Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 41% gewijzigd door Philip Ross op 11-07-2023 09:23 ]
Verwijderd
Dit. Waarom zou je het jezelf onnodig moeilijk maken.Waaj schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:22:
Je huidige werkgever betaald je 4250,= voor 4 dagen werken + 1 studiedag.
de nieuwe werkgever betaald je 5000,= voor 5 dagen werken, studie moet je in eigen tijd doen. Dus in feite ga je erop achteruit.
Je geeft aan dat je in de laatste fase van je studie zit en dat je daardoor extra tijdsdruk verwacht. Daarnaast krijg je ook nog meer reistijd, dus nog minder tijd voor je studie.
Mijn advies is nog te blijven zitten bij je huidige werkgever tot je je studie hebt afgerond en dan eventueel verder te gaan kijken.
[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 11-07-2023 09:29 ]
I have stability. The ability to stab.
Kwa hypotheek zit je juist met de veiligheid van je huidige werkgever een stuk beter denk ik.champion16 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:47:
***members only***
[ Voor 11% gewijzigd door Phyrozi op 11-07-2023 09:56 ]
Hoe kom je aan 20 uur per week in de huidige situatie? Er staat toch duidelijk 40 uur minus 1 dag (=8) studie.Philip Ross schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:55:
Snap wel dat je huidge werkgever momenteel niet meer kan bieden. Effectief betaald die je nu dus 4250 voor slechts 20 uur per week. Omgerekend dus 8500 voor 40 uur.
Waarschijnlijk zal als je na je studie weer 40 uur gaat werken wel een flinke verhoging kunnen krijgen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Uit dit stukje quoteDrardollan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:04:
[...]
Hoe kom je aan 20 uur per week in de huidige situatie? Er staat toch duidelijk 40 uur minus 1 dag (=8) studie.
Maar dat is dus 8 uur onder werktijd en 12 uur eigen tijd?Studietijd is voor mij 20 uur per week
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Vergeet niet dat je over een leaseauto bijtelling betaald (en eventueel een eigen bijdrage omdat de auto duurder is dan dat je lease budget hoog is)champion16 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:23:
***members only***
Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
Een leaseauto maakt het aanbod wel een heel stuk anders, afhankelijk van of je veel privé rijdt en hoeveel waarde je hecht aan een nieuwe auto.champion16 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:23:
***members only***
Geen idee waar jouw ervaring vandaan komt, maar die van mij is gelukkig heel andersPaul C schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:55:
Een uur reistijd is "standaard" en anderhalf uur is prima acceptabel voor een detacheerder. Een detacheerder verlangt ook van jou dat jij beter je best doet bij de klant dan de gemiddelde werknemer, want je zit er immers voor een hoog uurtarrief. D.w.z. dat jij je aanpast en als het beste jongetje in de klas gedraagt ook qua aanwezigheid op kantoor. Als je in een team komt wat 4 dagen op kantoor werkt dan wordt ook van jou verwacht, omdat je inzet moet tonen. Je kunt natuurlijk ook geluk hebben en in een team komen wat 80% remote werkt, maar daar heb je weinig invloed op.
[ Voor 35% gewijzigd door Thomas18GT op 11-07-2023 15:04 ]
Wat vind je huidige werkgever van je nieuwe aanbod?champion16 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:23:
***members only***
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik kan dit onderschrijven. Ik heb in mijn vroegere jaren detachering gedaan, en de druk was wel wat hoger (maar de arbeidsmarkt ook niet zo gunstig als nu). Wat ik altijd heel erg vervelend vond is dat de detacheringspartij wel beweerde dat je vrijheid had om je opdracht te kiezen, maar dat dat eigenlijk toch niet helemaal waar was: ze voerden toch de druk op wanneer er een opdracht op de plank lag. En wanneer je te vaak weigerde zat je op de wip (zo heb ik bij collega's gezien).Paul C schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:55:
Ja die 750 per maand extra is gunstig voor je hypotheek, maar je gaat van 32u effectief naar 45u (gunstig-) tot 55u (ongunstig geval). Een uur reistijd is "standaard" en anderhalf uur is prima acceptabel voor een detacheerder. Een detacheerder verlangt ook van jou dat jij beter je best doet bij de klant dan de gemiddelde werknemer, want je zit er immers voor een hoog uurtarrief. D.w.z. dat jij je aanpast en als het beste jongetje in de klas gedraagt ook qua aanwezigheid op kantoor. Als je in een team komt wat 4 dagen op kantoor werkt dan wordt ook van jou verwacht, omdat je inzet moet tonen. Je kunt natuurlijk ook geluk hebben en in een team komen wat 80% remote werkt, maar daar heb je weinig invloed op.
Houd er trouwens rekening mee dat een leaseauto je wel bijtelling kost als je er ook zelf mee gaat rijden. Dat maakt voor de hypotheek weinig uit, maar netto hou je dus wel minder/weinig over van die 750,- (maar dat hangt er ook vanaf of je nu een eigen auto hebt die je dan verkoopt).
Beste strategie voor jou lijkt me om die opleiding snel af te ronden bij je huidige werkgever die jou royaal de ruimte geeft daarvoor. Je kunt ze wel al een beetje voorbereiden door te zeggen dat je straks 1 dag in de week extra productief bent, een extra kwalificatie hebt en nu al significant beter aangeboden krijgt vanuit de markt. Dan zijn ze er op voorbereid dat je met een nieuwe looneis komt als je klaar bent.
Tegen die consultancy club leg je de situatie uit en dat je niet denkt die baan onder deze voorwaarden te kunnen combineren met het afronden van je studie en dat je daarom er nu niet op in kunt gaan, maar na het afronden graag nog een keer met ze in gesprek gaat. Ze kennen je nu en willen je graag hebben, dus grote kans dat ze de situatie begrijpen en je t.z.t. van harte welkom bent voor een nieuw gesprek.
Wat ook altijd leuk is/was, is die bonus bij behalen van bepaalde doelen. Die ga je nooit krijgen want de doelstellingen worden nooit gehaaldboxlessness schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:58:
[...]
Ik kan dit onderschrijven. Ik heb in mijn vroegere jaren detachering gedaan, en de druk was wel wat hoger (maar de arbeidsmarkt ook niet zo gunstig als nu). Wat ik altijd heel erg vervelend vond is dat de detacheringspartij wel beweerde dat je vrijheid had om je opdracht te kiezen, maar dat dat eigenlijk toch niet helemaal waar was: ze voerden toch de druk op wanneer er een opdracht op de plank lag. En wanneer je te vaak weigerde zat je op de wip (zo heb ik bij collega's gezien).
Ik ben laatst weer op wat gesprekken geweest bij een detacheerder, maar het idee dat je geen echte afspraken kunt maken over werktijden/thuiswerken gaf me weer jeuk.
Ik weet niet wat je profiel/ervaring is, maar mogelijk dat je elders wel 5k in vaste dienst kunt verdienen, met de perks van korte reistijd en thuiswerken.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 11% gewijzigd door Furion2000 op 11-07-2023 21:38 ]
Ik weet niet hoe oud de TS is en in welke sector hij werkt, maar 32 uur voor 4250 euro is in veel gevallen al een fantastisch salaris.mjax schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:27:
Optie 3: ga in gesprek met je huidige werkgever. Gezien de situatie is er vast een mooie salarisverhoging uit te halen.
champion16 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:36:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
The devil is in the details.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq