Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo,
Ik ben van plan zeer binnenkort een oled tv te kopen, maar heb nog een vraag met betrekking tot ervaring van extra garantie bijkopen als het gaat om burn in.

Burn in valt officieel niet onder de fabrieksgarantie, althans das wat ik lees online.

Nu weet ik dat coolblue, hellotv, expert, bcc allemaal allrisk garanties aanbieden maar krijg bij verschillende winkels iets anders te horen. De één zegt dat burn in wel onder de garantie valt, de anders spreekt de vorige persoon weer tegen door te zeggen nee.

Nu vroeg ik me af wat zijn de ervaringen van oled tv gebruikers die ooit last kregen van burn in en die een extra garantie pakket hebben afgesloten. Werd je tv vervangen, zeiden ze stik er maar in valt er niet onder. en zo ja welke winkel.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij Kamera Express heb je standaard 5 jaar garantie. En als je belt of mailt ook nog een scherpere prijs dan waarmee ze op de site adverteren (maar dat geldt voor de meeste winkels).
Burn in speelt niet meer zo met de nieuwere modellen, maar een paneel kan wel degelijk stuk gaan ook na 2 jaar.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-07-2023 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Wat de ervaringen van anderen ook zijn, welke winkel je ook pakt of welke externe verzekeringsmaatschappij er ook achter zit.
Zorg dat je zwart op wit hebt dat je garantie op burn-in of dode pixels hebt.
Nou zijn dode pixels niet zo'n probleem meer tegenwoordig, maar het valt wel een beetje onder hetzelfde kopje.

Als jij zorgt dat het zwart op wit staat dat je garantie op burnin hebt, dan heb je in ieder geval nog een poot om op te staan.
Als de verkopende partij weigert zoiets op papier te zetten weet je al wat de intenties zijn mocht de nood aan de man zijn.

edit: dit dekt je overigens nogsteeds niet volledig, want er wordt altijd gezegd bij normaal gebruik. Maarja wat voor de een door normaal is, is voor de ander abnormaal. Branduren en temperatuur en dergelijke (allemaal terug te vinden door reparatiedienst in service menus)

edit2:
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:24:
...
Burn in speelt niet meer zo met de nieuwere modellen, maar een paneel kan wel degelijk stuk gaan ook na 2 jaar.
Toch niet helemaal hoor.
bekijk de duurtest van Rtings maar https://www.rtings.com/tv...sung/s95b-oled#test_16344
Die tv is net een jaar uit en ik zie de eerste schaduwen al.

[ Voor 39% gewijzigd door johnny.xxx op 10-07-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32
johnny.xxx schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:25:
Wat de ervaringen van anderen ook zijn, welke winkel je ook pakt of welke externe verzekeringsmaatschappij er ook achter zit.
Zorg dat je zwart op wit hebt dat je garantie op burn-in of dode pixels hebt.
Nou zijn dode pixels niet zo'n probleem meer tegenwoordig, maar het valt wel een beetje onder hetzelfde kopje.

Als jij zorgt dat het zwart op wit staat dat je garantie op burnin hebt, dan heb je in ieder geval nog een poot om op te staan.
Als de verkopende partij weigert zoiets op papier te zetten weet je al wat de intenties zijn mocht de nood aan de man zijn.

edit: dit dekt je overigens nogsteeds niet volledig, want er wordt altijd gezegd bij normaal gebruik. Maarja wat voor de een door normaal is, is voor de ander abnormaal. Branduren en temperatuur en dergelijke (allemaal terug te vinden door reparatiedienst in service menus)

edit2:

[...]

Toch niet helemaal hoor.
bekijk de duurtest van Rtings maar https://www.rtings.com/tv...sung/s95b-oled#test_16344
Die tv is net een jaar uit en ik zie de eerste schaduwen al.
Valt het gebruik van de tv als monitor ook onder normaal verbruik? Ik vrees van niet maar vroeg het me toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
superpolm schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:32:
[...]

Valt het gebruik van de tv als monitor ook onder normaal verbruik? Ik vrees van niet maar vroeg het me toch af.
Fabrikanten gaan volgens mij uit van 1000uur per jaar aan. Vandaar ook de energie labels die het energie verbruik per 1000uur aangeven. Het kan zijn dat een fabrikant andere waardes hanteert, deze zullen dan terug te vinden zijn in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Inbranden is geen onheil dat je op een ochtend treft, het is slijtage ontstaan door gebruik. Stel je betaalt een hoop geld voor inbrandgarantie. Dan vraag ik mij af, hoeveel jaar? Het spreekt voor zich dat de televisie de eerste jaren nog niet versleten is en daarom ook niet ingebrand is. Inbranden speelt met name op hogere leeftijd.

Daarom heeft een inbrandgarantie mijn inziens alleen zin als je een zeer lange garantie afsluit (5 jaar of zo). Er is ook nog de discussie wettelijke garantie... op zich dekt de wettelijke garantie prima de 5 jaar af, alleen is een ingebrande televisie niet onbruikbaar, dus leidt dat gegarandeerd tot discussie met de winkel of er nu wel sprake is van een defect dat onverwacht vroeg optradt.

Zelfs als je een vrij lange garantie afsluit, moet je goed de kleine lettertjes lezen: Net zoals dat er geen autofabrikant is die na 200.000km een defect aan de motor onder garantie zal vervangen, moet je ook niet rekenen dat je op een televisie die 20 branduren per dag maakt na een paar jaar nog garantie zal krijgen, iedere winkel die zichzelf serieus neemt zal zich daar tegen indekken.

Garantie is uiteindelijk niet een verzekeringspolis tegen defecten, denk na over het verschil tussen garantie en een verzekering (waar je doorgaans maandelijks voor betaalt).

Belangrijk is denk ik naar je eigen gebruik te kijken, hoe intensief je de televisie gaat gebruiken. Gebruik je de televisie niet intensief, dan is er geen inbrandgevaar en dus is het ook zinloos er extra garantie op af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

sus

is druk :+

Mijn lokale witgoedzaak geeft aan dat de bekende merken ruime garanties hanteren op dit soort problemen - ook als je als consument direct met ze schakelt. Hij heeft recent een LG van 3-4 jaar geleden nog onder garantie kunnen laten repareren waarbij het panel vervangen is. Gaat hier dan wel om een TV van dik 3000 euro, dus wellicht dat ze met een simpel dingetje van 600 euro wat minder zijn.

Probleem bij deze TV was een ingebrand zender-logo, omdat deze vrijwel de hele dag dezelfde zender toont.

[ Voor 12% gewijzigd door sus op 11-07-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

verkeerd topic

[ Voor 90% gewijzigd door psy op 11-07-2023 21:36 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat je budget is, maar de LG G2 heeft standaard 5 jaar paneelgarantie (incl burn in). Ik gok dat als je een wat mindere model koopt en extra garantie bijkoopt, dat het verschil zo groot niet meer is. De kans op burn in daarbij is zo laag vanwege de heatsink op de achterkant, dat LG er veel vertrouwen in heeft om die garantie te geven. Ik twijfelde tussen de C2 en de G2, maar de 5 jaar paneelgarantie en een betere scherm op alle vlakken vond ik de 500,- extra wel waard voor de 65 inch model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2552
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:27:
Geen idee wat je budget is, maar de LG G2 heeft standaard 5 jaar paneelgarantie (incl burn in). Ik gok dat als je een wat mindere model koopt en extra garantie bijkoopt, dat het verschil zo groot niet meer is. De kans op burn in daarbij is zo laag vanwege de heatsink op de achterkant, dat LG er veel vertrouwen in heeft om die garantie te geven. Ik twijfelde tussen de C2 en de G2, maar de 5 jaar paneelgarantie en een betere scherm op alle vlakken vond ik de 500,- extra wel waard voor de 65 inch model.
Ik zit er over te denken om voor de s95c te gaan, QD OLED zag er ik de winkel toch een heel stuk helderder en kleurrijker uit dan de LG's die daar stonden.

Bij BCC zeggen ze via de mail(bij 2 verschillende panden) dat burn in onder hun "all risk garantie" valt en dat je dan ook geen eigen bijdrage van 10% vd aankoopwaarde hebt. Iemand ooit bij bcc besteld en zo;n all risk verzekering afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel2552 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Ik zit er over te denken om voor de s95c te gaan, QD OLED zag er ik de winkel toch een heel stuk helderder en kleurrijker uit dan de LG's die daar stonden.

Bij BCC zeggen ze via de mail(bij 2 verschillende panden) dat burn in onder hun "all risk garantie" valt en dat je dan ook geen eigen bijdrage van 10% vd aankoopwaarde hebt. Iemand ooit bij bcc besteld en zo;n all risk verzekering afgesloten?
Das best netjes als je jaren garantie krijgt incl burn in. En met de stevigere frame is de s95c ook al weer aantrekkelijker dan de krombuigende s95b. Als ik het budget had zou ik dan ook voor die optie gaan, wat mij tegenhield was de garantie van Samsung en de hoeveelheid problemen bij de s95b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:01:
[...]

Das best netjes als je jaren garantie krijgt incl burn in. En met de stevigere frame is de s95c ook al weer aantrekkelijker dan de krombuigende s95b. Als ik het budget had zou ik dan ook voor die optie gaan, wat mij tegenhield was de garantie van Samsung en de hoeveelheid problemen bij de s95b.
Wou ff research doen voor ik mn eerste oled ever koop, maarja bedrijven zeggen zoveel in de mail. maar hier staat zo'n beetje alles xD
https://www.bcc.nl/service/don-t-worry-polissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel2552 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:06:
[...]

Wou ff research doen voor ik mn eerste oled ever koop, maarja bedrijven zeggen zoveel in de mail. maar hier staat zo'n beetje alles xD
https://www.bcc.nl/service/don-t-worry-polissen
Ik zie dat de mogelijke garantieduur per product verschilt. Hoeveel jaar kun je voor een oled nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:43:
[...]

Ik zie dat de mogelijke garantieduur per product verschilt. Hoeveel jaar kun je voor een oled nemen?
dat weet ik niet zeker, dat zou je even moeten informeren bij de bcc, ik weet wel dat er opties zijn voor 2, 4, 5 en 7 jaar met de maandelijkse optie. Ga ervanuit dat tv's zeker wel 5 jaar verzekerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
Marcel2552 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Ik zou nu niet voor een QD OLED gaan. Techniek is net op de markt en moet zich nog bewijzen. OLED gaat al een aantal jaartje mee en is een stuk volwassener.

Verder heb je thuis maar 1 TV staan, dus het verschil in helderheid en kleur ga je nooit merken. In een donkere kamer is OLED gewoon beter. Genoeg reviews die dit ook bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
chrisborst schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:15:
[...]

Ik zou nu niet voor een QD OLED gaan. Techniek is net op de markt en moet zich nog bewijzen. OLED gaat al een aantal jaartje mee en is een stuk volwassener.

Verder heb je thuis maar 1 TV staan, dus het verschil in helderheid en kleur ga je nooit merken. In een donkere kamer is OLED gewoon beter. Genoeg reviews die dit ook bevestigen.
Ik hoor niemand klagen over qd oled, sterker nog het laat de zwakte zien van WOLED. Ik bedoel white subpixel die kleur hoe dan ook in hdr dilute/vletser maakt. Maar toch wel het grootste hangijzer voor LG oleds is toch wel de super donkere SDR. Ik heb mn tv nooit supervel maar sdr op een lg oled is toch wel erg donker. Daar heeft QDOLED geen last van. In preciepe kan t ook met WOLED, maar LG weigert dat aan te passen.

Maar wat heb je tegen qd oled als ik vragen mag?
Pagina: 1