nog een keer met ze in gesprek gaat. Ze kennen je nu en willen je graag hebben, dus grote kans dat ze de situatie begrijpen en je t.z.t. van harte welkom bent voor een nieuw gesprek.
Ik kan dit onderschrijven. Ik heb in mijn vroegere jaren detachering gedaan, en de druk was wel wat hoger (maar de arbeidsmarkt ook niet zo gunstig als nu). Wat ik altijd heel erg vervelend vond is dat de detacheringspartij wel beweerde dat je vrijheid had om je opdracht te kiezen, maar dat dat eigenlijk toch niet helemaal waar was: ze voerden toch de druk op wanneer er een opdracht op de plank lag. En wanneer je te vaak weigerde zat je op de wip (zo heb ik bij collega's gezien).
Ik ben laatst weer op wat gesprekken geweest bij een detacheerder, maar het idee dat je geen echte afspraken kunt maken over werktijden/thuiswerken gaf me weer jeuk.
Ik weet niet wat je profiel/ervaring is, maar mogelijk dat je elders wel 5k in vaste dienst kunt verdienen, met de perks van korte reistijd en thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

boxlessness schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:58:
[...]

Ik kan dit onderschrijven. Ik heb in mijn vroegere jaren detachering gedaan, en de druk was wel wat hoger (maar de arbeidsmarkt ook niet zo gunstig als nu). Wat ik altijd heel erg vervelend vond is dat de detacheringspartij wel beweerde dat je vrijheid had om je opdracht te kiezen, maar dat dat eigenlijk toch niet helemaal waar was: ze voerden toch de druk op wanneer er een opdracht op de plank lag. En wanneer je te vaak weigerde zat je op de wip (zo heb ik bij collega's gezien).
Ik ben laatst weer op wat gesprekken geweest bij een detacheerder, maar het idee dat je geen echte afspraken kunt maken over werktijden/thuiswerken gaf me weer jeuk.
Ik weet niet wat je profiel/ervaring is, maar mogelijk dat je elders wel 5k in vaste dienst kunt verdienen, met de perks van korte reistijd en thuiswerken.
Wat ook altijd leuk is/was, is die bonus bij behalen van bepaalde doelen. Die ga je nooit krijgen want de doelstellingen worden nooit gehaald ;).

Tenzij de doelstellingen persoonlijke zijn en je niet afhankelijk ervoor bent van je collega's.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 18:23
Complete kosten/package uitrekenen. Dus die 5k komt misschien iets lager uit met bijtelling, maar het wegvallen van autokosten kan je kosten prive misschien weer laten meevallen of zelfs verbeteren. Daarnaast die opleiding, pensioen en nog wel meer interessante dingen om te vergelijken. Vooral pensioen is vaak shit omdat ze alleen bij STIPP kunnen in detachering, dus weer een goed tegenargument in de onderhandelingen bij detacheerders.

Mijn n=1 detachering ervaring in de software Java/Kotlin hoek. Ik kreeg wel de keus en je leidinggevende zijn ook mensen waarmee je een gezond gesprek kunt hebben. Als je zonder goede reden picky gaat lopen doen (lees: onredelijk) dan komt vroeg of laat iedereen op de wip. Niet heel gek lijkt mij dat.

In je aanbod vind ik de bonus en moeilijk doen over studietijd wel complete BS. Bij mij is het budget minimaal 3k (dus ook uit te geven aan studie uren - kost je uurloon) en de bonus is een mooie winstdeling regeling (x keer je maandsalaris). Alle kennissessies ook gewoon onder werktijd. Daarnaast ken ik nog een detacheringsbedrijf die elke vrijdagmiddag een stuk kennisontwikkeling naast de klus doet om hun medewerkers te laten ontwikkelen.

Ik denk dat het aanbod vanuit de detachering beter kan en dus ook je twijfel weg kan nemen (even los van je ervaring). Zij zijn niet de enige en ze doen niet allemaal hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door Furion2000 op 11-07-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:37
mjax schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:27:
Optie 3: ga in gesprek met je huidige werkgever. Gezien de situatie is er vast een mooie salarisverhoging uit te halen.
Ik weet niet hoe oud de TS is en in welke sector hij werkt, maar 32 uur voor 4250 euro is in veel gevallen al een fantastisch salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:54
@champion16 Eens. Ik vind: nr. 1 vereiste van een baan is inhoudelijke uitdaging (zin hebben je bed uit te komen, maar andersom ook bereid zijn extra meters te maken), nr. 2 de verantwoordelijkheid/vertrouwen dat je krijgt (dat vraagt andersom ook dat je loyaal bent) en vervolgens pas nr 3 bijpassende arbeidsvoorwaarden (dus in lijn met wat de markt biedt, wat dus niet hetzelfde is als voor een paar honderd euro overstappen).

Wanneer jij en werkgever op nr 1 en 2 goed presteren, levert dat ook een mooie nr 3 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
champion16 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:36:
Members only:
Members only:

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 16:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Buiten alle andere vragen.
Mocht je bij je nieuwe werkgever tijd nemen voor je studie, kijk of dit ten koste van gaat van je contracturen of dat je het oplost met vrije dagen.
Als je dat eerste doet, kan het zijn dat je extra zult moeten bijbetalen voor je leasewagen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Pagina: 1