Betaalbare 5.1 set met draadloze (minimaal rear) speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 18:12
EDIT:

Ik was niet helemaal duidelijk, sorry: Dit is bedoeld voor mijn desktop computer, niet een TV, en ik heb helaas echt geen plek voor een soundbar op mijn bureau met drie monitoren (de soundbar zou dan ook op 40cm afstand voor m'n neus staan). Het moeten dus echt 5 losse speakers zijn met een sub voor een surround sound ervaring. De geluidskwaliteit hoeft niet top of the line te zijn, ik was al enorm tevreden met de Logitech Z5450 en ik weet dat dat toen ook al een goedkoop gaming setje was.

Ik heb 15 jaar geleden een Logitech Z5450 setje gekocht voor pakweg 250 euro. Dit setje had, voor mij, prima surround sound voor films, games, en zelfs muziek in mirrored stereo. En een flinke subwoofer die menig buurman gestoord heeft.

Helaas heeft de set het een paar jaar geleden begeven. Ik ben nu op zoek naar iets vergelijkbaars, maar dit blijkt moeilijker dan verwacht! Ik heb wel wat draadloze sets gevonden, maar dan ga je al gauw richting de 1000-1500 euro. Dit ligt ver buiten mijn budget.Vaak is dan ook de hele set draadloos, wat niet per se nodig is.

Bestaat er nog een betaalbare 5.1 surround sound set waarvan ten minste de rear speakers draadloos zijn? De front speakers mogen bedraad zijn.

Ik ben geen audiophile, het hoeft niet perfect te zijn, ben niet op zoek naar het advies om toch wel kabels weg te werken voor de rear speakers. :) De flexibiliteit van draadloze rear speakers die alleen stroom nodig hebben en gemakkelijk te verplaatsen zijn is voor mij erg belangrijk op dit moment.

Laten we zeggen dat mijn budget maximaal 500 euro is, liefst minder. Voornamelijk voor games, films en muziek in een studentikoze setting. De Logitech Z5450 was echt perfect en zou zelfs in 2023 nog prima zijn voor mij, maar wordt helaas al zo'n 14 jaar niet meer gemaakt.

Tips zijn van harte welkom! Ik kan namelijk oprecht niks vinden? Het verbaast mij dat er niet meer van dit soort instap surround setjes zijn met draadloze rear speakers. Ik heb nooit nadelen ondervonden, geen audio-delay oid.

[ Voor 14% gewijzigd door ZombieDimebag op 12-07-2023 18:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoek naar een soundbar met draadloze rear speakers. Voorbeeld: https://www.coolblue.nl/e...AGQVQJeRvuhRoCBKQQAvD_BwE

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omdat je budget bij lange na niet toereikend is. Receivers zijn duur geworden, een instapper zit al rond de 500 euro en dan moet je de speakers nog.
Daarbij zit je draadloos met mogelijke vertragingen die je op moet vangen. Niet zo lastig als de hele bende draadloos is en voor een PC gebruik bedoeld is, maar stuk lastiger bij echt home cinema gebruik en verschillende afstanden vanaf de luisterpositie :)

Soundbar met draadloze rears zou je kunnen proberen. Maar verwacht geen hoogstaand geluid voor je budget. Je zit aan de onderkant van de markt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 09:23
Zoals hierboven al vermeld, je zit echt aan de onderkant van de markt.
Voor wat jij wil, is dit een goeie optie.
https://tweakers.net/pric...ic-q-series-hw-q930b.html
Let wel, deze is iets boven je budget. (zoals bij hello is die 71 euro duurder, wellicht kun je er wat af praten)

Maar heb je wel alles draadloos, met een redelijke soundbar.
Let wel, bij de rear speakers zijn geen stand of mounts geleverd, deze zul je zelf apart moeten kopen.
2 stand kosten vgm rond de 115 euro. (Vebo)

[ Voor 7% gewijzigd door Eskimoo op 11-07-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Dank voor de antwoorden! Ik was niet helemaal duidelijk, sorry: Dit is bedoeld voor mijn desktop computer, niet een TV, en ik heb helaas echt geen plek voor een soundbar op mijn bureau met drie monitoren (de soundbar zou dan ook op 40cm afstand voor m'n neus staan). Het moeten dus echt 5 losse speakers zijn met een sub voor een surround sound ervaring. De geluidskwaliteit hoeft niet top of the line te zijn, ik was al enorm tevreden met de Logitech Z5450 en ik weet dat dat toen ook al een goedkoop gaming setje was vergeleken met home cinema setups.

Ik snap het niet.. uiteraard is inflatie een ding, maar de Logitech Z5450 voor 250-300 euro in 2007-2009 was niet bottom of the barrel. Toen had je ook al echt crappy 5.1 sets voor 100 euro, en die bestaan nog steeds als ik rondkijk. De Z5450 was perfect qua draadloze werking: geen vertraging of wat dan ook. We zijn toch niet massaal achteruit gegaan qua technologie op dit front?

De Sony HT-S40R voor 329 euro zou echt perfect zijn als het ipv een soundbar 3 (wired) frontal speakers zou bevatten! Het moet dus gewoon mogelijk zijn zou ik denken..

Is er iets wat ik zelf in elkaar kan flansen met relatief low-end losse speakers, een sub en een receiver voor 500 euro? Hoe ver zou ik boven mijn budget moeten gaan om een echt 5.1 setje te krijgen met draadloze rear speakers? Kan ik bijvoorbeeld zelf de soundbar in de Sony HT-S40R vervangen door drie speakers? Ik heb hier te weinig verstand van om goed onderzoek te doen, sorry. :/

Beetje jammer dat alle kant en klare 5.1 setups die ik vind niet alleen enorm duur zijn maar ook zwaar overkill: qua geluidskwaliteit veel beter dan ik nodig heb, en vaak zijn meteen alle 5 de speakers draadloos, wat het ongetwijfeld duurder maakt.

Een goede 4.1 set zou op zich ook een oplossing kunnen zijn, heb niet per se een center speaker nodig al is dat wel wenselijk

[ Voor 23% gewijzigd door ZombieDimebag op 12-07-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
ZombieDimebag schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:12:
Ik was niet helemaal duidelijk, sorry: Dit is bedoeld voor mijn desktop computer, niet een TV, en ik heb helaas echt geen plek voor een soundbar op mijn bureau met drie monitoren (de soundbar zou dan ook op 40cm afstand voor m'n neus staan). Het moeten dus echt 5 losse speakers zijn met een sub voor een surround sound ervaring. De geluidskwaliteit hoeft niet top of the line te zijn, ik was al enorm tevreden met de Logitech Z5450 en ik weet dat dat toen ook al een goedkoop gaming setje was.

Ik snap het niet.. uiteraard is inflatie een ding, maar de Logitech Z5450 voor 250-300 euro in 2007-2009 was niet bottom of the barrel. Toen had je ook al echt crappy 5.1 sets voor 100 euro, en die bestaan nog steeds als ik rondkijk. De Z5450 was perfect qua draadloze werking: geen vertraging of wat dan ook. We zijn toch niet massaal achteruit gegaan qua technologie op dit front?

........
Toevoeging: ik zou de soundbar in theorie achter mijn monitoren kunnen zetten op ca. 1 meter afstand. Maar ik vermoed dat dat alsnog veel te dichtbij is voor een 5.1 surround sound ervaring met een soundbar? Ik heb een bureau van 200x100cm en ik zit in het midden. Ik kan Front left en Front right op de hoeken van het bureau zetten of zelfs nog ernaast indien nodig, volgens mij heb je dan veel beter 5.1 geluid dan met een soundbar vlak voor je neus. Dan creëer je echt een "vierkant" van speakers waar ik precies midden in zit.

De reden waarom ik draadloze achterspeakers wil is omdat er een bank achter mijn bureaustoel staat, waar ik soms op zit voor een film/serie, en als ik de achterspeakers optimaal neerzet voor mijn bureaustoel, zouden ze op de bank naast me in mijn oor tetteren. Heb met de Z5450 altijd heel makkelijk de speakers gewoon een stukje naar achter geschoven als ik op de bank zat.

[ Voor 50% gewijzigd door ZombieDimebag op 12-07-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
https://www.amazon.com/Bo...peaker%2Caps%2C164&sr=8-3

Het bestaat! Helaas lijkt dit setje wel erg slecht geluid te bieden, en ik kan het niet in NL/Europa vinden.. maar ik blijf zoeken.

Verdere tips worden gewaardeerd!

[ Voor 24% gewijzigd door ZombieDimebag op 12-07-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
JvS schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:46:
Zoek naar een soundbar met draadloze rear speakers. Voorbeeld: https://www.coolblue.nl/e...AGQVQJeRvuhRoCBKQQAvD_BwE
https://outlet.mediamarkt...product&product_id=244003

Hier nog een stuk goedkoper.. interessant.

Ik zie dat de soundbar 90cm breed is.. Mijn bureau is 200cm breed en 100cm diep. Ik zoek dus geluid voor mijn desktop PC (gaming/films/series) en ik zal ik maximaal 1 meter afstand van de soundbar zitten. Ik kan hem achter mijn monitor zetten.

Ik ben echter sceptisch of ik dan wel echt 5.1 surround sound ervaar, met een soundbar en dan ook zo dichtbij. Met 3 frontal speakers zou ik de center speaker achter mijn monitor zetten en de andere twee op de hoeken van mijn bureau.

Denk jij dat ik met zo'n sound bar waar ik vlakbij zit en 2 draadloze achterspeakers alsnog een goede surround sound ervaring kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51
Waarom niet gewoon een tweedehands exemplaar voor een paar tientjes?

Logitech Z-5450 Surround Set 3.1 / 5.1
Bieden
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Ramon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:11:
Waarom niet gewoon een tweedehands exemplaar voor een paar tientjes?

Logitech Z-5450 Surround Set 3.1 / 5.1
Bieden
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
De setjes zijn sinds 2009 niet meer gemaakt en de rear speakers waren gevoelig voor defecten (er staan ook wat setjes op marktplaats voor reserveonderdelen). Heb daar zelf veel mazzel mee gehad.

De receiver werd ook mega heet.

Verder waren de speakers perfect maar in 2023 wil ik toch eigenlijk iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
De reden waarom ik draadloze achterspeakers wil is....
(afstellen voor bank-verhaal, maar ze hebben dan wel een draadje)

Waarom dan niet een receiver die verschillende luisterposities in z'n EQ kan opslaan? Ik heb 3 settings: 'voor de TV' , 'achter bureau', 'bankleggen' (Pioneer MCACC). Zo heb ik ideaal geluid op iedere zitplek.

'Achter de TV' is bijna ideale 7.1 opstelling
'achter Bureau' zit ik helemaal aan de rechterkant in de opstelling (en kijk ik links schuin op TV)
'bankleggen' is weer helemaal aan de linkerkant :D

En verder: Een soundbar gebruiken als je er zo dicht op zit:.... geen ervaring mee, maar het lijkt me niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
The_BoKmeester schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 02:51:
[...]
(afstellen voor bank-verhaal, maar ze hebben dan wel een draadje)

Waarom dan niet een receiver die verschillende luisterposities in z'n EQ kan opslaan? Ik heb 3 settings: 'voor de TV' , 'achter bureau', 'bankleggen' (Pioneer MCACC). Zo heb ik ideaal geluid op iedere zitplek.

'Achter de TV' is bijna ideale 7.1 opstelling
'achter Bureau' zit ik helemaal aan de rechterkant in de opstelling (en kijk ik links schuin op TV)
'bankleggen' is weer helemaal aan de linkerkant :D

En verder: Een soundbar gebruiken als je er zo dicht op zit:.... geen ervaring mee, maar het lijkt me niet optimaal.
Ik heb onvoldoende verstand van wat je zegt, maar het klinkt duur, een receiver die dat kan.

De speakers zluden fysiek naast de bank staan by default.. Dus als ik dan op de bank zit heb ik per definitie geen surround sound.

Volgens de specs wordt aangeraden om minimaal 1,2m afstand te hebben van een soundbar.. 1 meter is pretty close. Mijn grootste zorg is dat ik geen duidelijk verschil hoor tussen front left en right.

Kan natuurlijk ook zo'n setje kopen, proberen, en retourneren als het niks is. Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
ZombieDimebag schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:56:
[...]

Ik heb onvoldoende verstand van wat je zegt, maar het klinkt duur, een receiver die dat kan.

De speakers zluden fysiek naast de bank staan by default.. Dus als ik dan op de bank zit heb ik per definitie geen surround sound.

Volgens de specs wordt aangeraden om minimaal 1,2m afstand te hebben van een soundbar.. 1 meter is pretty close. Mijn grootste zorg is dat ik geen duidelijk verschil hoor tussen front left en right.

Kan natuurlijk ook zo'n setje kopen, proberen, en retourneren als het niks is. Hmm..
Nee, dat is het mooie. Ik heb een Standaard Home-Cinema Receiver van +10 jaar oud. Ik maak gebruik van verschillende 'Room EQ'instellingen. Dat hebben de betere 5.1 receivers de laatste jaren.

Ik zou kijken of het toch niet mogelijk is om een paar draadjes te leggen.
Pagina: 1