Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De hoofdzaak van de PC zal zijn om comfortabel de komende jaren op 1440P te kunnen gamen.
De games die ik nu `ook uit noodzaak´ speel zijn
- World of Warcraft
- Counterstrike
- Counterstrike Global Offense (loopt naar mijn idee nu al niet lekker meer)
De games die ik graag zou willen spelen
- Hogwarts legacy
- CoD Warzone
- Pubg
En alle leuks wat de toekomst brengt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn doel is eigenlijk zo weinig mogelijk, maar om er toch een bedrag aan te hangen z'n €1200 - €1300
Dit is dan INCLUSIEF assemblage kosten á €90,- bij Azerty
Als jullie me weten te overtuigen om het zelf te doen, kan het volledige bedrag benut worden
..
Denk eigenlijk dat het me wel moet lukken, maar vind het toch wel spannend met de processor en de koelpasta etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor wou ik hergebruiken, en wou de SSD als "extra" om foto's op te slaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele, altijd Intel / Nvidea gehad, maar misschien wordt het is een keer tijd voor wat anders.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in de woonkamer op de grond.. dus case moet functioneel zijn en voor de rest wordt er niet naar gekeken.
Zoals ik al zei, hij staat in de woonkamer dus een stille pc zou niet vervelend zijn.
Upgraden lijkt altijd weer leuk, maar in de praktijk doe ik het eigenlijk nooit...
Ga je overklokken?
[i]Ik ga niet overklokken, lees veel over een XMP profile die je moet activeren in de BIOS, dit zal ik doen / laten doen aangezien dit volgens mij een soort vereiste is in plaats van een overclock /i]
Wat verwacht je van ons?
Ik wil uiteraard zoveel mogelijk bang voor mij buck.
En zit er te twijfelen over de GPU en CPU..
Moet ik toch voor AM5 gaan.. ik zal nooit upgraden dus maakt met mijn user Profile niet veel uit lijkt mij...
Tevens zijn er zoveel Videokaarten, en het ligt allemaal relatief dicht bij elkaar..
Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3
Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2
Powercolor Red Devil RX 6900 XT
XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6950 XT Black
Welke moet ik hebben voor beste prestaties, en daarbij doel ik ook op energie verbruik.. 6950 ziet er leuk uit, maar lees veelal dat die gigantisch veel stroom verbruikt.. daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten..
Tevens een groot struikelblok is, dat telkens wanneer ik denk dit is een leuke combinatie, dat deze niet bij Azerty te krijgen is... dus misschien dat jullie hier in mee kunnen denken? Dat het in 1x te bestellen is zeg maar.
De hoofdzaak van de PC zal zijn om comfortabel de komende jaren op 1440P te kunnen gamen.
De games die ik nu `ook uit noodzaak´ speel zijn
- World of Warcraft
- Counterstrike
- Counterstrike Global Offense (loopt naar mijn idee nu al niet lekker meer)
De games die ik graag zou willen spelen
- Hogwarts legacy
- CoD Warzone
- Pubg
En alle leuks wat de toekomst brengt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn doel is eigenlijk zo weinig mogelijk, maar om er toch een bedrag aan te hangen z'n €1200 - €1300
Dit is dan INCLUSIEF assemblage kosten á €90,- bij Azerty
Als jullie me weten te overtuigen om het zelf te doen, kan het volledige bedrag benut worden
Denk eigenlijk dat het me wel moet lukken, maar vind het toch wel spannend met de processor en de koelpasta etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor wou ik hergebruiken, en wou de SSD als "extra" om foto's op te slaan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (Closed) | € 76,16 | € 76,16 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GP850-B Zwart | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 83,51 | € 83,51 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 488,67 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 188,01 | € 188,01 |
| 1 | Moederborden | MSI B550M PRO-VDH WIFI | € 107,70 | € 107,70 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 539,- | € 539,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus 2 Black Solid | € 68,97 | € 68,97 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,35 | € 31,35 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 750W Gold | € 80,87 | € 80,87 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM620 2TB | € 72,90 | € 72,90 |
| Totaal | € 1.143,70 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele, altijd Intel / Nvidea gehad, maar misschien wordt het is een keer tijd voor wat anders.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in de woonkamer op de grond.. dus case moet functioneel zijn en voor de rest wordt er niet naar gekeken.
Zoals ik al zei, hij staat in de woonkamer dus een stille pc zou niet vervelend zijn.
Upgraden lijkt altijd weer leuk, maar in de praktijk doe ik het eigenlijk nooit...
Ga je overklokken?
[i]Ik ga niet overklokken, lees veel over een XMP profile die je moet activeren in de BIOS, dit zal ik doen / laten doen aangezien dit volgens mij een soort vereiste is in plaats van een overclock /i]
Wat verwacht je van ons?
Ik wil uiteraard zoveel mogelijk bang voor mij buck.
En zit er te twijfelen over de GPU en CPU..
Moet ik toch voor AM5 gaan.. ik zal nooit upgraden dus maakt met mijn user Profile niet veel uit lijkt mij...
Tevens zijn er zoveel Videokaarten, en het ligt allemaal relatief dicht bij elkaar..
Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3
Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2
Powercolor Red Devil RX 6900 XT
XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6950 XT Black
Welke moet ik hebben voor beste prestaties, en daarbij doel ik ook op energie verbruik.. 6950 ziet er leuk uit, maar lees veelal dat die gigantisch veel stroom verbruikt.. daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten..
Tevens een groot struikelblok is, dat telkens wanneer ik denk dit is een leuke combinatie, dat deze niet bij Azerty te krijgen is... dus misschien dat jullie hier in mee kunnen denken? Dat het in 1x te bestellen is zeg maar.