Toon posts:

12 volt's voeding voor een atxMainbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweaker,

Is er in de handel een kant en klare 12 volts :P voeding te koop voor een atxMainbord en pcRandapparatuur( cdRom, flopje HD enz).
Zoniet, is het dan mogelijk om van een bestaande 220V atxVoeding een 12Volts te maken?
Kijk nu kan ik dus zelf een pc in mijn auto gaan bouwen, real cool. 8-)
Ook dus gezocht een lcdScherm van ongeveer 8 inch met vga aansluiting.

Ik ben benieuwd.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Die zijn er wel, ik verkoop ze o.a. op mijn werk.
Let wel ff op dat die meestal gemaakt zijhn voor notebooks en dus maar beperkt zijn tot 150 watt (diegene die ik ken, misschein zijn er hogere) dus een complete pc word moeilijk.

Verwijderd

Maar op de meeste pc's die in de auto ingebouwd worden zit ook niet meer zoveel; mainboard, cpu, geheugen, hd en dat heb je het wel zo'n beetje gehad. Er zit bijv geen geforce in die bakken met stroom vreet. Met 150w moet je denk ik een heel eind kunnen komen.

Wat kost die voeding op jouw werk, en versturen jullie ook?

• Mikey1973754
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 15:18
Beste Da Joker.

Het is alweer even geleden, maar ik borduur even verder op de vraag van crasher.
Werk je bij een winkel?
Of waar kan ik iets soortgelijks krijgen?
Ben wel geïntereseerd in zo'n voeding.

Bass is cool @ 160dB.

Verwijderd

Wat is de prijs van zo'n auto (12V)-> ATX Mainboard-voeding?

150 W is genoeg voor mijn koffermodel. Daar zit namelijk een 150 W ATX-voedinkje in. Ik kan dr mee branden, CD-rom-spelertje aan, zware SCSI-schijf... All i would ever want... *grinz* !!!*D

Nu nog even dat schermpje voorzien van een controller... :(

Ik vind t super cool!!! 8-)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 16:35 schreef Da Joker het volgende:
Die zijn er wel, ik verkoop ze o.a. op mijn werk.
Let wel ff op dat die meestal gemaakt zijhn voor notebooks en dus maar beperkt zijn tot 150 watt (diegene die ik ken, misschein zijn er hogere) dus een complete pc word moeilijk.
Quanta costa??

Wat voor aansluiting hebben die dan? Een laptop heeft toch geen standaard ATX-stekker zoals je die op een gangbaar moederbord ziet?
Heb je een prijs en eventule website voor 150W?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Die voedingen die ik op mijn werk verkoop, zijn een soort omvormers, dus van je 12 volt aanstekerplugje, naar een normaal stopcontact gevalletje. Wat je hiermee dus creërt, is een stopcontact voor in de auto.

Als je een hele lichte pc bouwt, kan je zo'n ding gebruiken, ze gaan tot 150 watt.
Ik heb helaas geen linkje, maar ze kosten iig EUR 65,80

Verwijderd

Ow... dus t is gewoon een doogewone DC-AC omzetter?

Heeft die van jullie toevallig een randaarde stopcontact?
t lijkt wel de gebruuikelijke prijs voor dergelijke speeltjes... 8-)

• Mikey1973754
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 15:18

Bass is cool @ 160dB.

Pagina: 1