Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droei
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-05 22:14
Hey ik ben op zoek naar een nieuwe laptop maar de laatste tijd ben ik niet meer zo up-to-date met wat goed is dus ik ben op zoek naar advies!

Wat ga je met je laptop doen?
Het stuurprogramma zal windows zijn maar ik ga sowieso voor een groot deel een Linux virtualisatie gebruiken want ik werk in de informatica. (dus liefst niet te flashy in uiterlijk)
Ik gebruik veel grafische software zoals premiere pro en Blender op mijn desktop en het zou leuk zijn als ik dit ook kan gebruiken op mijn laptop.
Ook werk ik regelmatig samen met lokale game toernooien om het toernooi te streamen dus game performance is een must, een ingebouwde lan port zou wel handig zijn.

Wat is je budget?
Tussen de 2000 - 3000 werkt voor mij

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben op zoek naar een thin & light, dit maakt het niet gemakkelijk.
Daarin had ik de Dell XPS 15 gevonden maar nu blijkt het dat hun cooling nooit verbeterd is over de jaren dus dat word hem niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Mac |:(

Ik kijk uit naar eventuele suggesties!
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droei
Ik heb zelf nog gezocht natuurlijk en ik ben uitgekomen op de: ASUS ROG Zephyrus G16 GU603ZV-N3009W
Op dit moment is deze ook -€150 op de officiële site dus ik ben wel nieuwsgierig wat anderen hiervan denken.
https://estore.asus.com/b...r0h25-m001d0-gu603zv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 11:21
Thin en light EN goede koeling EN performance.....

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een M2 MacBook.......

Wellicht de HP spectre x360?

Maar wat vind je licht? Licht is voor mij max 1.5-1.6 kilo
En hoe groot moet je scherm zijn?

HP heeft ook hele aardige Omen gamning laptops, maar die gaa al snel naar 2,5 kilo

[ Voor 38% gewijzigd door basset op 17-07-2023 10:48 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-06 13:57
Ik heb zelf een 16' Spectre 360 met 4k oled en a370m (verwacht niet teveel maar misg wel goed voor jou doeleinden, nvidia versies komen hier niet uit lijkt het)

Wat een upgrade! Op werk gebruiken we vn Elitebooks 14' of 15.6 probooks.
Als je veel onder weg werkt, goede accuduur een afleesbaar scherm in de zon wilt en genoeg schermruimte is dit wat je zoekt. Fijn toetsenbord en trackpad en supersnelle Windows Hello.

Ziet er ook nog fancy maar zakelijk uit (krijg veel positieve reacties), kleine powerbrick en hoewel die 16' is is die ongv even groot als mijn oude probook g7.

Mocht je daarnaast nog iets creatiefs met tekenen doen kun je een pencil kopen het schijnt dat het touchscreen erg goed is.

Nadelen:
Teams meetings slurpen accu met camera aan (kan ook aan teams liggen)

Toetsenbord heeft geen number block ondanks grootte

Maar 1 usb-a poort!

Als de nadelen je niet raken dan kan ik deze zeker aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Darksequence op 17-07-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@droei High-end configuraties van de XPS 15 en 17 zijn bij Dell in de aanbieding. Hier wat meer informatie, wie weet zit er wat tussen!

De XPS 17 heeft een vapor chamber en die schijnt aardig te goed te werken. I.c.m. met een RTX 3050 heb ik prima tevreden over de koeling in mijn XPS 15 9520, en de RTX 40-serie in de nieuwe 9530 serie schijnt erg efficient te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techn
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-07-2023
-

[ Voor 100% gewijzigd door techn op 29-07-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droei
Hey!
Ondertussen had ik al gekozen, heel erg bedankt voor de reacties!
Uiteindelijk ben ik gegaan met de ASUS ROG G14 2023: https://rog.asus.com/be-n.../rog-zephyrus-g14-series/.
In deze mis ik de lan input maar ik ben super blij ermee, hij presteert geweldig en uiteindelijk had ik zelfs een prijs gevonden onder de €2000!
Bedankt voor al jullie reacties!
Pagina: 1