Ik denk dat je hier drie zaken moet onderscheiden:
1. Is het een goede nieuwsposting?
2. Mag dit nieuws op de frontpage?
3. Mag dit nieuws op de frontpage volgens het beleid?
Vraag 1 is natuurlijk subjectief: de crew heeft een bepaald idee hoe een post eruit moet zien en misschien mag deze post aan de hand van die criteria niet op de frontpage. Dat is dan begrijpelijk, het gaat hier om nieuwe nieuwsposters en nieuwsposten is nu eenmaal niet makkelijk. Qua onderwerp maakt het dan niet uit.
Met vraag 3 wil ik me eigenlijk niet bemoeien, want dat is simpelweg mijn zaak niet: dat is een kwestie van beleid en het beleid kan idd makkelijk betekenen dat dit soort onderwerpen ongewenst zijn.
Voor wat betreft vraag 2 heb ik wel een duidelijke mening: ja, natuurlijk mag zoiets dan op de frontpage. Tweakers.net is gewoon pers en er geldt gewoon persvrijheid in Nederland. Als dat 'nieuws' is, dan mag je dat gewoon plaatsen. Bovendien doen andere nieuwssites het ook: dan is het toch juist stom om niet mee te doen?
Maar je moet wel verdomde goed uitkijken wat je users doen, want wat daar staat kán illegaal zijn, maar als je dat goed en streng aanpakt, is het volgens mij geen probleem.]
Welkom op TMF trouwens, ImaStar!
Never stop seeking what seems unobtainable...