Waarom is Zonneplan zo goedkoop als energieaanbieder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroblast
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo,

Recentelijk heb ik een huis gekocht waar ik half augustus in kan, momenteel alles aan het regelen en al een tijd bezig met het kiezen van de juiste energieaanbieder. Ik heb met een hoop mensen om me heen gesproken en een aantal aanbieder naast elkaar gelegd. Maar wat ik ook doe, Zonneplan komt er altijd extreem goedkoop uit (ong. 150 per maand t.o.v. 250 per maand).

Het ziet er allemaal erg gelikt uit en het lijkt me een goeie partij om een contract bij af te sluiten, maar het voelt wat vreemd... hoezo kunnen zij een contract dermate goedkoop aanbieden? Mis ik iets, iets met een 'addertje onder het gras' 8)7 ? Ik heb de topics op tweakers af lopen zoeken maar Zonneplan wordt voornamelijk besproken als aanbieder van zonnepanelen en niet als energieaanbieder, zijn er tweakers die ervaringen hebben met Zonneplan als energie aanbieder?

Alvast bedankt voor de reacties _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
En wat zijn de tarieven? Een maandbedrag zegt niks namelijk :)

Edit: ah een 'gewone' dynamische aanbieder. Tsja, daar zijn er tegenwoordig een hoop van en ik heb net op de website gekeken: zo bijzonder zijn die tarieven niet voor een dynamische aanbieder. Gewoon 'gewoon' :)

[ Voor 63% gewijzigd door We Are Borg op 10-07-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LevelBoss
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je weet dat de tarieven bij Zonneplan dynamisch zijn en per uur wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat @LevelBoss zegt, dat zijn dynamische tarieven. Een Frank bijvoorbeeld doet dat ook. Die kunnen in de zomerperiode reclame maken met extreem goedkope tarieven, maar in de winter betaal je de hoofdprijs, dus dat is je risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34

paQ

Ja, alleen betaal je die hoofdprijs overal. (lees: bij dynamisch vrijwel nooit meer dan bij een reguliere overeenkomst)
Je moet alleen niet naar maandbedragen kijken, want je verbruik is steeds anders, dus moet je ook een ander bedrag afrekenen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
aeroblast schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:15:
hoezo kunnen zij een contract dermate goedkoop aanbieden? Mis ik iets, iets met een 'addertje onder het gras' 8)7 ?
Het betreft uurprijzen. Ieder uur betaal je een ander tarief, afhankelijk van de markt. In theorie kunnen de prijzen van morgen 3x zo hoog liggen als die van vandaag, en dus ook je bijbehorende maandbedrag.

Aan de andere kant, morgen kunnen de prijzen ook 3x lager liggen en daalt je bijbehorende maandbedrag dus ook weer.

Neem je een jaarcontract, dan staan de prijzen vast, en heb je zekerheid. Daarvoor betaal je (in de huidige, vrij onzekere markt) nou eenmaal een aanzienlijke risico-opslag. Die betaal je bij Zonneplan niet, en daar zit het prijsverschil in. Het risico bij stijgende prijzen ligt volledig bij jou als consument.
zijn er tweakers die ervaringen hebben met Zonneplan als energie aanbieder?
Ja, in het grote 'dynamische energiecontracten' topic is Zonneplan samen met andere aanbieders zoals Tibber en Frank een bekende keuze en daar zijn zeer veel ervaringen over te vinden.

De afgelopen 12 maanden waren dynamische prijzen aanzienlijk goedkoper dan vaste contracten. Echter, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Verder eens met de rest van de comments: mensen moeten echt stoppen met het kijken naar maandlasten voor energie. Kijk naar kilowattuur-prijzen en m3 gas-prijzen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 10-07-2023 13:44 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:51
Wanneer je zonnepanelen hebt waarmee je een groot deel van je verbruik afdenkt is een dynamisch contract sowieso niet interessant dan kun je beter salderen.
Pagina: 1