Kunststof kozijnen en voordeur drama

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Wie kan mij info geven of dit normaal is, ik heb het omcirkeld wat weg is.
Dit is bij onze voordeur en ook bij zolderraam.
Eind januari is dit alles geplaatst en problemen vanaf dag 1.
Danke alvastAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrZDMph1UOR0dmMTHaaHjjbs6l8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euJWA95J6ZpNf8wAfpdUeDrv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qj7zA9mj4tG-V0nCAqVPT-Aq8mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9Tdt1bhxnoHaqYGCeLOiHsh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A53DtWvODx5qrJptJImyOUmXfy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hH9bpFmpoc0XOoXIM4vj0QUw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 148% gewijzigd door teacher op 18-02-2024 21:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DEI > BK.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

Nee, dat is niet normaal...

Maar je praat over problemen vanaf dag 1. Wat voor problemen zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 11:46
Snap amper waar ik naar kijk en wat de tijdslijn is, maar volgens mij:

Is dit schade onstaan bij openen/sluiten? Je voelt op dag 1 dan tocj al dat het niet lekker sluit? Meteen aankaarten als dat gebeurt natuurlijk. Nu is het kapot, en daar kan de plaatser niets aan doen - dat blijft jouw verantwoordelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
De schade is niet ontstaan door gebruik maar was al aanwezig bij plaatsing, nu pas gezien omdat ik een foto maakte van de rotzooi die was opgespat tijdens stortbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Geen probleem dat deur-raam slecht sluit, wel tochtproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Jade9 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:53:
De schade is niet ontstaan door gebruik maar was al aanwezig bij plaatsing, nu pas gezien omdat ik een foto maakte van de rotzooi die was opgespat tijdens stortbui.
Hoe weet je dat de schade al aanwezig was, terwijl je het nu pas gezien hebt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Omdat wij nooit stukjes kunststof hebben gevonden, dat zou je wel verwachten, reactie firma: zo werken wij nu eenmaal.
Maar mijn vraag is en was, of dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Komt dit vaker voor op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:15
Het ziet er niet uit, maar het lijkt niet functioneel van aard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Als voordeur sluit kan ik met een vinger omhoog gaan bij zijkant, dus tussen deur en kozijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Jade9 op 02-10-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:13
Volgens mij is het gewoon door het spiegellassen wat lelijk.
dat hou je altijd wel ,ook als he het netjes afwerkt zal je er iets van blijven zien.
Qua prijsniveau zal er ook verschil in de afwerking zitten.
Je ziet het in gesloten toestand niet, en open alleen als je aandachtig naar de hoeken kijkt.

Aanlopen zou niet moeten, bij geen een prijsniveau.
Dit moet gewoon opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Kozijnen zijn van veka, dit is toch een goed merk?,of heb ik het verkeerd, wat is spiegelkasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Spiegellassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32
Wat ik vreemd vind dat ze bij een nieuwe voordeur de dorpel niet erbij hebben vervangen. Nu sluit de deur helemaal niet goed aan.
Maar dat had je bij oplevering vanaf buiten toch ook wel gezien?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jade9 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:00:
Omdat wij nooit stukjes kunststof hebben gevonden, dat zou je wel verwachten, reactie firma: zo werken wij nu eenmaal.
Maar mijn vraag is en was, of dit normaal is.
ik heb ook wel het nodige meegemaakt met een kozijn leverancier uiteindelijk was ik het zo zat dat ik iets minder dan 2/3de betaald heb en de rest aan de (gezamelijke) rechtsbijstand heb overgelaten.

maar ze hebben wel de nodige zaken vervangen/opnieuw gedaan etc.

dat kon ook alleen maar omdat ik no-cure-no pay (achteraf betalen) had afgedwongen

bedrifjsnaam (desnoods in only member tags (OM) je hele verhaal)

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 11-07-2023 11:09 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
FRANQ schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:11:
Volgens mij is het gewoon door het spiegellassen wat lelijk.
Is dat zo of hebben ze de deur ingezaagd om die wat vreemde borstel te plaatsen?

Ik mis een duidelijke overzichtsfoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Die voordeur sluit idd voor geen meter aan. Dat doet zelfs mijn kromme houten deur die door een prutser is gezet nog beter :X.

Verder lijkt die "schade" vnml op goedkope manier van lassen en slecht afwerken. Tegenwoordig zijn er methodes om naadloos te lassen, is alleen nogal een investering om als fabriek over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
Jade9 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:58:
Kozijnen zijn van veka, dit is toch een goed merk?,of heb ik het verkeerd, wat is spiegelkasten?
Je kan de wijzig knop gebruiken als je een typfout hebt gemaakt.

De kozijnen kunnen van een goed merk zijn, maar kozijnen worden meestal niet zo op maat aangeleverd bij jouw kozijnenboer. Ze worden in profielen aangeleverd en je kozijnenboer maakt ze op maat en last ze aan elkaar. Dat lijkt niet helemaal netjes te zijn gebeurd, maar dit lijkt gewoon alleen optisch niet zo mooi te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
Spiegellassen is het aan elkaar smelten (vandaar lassen) van 2 plastic profielen.
Bij een deur zal dat voornamelijk in de hoeken gebeuren.

Ze doen er een verwarmingelement tussen en smelten het kunststof.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6tvae0nnkvdJC_y5JZPaxGv8KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1meHYi8HN8qa0DB8wCv1hyg7.jpg?f=fotoalbum_large

En dan als het gesmolten is, gaat de plaat er tussenuit, en drukken ze de profielen tegen elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SP9XL5QJiSTN2U6giSXkET7lrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jR2q3wzz8K5MZedwtpHTNdMf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
The-Source schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:01:
Wat ik vreemd vind dat ze bij een nieuwe voordeur de dorpel niet erbij hebben vervangen. Nu sluit de deur helemaal niet goed aan.
Maar dat had je bij oplevering vanaf buiten toch ook wel gezien?
Mag toch hopen dat die wel vervangen is als je de hele deur+kozijn vervangt.

Maar het ziet er op de foto inderdaad uit alsof je je hele hand onder de deur kan schuiven.

@Jade9
Dat borsteltje, moet die niet gewoon een centimetertje omhoog?
Of zijn de haren tekort zodat hij het profiel niet opvult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:35
Sowieso wat doet die borstel daar?
Een nieuw kozijn hoort toch gewoon te sluiten en daar heb je helemaal geen borstels voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
De dorpel is ook vervangen, de borsteltjes zijn er vanaf het plaatsing.
Klopt je kunt met gehele hand onder de deur, deur is naar beneden gesteld maar het kan niet nog lager, bovenkant sluit nog net met rubber af.
Vanaf het begin komt buitenlucht naar binnen maar er wordt steeds gezegd: kan niet, er is laatst een ander slot over gehele lengte geplaatst zodat deur strakker zou worden getrokken in kozijn, dit heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-05 13:05
dus na het vervangen van de dorpel sluit de deur niet meer aan op het kozijn onderaan, dat is wel heel slecht qua warmte verlies.

Ook moet je nadenken dat vocht en dieren bij je binnen zullen komen.

Ik zou aanraden om de dorpel te verhogen, of een nieuwe deur te kopen en er in te zetten.

Mogelijk dat een kunstof aannemer hier iets mee kan

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Deur is 6 maanden oud.
De deur heeft nooit aangesloten op dorpel, het is een vleugel overdekkende deur, deur kozijn en dorpel zijn in het geheel geplaatst door bedrijf, hun reactie is steeds dat het geen kwaad kan, ik ben het er niet mee eens natuulijk aangezien wij tocht klachten hebben, nu merk je erniks van door het warme weer, maar vorige week toen het 1 avond/nacht kouder is geweest wel direct weer.
Dit geldt voor voordeur-zolderraam en 3 ramen woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-05 10:33
Laat eens wat foto's zien van het geheel, deze super ingezoomde foto's zeggen niets.

Zit er inderdaad een gigantisch gat onder je voordeur? Of is het eigenlijk een paar mm en gewoon ruimte voor de deur om te kunnen uitzetten zonder te gaan klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Zitten overal van die rare borstels dan?

Bij een kunststof raam is het evident: daar heb je rondom (dubbele) rubber afdichting. Wat is daar dan mis?

Bij een kunststof voordeur is het volgens mij ook normaal dat je 1) een dorpel hebt, en 2) evt een extra dorpeltje zodat ook bij een voordeur het rondom afsluit. Als ik online zoek dan zie ik dat Veka ook diverse oplossingen heeft: https://www.softline82.nl...dorpelsystemen-neemt-toe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDJ3JwLsV_F2PPb5DOUQ_2CPO-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7InAUVP4jKPYO6JBEsxRhCF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoyEyf8YCHj989dKomOE11HDT9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eu8yYp6KEz2hrzSu05KZOXN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTgX1EcmWSJ6M9BHbrr-2ftM5sA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/supnum5FUDOu0zt4WQokFsHp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yLvCSyF8a-iuHQaYWQkbnDGtMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L78d49pbbBEk4dYZUCEJYoBW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 198% gewijzigd door teacher op 18-02-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Jade9 wie/wat heeft het geleverd en heb je al 100% betaald ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
Zo te zien sluit de deur netjes en dient dat borsteltje om de tocht tegen te gaan. Lijkt me niet echt een geweldige oplossing, maar ik zie niet direct iets wat degene die het geïnstalleerd heeft verkeerd heeft gedaan.

Als zij gewoon geleverd hebben wat er vooraf is afgesproken, dan lijkt me dat ze het correct hebben geïnstalleerd en je niet echt bij hun iets kunt claimen.

Dat de kwaliteit van dit product niet geweldig is lijkt me evident, maar als dat is waar de klant voor kiest, dan is dat zo? De prijs zal ook in verhouding hebben gestaan hoop ik dan.
Zo'n lasnaad die lelijk is lijkt me niet echt iets om wakker over te liggen, dat kan helemaal geen kwaad en 99.9% van de tijd zie je die toch niet.
Die voordeur is wel echt slecht ontworpen, maar ik neem aan dat je vooraf dit product hebt bekeken? Het lijkt wel correct geïnstalleerd, alles lijkt recht en sluit goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Vindt het knap om van een foto te concluderen dat deur netjes aansluit, als buitenlucht naar binnenkomt, zie foto vlam waxinelichtje,kun je niet spreken van goed aansluiten, en dat als gordijn tussen deur/rubber komt je deze dan kunt lostrekken zonder dat voordeur open moet.
Nee dit is niet vantevoren besproken je gaat ervan uit dat als je verbeteringen last uitvoeren dat dit dan ook zo is,en nee de prijs was nu ook niet echt dat je zegt... super koopje.

[ Voor 46% gewijzigd door Jade9 op 02-10-2023 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happysan
Wellicht dat er met stellen nog wat verbeterd kan worden? Je wil niet dat de deur te hard tegen de rubbers duwt, dan is het lastig deze te sluiten. Dat zorgt er dan vaak voor dat men teveel kracht gaat zetten, waardoor er zaken stuk gaan.

Het is een kwestie van balans tussen hard genoeg duwen tegen de rubbers dat het goed afsluit en niet zo hard dat er teveel weerstand is.

Zo'n gordijn ertussen doen zegt heel weinig, als de deur zo hard tegen de rubbers zou duwen dat je niet een gordijn erdoor kunt trekken, zou je de deur niet op een normale manier kunnen sluiten.

In plaats van met kaarsjes en dergelijke aan de gang te gaan, kun je niet proberen een foto te maken terwijl je het binnen donker hebt en het buiten licht is? Als het echt zo erg kiert zou je eenvoudig het licht er tussendoor moeten zien schijnen. Ga bijvoorbeeld met de flashlight op je telefoon aan langs de kieren af van buiten en kijk of je binnen ergens licht ziet. Dat zegt wat meer dan een kaarsje, wat door allerlei luchtstromen beïnvloed kan worden en heel eerlijk niet echt duidelijk overkomt op een foto.

Het kan ook helpen als je eens rustig aangeeft wat nu precies de issues zijn. Wat je hebt gezegd tegen de partij die het heeft geplaatst en wat zij toen hebben gedaan. Ik denk dat iedere partij gerust even een monteur langs stuurt om alles te stellen?

[ Voor 40% gewijzigd door happysan op 11-07-2023 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-05 15:34
happysan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:34:
Zo te zien sluit de deur netjes en dient dat borsteltje om de tocht tegen te gaan. Lijkt me niet echt een geweldige oplossing, maar ik zie niet direct iets wat degene die het geïnstalleerd heeft verkeerd heeft gedaan.

Als zij gewoon geleverd hebben wat er vooraf is afgesproken, dan lijkt me dat ze het correct hebben geïnstalleerd en je niet echt bij hun iets kunt claimen.

Dat de kwaliteit van dit product niet geweldig is lijkt me evident, maar als dat is waar de klant voor kiest, dan is dat zo? De prijs zal ook in verhouding hebben gestaan hoop ik dan.
Zo'n lasnaad die lelijk is lijkt me niet echt iets om wakker over te liggen, dat kan helemaal geen kwaad en 99.9% van de tijd zie je die toch niet.
Die voordeur is wel echt slecht ontworpen, maar ik neem aan dat je vooraf dit product hebt bekeken? Het lijkt wel correct geïnstalleerd, alles lijkt recht en sluit goed aan.
Als een deur netjes sluit heb je geen borstels nodig tegen de tocht. Deze deuren hebben een kader rondom, dat betekent dat er rondom een aanslag aanwezig moet zijn. Of ze hebben de verkeerde dorpel geplaatst, of ze zijn een aanslaglatje vergeten.

Het gemak waarmee je de kwaliteit bagatelliseert is ook best wel opmerkelijk. Je betaalt een hoop geld, ook voor de goedkopere producten, en dan mag je verwacht dat er een deugdelijk en goed geïnstalleerd product wordt geleverd, dat dit regelmatig niet het geval is doet daar niks aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Er zit ruimte tussen deur en het binnenste gedeelte van kozijn, uk denk dat dit met kader wordt bedoelt, als ik breedte meet van het kader en dan van deur is er een verschil van 4.5cm, als het temperatuur kouder is dan is het goed voelbaar langs rubber aan binnenzijde deur, bedrijf heeft wel vanalles gedaan om het op te lossen, extra tochtborstel gehele onderkant deur,rubber binnenzijde deur vervangen, met stelken geprobeerd en nu als laatste een ander slot,deze moest deur beter aantrekken,slot is dikker dus vult ruimte tussen deur en kader op behalve waar geen slot is, het heeft wel een gedeelte geholpen maar alleen op het gedeelte waar slot zit,dus na steeds maar blijven aandringen bellen mailen helaas geen resultaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Jade9 op 02-10-2023 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55
Jade9 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:41:
Er zit ruimte tussen deur en het binnenste gedeelte van kozijn, uk denk dat dit met kader wordt bedoelt, als ik breedte meet van het kader en dan van deur is er een verschil van 4.5cm, als het temperatuur kouder is dan is het goed voelbaar langs rubber aan binnenzijde deur, bedrijf heeft wel vanalles gedaan om het op te lossen, extra tochtborstel gehele onderkant deur,rubber binnenzijde deur vervangen, met stelken geprobeerd en nu als laatste een ander slot,deze moest deur beter aantrekken,slot is dikker dus vult ruimte tussen deur en kader op behalve waar geen slot is, het heeft wel een gedeelte geholpen maar alleen op het gedeelte waar slot zit,dus na steeds maar blijven aandringen bellen mailen helaas geen resultaat[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook gedoe gehad met deur hoogte. Dat was erg krap met de nieuw vloer. Uiteindelijk netjes opgelost, omdat ik het vooraf had aangegeven als zorg.

Wat jij ziet aan breukjes plastic is volgens mij (als leek) doordat jouw dorpel niet bij jouw deur hoort. De krachten van het dichttrekken worden niet in de volledig breedte geabsorbeerd maar in de hoeken. Omdat de deur “zweeft”.

Mijn voordeur kozijn Gayko (is veka/veko) kwam als geheel. Deur en dorpel waren één passend kozijn. Waardoor alle aanslag randen en tocht strippen ook sluiten.

Er is maar 1 optie voor je. Hier moet een nieuw kozijn in of tenminste een passende dorpel. Maar ik zou het hard spelen een met de rechtsbijstand de boel verhalen. Dit is mijn inziens een inmeet fout. Een voordeur inclusief kozijn is vaak het duurste element uit de offerte, ik begrijp dat ze het willen fixen zonder vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Ja klopt, ben vanaf moment van plaatsen klachten aan het doorgeven en het is steeds zo'n gevecht, rechtsbijstand is ingeschakeld maar kijkt mee via mail op achtergrond ivm firma kans geven voor herstel, firma heeft wel al aangegeven niks meer te willen doen aan zolderraam, is draaikiepraam waar ook buitenlucht binnenkomt via bovenste schanier, 2de dag na plaatsing zijn ze op ons verzoek hier geweest en hun gaven meteen aan dat het normaal is bij draaikiepraam die te ver is uitgesneden bij schanier, toch blijven melden en monteur heeft verschillende malen eraan gesteld maar geen resultaat, toen is er een"speciaal" bandje geplaatst door monteur (glasband), geen resultaat, 2 weken geleden zou monteur nieuwe rubber hebben geplaatst en een andere "speciaal" bandje, wij mochten raam 24 uur niet opendoen zodat alles goed uitwerken.
Wij doen dat netjes en tien we raam open deden zagen we dat nu stuk compriband was geplaatst waar eerst glasbandje zat en dat rubber aan 1 zijde was vernieuwd, dus nu ook niet meer aansluit aan resterende rubber.
Mail met foto's gestuurd met de vraag wat dit moest voorstellen,antwoord, zo werken wij nu eenmaal en dat rubbers niet aansloten enz had geen effect op luchtdichtheid, wij zullen niks meer doen aan zolderraam.
Maja toen werd het vorige week donderdagavond en nacht kouder en dan ga je checken of het in ieder geval heeft geholpen, ipv buitenlucht bij bovenste schanier was het te voelen lang gehele kant waar rubber is vervangen.
Heb dit doorgegeven aan rechtsbijstand via mail maar nog niks over gehoord.
Het is gewoon om moedeloos van te worden, er wordt steeds gezegd door firma, kan niet... is niet mogelijk...u denkt dat u tocht voelt... dat is normaal.
Het enigste wat ik zeker weet is dat wij er qua comfort op achteruit zijn gegaan sinds plaatsing.

[ Voor 29% gewijzigd door Jade9 op 02-10-2023 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Dit is gewoon beunwerk eerste klas.
Ik heb hier 1 raam dat tocht langs het rubber en dat is eigen schuld omdat ik er plissegordijnen met spanklemmen om de vleugel op heb gezet, die drukken het rubber in.
Wil morgen wel even foto voor je maken van hoe zo'n rubber eruit hoort te zien, met name bij het scharnier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Dat zou super zijn,danke alvast👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Om nog even terug te komen op die foto, vanmorgen even gekeken. Het rubber loopt net zoals bij je voordeur rondom het hele raam. In mijn geval zijn die netjes in verstek gelijmd/gelast ipv gefrommeld zoals jouw voordeur. Achter het scharnier van de draaikiep langs loopt het rubber gewoon door.

In jouw geval zijn er rubbers ingezet die in verstek zijn gesneden, open uiteinden en ingesneden bij het scharnier. Dat gaat altijd kieren en tochten zo. Als dat "normaal" is bij deze kunststofboer zou ik de koop ontbinden en een andere partij zoeken.

Edit: die "oplossing" met glasband werkt averechts. Door die glasband ertussen druk je het rubber weg, waardoor het juist helemaal niet goed afdicht onder en boven het scharnier.

[ Voor 14% gewijzigd door _JGC_ op 15-07-2023 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

Illusion

(the art of)

Kijk ook even in de folder hoe het er uit hoort te zien. Ik neem aan dat het softline82 is:
https://www.softline82.nl...018/03/4_DEURSYSTEMEN.pdf

Er horen 2 rubber profielen op de drempel aan te sluiten (1 van achter 1 van boven) en die horen aan te sluiten/door te lopen in de staande delen.

Daarnaast hoort er een weldorpel/lekdorpel op te zitten.

Als dat niet zo is, is de deur niet conform instructie fabrikant geplaatst.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
JGC, klopt helemaal wat jij schrijft, wij hebben raam gekregen met rubber rondom aan elkaar gelast maar rubber bij bovenste schanier verkeerd gesneden met gevolg buitenlucht binnenkomend, na 6 maanden discussie zou eindelijk rubber worden vervangen en dan blijkt dat ze een nieuw stuk erin hebben gezet over 1 lengte van raam andere 3 zijdes zit rubber die er al zat bij plaatsing.
Rechtsbijstand gaat het over van ons nemen want dit is een gebed zonder einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Illussion, het is een vleugel overdekkende deur met paneel Toledo, de kunstof profielen zijn idd softline 82 en hier m'n ee heeft bedrijf deur gemaakt, de wel/lekdorpel is bij dit paneel niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jade9
  • Niet online
Hallo,
Na 1 jaar met alsmaar klachten doorgeven (binnenkomend buitenlucht)en pogingen van firma om het op te lossen, met juridische hulp dan wel,is laatst fabrikant gekomen na aanleiding van onze klachten, en de bevindingen zouden in een rapport komen te staan,er is o.a geconstateerd dat maten niet kloppen van vleugeloverdekkende voordeur, maar dit is niet vermeld in het rapport.
Dus ben ik gaan zoeken voor maatvoering op tekening, kan het wel vinden van kozijnen,maar niet helemaal wat maatvoering is voor deuren.
https://catalog.siegenia....f_pdb_kf_nl/page_437.html
Dit had ik wel gevonden maar of het t goede is?
wie zou mij kunnen helpen om de technische tekeningen van meetkundige maten van kunststof deur.
Gaat om Veka softline 82.

Alvast bedankt allemaal 👍

[ Voor 69% gewijzigd door Jade9 op 18-02-2024 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb je topics gemerged, we gaan hier veder, misschien kan je je vraag wat verduidelijken. :)

[ Voor 113% gewijzigd door twain4me op 18-02-2024 20:54 ]

Pagina: 1