Toon posts:

XP gekraakt draad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze draad http://www.tweakers.net/nieuws/18241 hort volgens mij niet op een site als tweakers.net. Als iemand dit in een van de fora plaatst komt er een slot op, en het komt gewoon op de frontpage??? Waar moet dit heen dan??

zie ook : [topic=219659/1/25]

ben ik nou verkeerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20

Jaymz

Keep on moving !

Mja, ik zou dit als een dubbelpost kunnen zien. Hoewel de ervaring leert dat hier (=TMF) toch vaak 'ander' publiek reageert.

Ik kijk het ff aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaymz,
dat is precies de reden dat ik het ook hier heb gepost. Ik ben benieuwd welke meningen jullie hebben daarover, ik denk zelf dat dat soort nieuws niet op t - net hoort, maar misschien ben ik wel de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou het geen nieuws zijn dat de OEM versie gekraakt (lees: ge-patched) is? Deze OEM versie is net een week beschikbaar. Natuurlijk kon iedereen voorspellen dat het zo gebeuren, maar ik denk wel dat het nieuws is. Nieuws hoeft niet onvoorspelbaar te zijn.

Ik ben overigens zelf ook niet al te blij met de reacties, zo was er iemand die het nodig vond om een link te plaatsen :(, maar ik denk niet dat zo'n bericht het illegale gebruik van WinXP aanmoedigd o.i.d.

Kortom: Waarom vind je dat zulk nieuws niet op T.net hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had niet de FP opgemogen, want dat was al gecommuniceerd. In de posting zelf was al geschreven dat hij de FP niet opmocht, echter niet iedereen heeft 'trash' rechten, noch is het zo dat je unlimited een posting kunt blokkeren (tja). Er zijn nu 74+ reacties op die thread, nu nog trashen is wat laat, maar veel newsposters waren net zo verbaasd en verbolgen als jullie :). Testcase en ik hadden het net over die posting, toen hij nog onder embargo stond (achter de coulissen ;)) en nog geen minuut later: "Err.. hij staat op de fp!". oef. :)

Naja, er is een scala nieuwe mensen aangenomen, die hebben nog wat sturing nodig, dat wordt wel degelijk getracht te doen, maar als het backend system (DSP) niet de tools levert om je voor dit soort debacles te behoeden, dan is het dweilen met de kraan open. Don't worry, dit soort news is niet echt wat we willen (in tegendeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bericht heeft ongeveer van 13.00 tot 15.00 uur onder Embargo gestaan. Op een gegeven moment dacht ik dat het wel gepost kon worden. In eerste instantie liet ik nieuws dat ik wilde posten onder embargo staan tot het door een van de nieuwscoordinators werd vrijgegegeven. Maar dat duurde soms lang (zij hebben nl ook hun werk en/of studie).

Ik ben dus idd een van de nieuwe nieuwsposters. Ik heb hier dus een inschattingsfout gemaakt. Excuus daarvoor. Maar je had me natuurlijk gewoon een mailtje kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je hier drie zaken moet onderscheiden:

1. Is het een goede nieuwsposting?
2. Mag dit nieuws op de frontpage?
3. Mag dit nieuws op de frontpage volgens het beleid?

Vraag 1 is natuurlijk subjectief: de crew heeft een bepaald idee hoe een post eruit moet zien en misschien mag deze post aan de hand van die criteria niet op de frontpage. Dat is dan begrijpelijk, het gaat hier om nieuwe nieuwsposters en nieuwsposten is nu eenmaal niet makkelijk. Qua onderwerp maakt het dan niet uit.

Met vraag 3 wil ik me eigenlijk niet bemoeien, want dat is simpelweg mijn zaak niet: dat is een kwestie van beleid en het beleid kan idd makkelijk betekenen dat dit soort onderwerpen ongewenst zijn.

Voor wat betreft vraag 2 heb ik wel een duidelijke mening: ja, natuurlijk mag zoiets dan op de frontpage. Tweakers.net is gewoon pers en er geldt gewoon persvrijheid in Nederland. Als dat 'nieuws' is, dan mag je dat gewoon plaatsen. Bovendien doen andere nieuwssites het ook: dan is het toch juist stom om niet mee te doen?
Maar je moet wel verdomde goed uitkijken wat je users doen, want wat daar staat kán illegaal zijn, maar als je dat goed en streng aanpakt, is het volgens mij geen probleem.]

Welkom op TMF trouwens, ImaStar! :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:46
Ik ben overigens zelf ook niet al te blij met de reacties, zo was er iemand die het nodig vond om een link te plaatsen , maar ik denk niet dat zo'n bericht het illegale gebruik van WinXP aanmoedigd o.i.d.
Geen enkele nieuwsposter heeft de bedoeling om ilegale dingen aan te sturen danwel aanmoedigen. Ik vind dat de mensen in dat opzicht ook het recht in eigen hand moeten nemen en de eer aan zichzelf houden door die link dus gewoon niet te plaatsen. Maar zoals gezegt zal er altijd wel iemand bij zitten die dat dus wel nodig vind.

Voor het nieuws zelf: dat was na 3 dagen al gebeurd :D

De reacties ga ik nog even doorlopen en even kijken of ik nog wat schade kan beperken ;)

BTW welcome :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 03 september 2001 18:29 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Ik denk dat je hier drie zaken moet onderscheiden:

1. Is het een goede nieuwsposting?
2. Mag dit nieuws op de frontpage?
3. Mag dit nieuws op de frontpage volgens het beleid?
+5 inzichtvol :)

1. Hiervoor hebben we een nieuwspost-FAQ, die vrij uitgebreid is over het algemeen, maar op bepaalde punten helaas juist zeer gebrekkig is (onder andere over HOE je met bepaalde onderwerpen om moet gaan wordt niet behandeld). Deze FAQ updaten is het volgende punt op mijn persoonlijke .todo.

2. Is een kwestie van Het Neerlansche Wetboek, ik denk dat deze post op dat vlak niet verkeerd is.

3. Daar zijn we op dit moment mee bezig, met het opstellen van een openbaar en duidelijk nieuwsbeleid. Op dit moment komt het voor een groot deel aan op natte-vingerwerk en ervaring, wat niet altijd even goed werkt (dat blijkt wel weer vandaag ;))

Verder was het een geval van miscommunicatie. Edo dacht dat hij z'n post zelf wel online mocht zetten (wat dus niet de bedoeling is), terwijl hij op z'n werk geen ICQ had en ook niet zag dat in de post zelf met grote dikke letters was gezet dat hij op ICQ moest komen, wat toch wel een redelijke aanwijzing was dat er iets met die post niet goed was ;)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 18:29 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Welkom op TMF trouwens, ImaStar! :)
Op maandag 03 september 2001 18:43 schreef wauskes het volgende:
BTW welcome :)
Thanx guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 17:55 schreef ImaStar het volgende:
Het bericht heeft ongeveer van 13.00 tot 15.00 uur onder Embargo gestaan. Op een gegeven moment dacht ik dat het wel gepost kon worden. In eerste instantie liet ik nieuws dat ik wilde posten onder embargo staan tot het door een van de nieuwscoordinators werd vrijgegegeven. Maar dat duurde soms lang (zij hebben nl ook hun werk en/of studie).
Dit is inderdaad iets wat niet zo prettig is, maar vraag dan iig een mede newsposter om het na te kijken. De betreffende posting stond onder embargo incl inmense koeieletters dat je op ICQ moets komen, wellicht was het beter geweest dat daar de reden had gestaan waarom :)
Ik ben dus idd een van de nieuwe nieuwsposters. Ik heb hier dus een inschattingsfout gemaakt. Excuus daarvoor. Maar je had me natuurlijk gewoon een mailtje kunnen sturen.
Alle begin is moeilijk, we kunnen er allemaal boeken over volplempen. Ookal kun je zelf de posting van embargo afhalen (wat ik dus bedoelde met 'DSP reikt je niet de tools aan die je wilt: beginner kan doen wat hij wil :)), laat hem iig conrolleren door een newsposter die al langer news post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 20:22 schreef Otis het volgende:
De betreffende posting stond onder embargo incl inmense koeieletters dat je op ICQ moets komen, wellicht was het beter geweest dat daar de reden had gestaan waarom :)
Als ik koeieletters had gezien had ik wel gereageerd. Maar ik heb dus geen, ik herhaal, geen koeieletters gezien. Ik begrijp nog steeds niet waarom je niet even gemaild hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor wat betreft vraag 2 heb ik wel een duidelijke mening: ja, natuurlijk mag zoiets dan op de frontpage. Tweakers.net is gewoon pers en er geldt gewoon persvrijheid in Nederland. Als dat 'nieuws' is, dan mag je dat gewoon plaatsen. Bovendien doen andere nieuwssites het ook: dan is het toch juist stom om niet mee te doen?
Mijn dank is groot. Scheelt me weer typwerk!

Hier sluit ik me 100% bij aan.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook van mij welkom op Tweakers Imastar, en ik bedoel het echt niet persoonlijk, deze posting hier en in LA, ik probeerde dit gewoon ff onder de aandacht te krijgen, omdat ik me afvroeg of dit nu nieuws was wat hier thuishoorde. Ik ben blij dat er mensen zijn die nieuws posten, anders had ik niks te lezen :)
Pagina: 1