Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is een beetje een allrounder. Soms wat gamen (maximaal 1440p op high settings, geen 4k verwacht), maar niet altijd. Daarnaast wordt het systeem soms ook voor VM's gebruikt. Systeem gaat naar verwachting wel veel gebruikt worden, dus als het systeem goed zuinig gemaakt kan worden, graag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb geen absolute maximumprijs, maar exclusief extra kosten mik ik zo rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem geen componenten mee vanuit mijn oude systeem, randapparatuur blijft onveranderd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hierbij geen specifieke wensen, wil het systeem wel zeer lang kunnen gebruiken (huidige PC is al 10+ jaar oud), dus wat futureproof zou geen kwaad kunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen specifieke merkvoorkeuren, maar ben wel Intel + Nvidia gewend
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem voor het lange termijn gebruik is, wil ik als het kan wel wat marge in de componenten hebben. Dit zodat ik in de toekomst bijvoorbeeld een andere videokaart erin kan zetten zonder een nieuwe PSU bijvoorbeeld. Daarnaast zoveel mogelijk nieuwere platformen
Ga je overklokken?
Geen overklokken, standaard instellingen worden gebruikt
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over of ik ergens nog wat kan verbeteren in het hieronder gegeven systeem. Punt van aandacht ligt een beetje in CPU-GPU, ikzelf heb het vermoeden dat de GPU teveel is voor de CPU. Uiteindelijk gaat het om de beste bang-for-buck voor in de toekomst. Daarnaast wil ik het syteem een beetje goed met airflow, dus extra casefans worden ook besteld (ik weet alleen niet hoeveel ik er nodig ga hebben
)
Systeem is een beetje een allrounder. Soms wat gamen (maximaal 1440p op high settings, geen 4k verwacht), maar niet altijd. Daarnaast wordt het systeem soms ook voor VM's gebruikt. Systeem gaat naar verwachting wel veel gebruikt worden, dus als het systeem goed zuinig gemaakt kan worden, graag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb geen absolute maximumprijs, maar exclusief extra kosten mik ik zo rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem geen componenten mee vanuit mijn oude systeem, randapparatuur blijft onveranderd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hierbij geen specifieke wensen, wil het systeem wel zeer lang kunnen gebruiken (huidige PC is al 10+ jaar oud), dus wat futureproof zou geen kwaad kunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen specifieke merkvoorkeuren, maar ben wel Intel + Nvidia gewend
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem voor het lange termijn gebruik is, wil ik als het kan wel wat marge in de componenten hebben. Dit zodat ik in de toekomst bijvoorbeeld een andere videokaart erin kan zetten zonder een nieuwe PSU bijvoorbeeld. Daarnaast zoveel mogelijk nieuwere platformen
Ga je overklokken?
Geen overklokken, standaard instellingen worden gebruikt
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over of ik ergens nog wat kan verbeteren in het hieronder gegeven systeem. Punt van aandacht ligt een beetje in CPU-GPU, ikzelf heb het vermoeden dat de GPU teveel is voor de CPU. Uiteindelijk gaat het om de beste bang-for-buck voor in de toekomst. Daarnaast wil ik het syteem een beetje goed met airflow, dus extra casefans worden ook besteld (ik weet alleen niet hoeveel ik er nodig ga hebben
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 305,19 | € 305,19 |
| 1 | Moederborden | ASRock Z790 PG Lightning | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 | € 864,- | € 864,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 181,95 | € 181,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws S5 F5-5600J3636C16GX2-RS5K | € 100,59 | € 100,59 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Dark Power 13 750W | € 192,23 | € 192,23 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 1TB | € 57,86 | € 115,72 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 500GB | € 30,76 | € 30,76 |
| Totaal | € 2.079,34 | |||