Macro's: selecteren van data in tabel met filter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHHBBB
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-07-2023
Mijn vraag

Hi!
Ik ben nieuw in het maken van macro's. Nu heb ik recentelijk een macro geschreven die een foutmelding geeft en ik kom er niet uit wat er fout gaat.
Waar die op vastloopt:
Ik heb een tabel waarin ik een notitite binnen een bepaalde kolom filter. Deze data plak ik vervolgens met dat ik klik op de eerste cel en dan met ctrl + shift en pijltjes. De data die eruit komt plak ik in een ander tabblad. Daarna verwijder ik het filter en filter ik op een andere notitie binnen dezelfde kolom. Daarbij doe ik hetzelfde.
Bij de eerste keer data selecteren met een filter loopt de macro al vast. Ik denk dat dit niet mogelijk is, maar heb geen idee hoe ik dit op zou kunnen lossen. Deze data wordt elke week vervangen en verschilt dus ook, dus het is wel belangrijk dat ik echt op de notitie kan filteren.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik kom er zelf met Google en Youtube helaas niet uit en hoop dat ik het voldoende duidelijk heb uitgelegd.

Ik plak

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat klinkt alsof je met iets als Excel aan de slag bent. Het is in elk geval geen Windows Client.

Ik verplaats je topic dan ook even naar de buren van: Client software algemeen

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@HHHBBB welkom :)

Het lijkt er op dat je je bericht niet hebt afgemaakt - de code zelf ontbreekt bijvoorbeeld. Kan je het aanvullen?meedenken is nu wat moeilijk :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

knikker data in een DB; kun je als een gek queries tegenaan gooien

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihansvdijk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-05-2024
Op grond van je beschrijving kan dit ook zonder macro.
Als je beschikt over Office 365, probeer het dan eens met de functie FILTER.
Voor oudere versies van Excel kan je ook gebruik maken van een geavanceerd filter (menu Gegevens)