Kennissen hebben Growatt MOD-8000TL3-XH omvormers hangen. Ik heb er een ESP + Modbus aan gehangen om wat data zelf te loggen.
Ik heb 2 vragen over Growatt Modbus:
1) ik heb op het www een Growatt RTU Modbus spec document kunnen vinden, v1.13 2019.1.16. Deze spec lijkt geheel overeen te komen maar is toch al redelijk oud. Heeft iemand een nieuwere? Ik heb op de website van growatt gezocht maar kan daar niets vinden.
2) Een van de parameters in dit document is
Ik kan geen verder uitleg vinden. Mijn eigen invulling is dat dit mogelijk met een Island 'operating mode' te maken heeft. "1: disable" betekend voor mij dat 'Island Disable' ACTIEF is. Weet iemand exact wat hier bedoeld wordt. Kan er ook echt een island mode geactiveerd worden?
Als ik de data bekijk zie ik bv dit, "Island Disable" overlayed met Load %:
/f/image/FGgykunWc9BHzQwp6tevNrel.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt dus dat Island Disable ACTIEF wordt bij > 80% load.
mvg,
Sjors
Ik heb 2 vragen over Growatt Modbus:
1) ik heb op het www een Growatt RTU Modbus spec document kunnen vinden, v1.13 2019.1.16. Deze spec lijkt geheel overeen te komen maar is toch al redelijk oud. Heeft iemand een nieuwere? Ik heb op de website van growatt gezocht maar kan daar niets vinden.
2) Een van de parameters in dit document is
code:
1
| 230 - Island Disable - Island Disable or not (1: disable, 0:enable) |
Ik kan geen verder uitleg vinden. Mijn eigen invulling is dat dit mogelijk met een Island 'operating mode' te maken heeft. "1: disable" betekend voor mij dat 'Island Disable' ACTIEF is. Weet iemand exact wat hier bedoeld wordt. Kan er ook echt een island mode geactiveerd worden?
Als ik de data bekijk zie ik bv dit, "Island Disable" overlayed met Load %:
/f/image/FGgykunWc9BHzQwp6tevNrel.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt dus dat Island Disable ACTIEF wordt bij > 80% load.
mvg,
Sjors