Weet iemand misschien welke tegel dit is?

Pagina: 1
Acties:

• ArticFox NL76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-12-2023
Hallo tweakers,

Heeft iemand een idee welke tegels dit zijn?
De maat is 20x20 we hebben de schoorsteen uit de woonkamer gebroken en nu wil ik de vloer weer netjes maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mns7KeoC4uqhgCfu863n57aQvC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ph5IrHpzL9NQRcWSRzX8Wl41.jpg?f=fotoalbum_large
Alvast bedankt!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01 09:27
Tegels uit de jaren 60-70, welke precies geen idee.
Hou er rekening mee dat je altijd verschil gaat zien. Is het niet handiger om een volledige nieuwe vloer erin te leggen?

• ArticFox NL76
Hallo sjtienu,

Het gaat om niet zo een groot stuk, misschien doen we dat in de toekomst.

Maar toch bedankt.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Begin jaren 80 waren ze er ook gangbaar, hooguit andere kleuren (foto onze keukenvloer). Past nog steeds bij ons interieur met in de (open) ernaast liggende kamer een beukenhouten vloer. Ze lijken sterk op die van jou. Pas op de camera-opname en lichtinval kunnen iets ander laten zien.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEtcfKfN4agekOURWlxzIy5E-lk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uLxXYdiXZp9QUzmbSVFu8Etn.png?f=fotoalbum_large

Zou het passen om met een bepaalde niet storende kleur een soort van "accent rand" te maken, want een net niet kleur kan juist storend zijn. Soms maakt de lichtval heel veel uit. Kijk anders eens of je een paar tegels van een aantal kleuren bij een tegelcentrum in de buurt mag lenen. Kun je het ter plekke beoordelen, ook de net niet kleur of het dan toch wel kan....

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 10-07-2023 09:49 ]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik weet niet welke tegel het is, maar als ik het zou weten denk ik niet dat er een reele kans is dat je ze nog kan vinden.
Je kan ook tegels na laten maken, maar gezien de kosten en de matige kwaliteit van de rest van de vloer zou ik daar maar niet aan beginnen. ik zou voor een complimenterende kleur gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door twain4me op 10-07-2023 09:55 ]

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:17
ArticFox NL76 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:34:
Hallo tweakers,

Heeft iemand een idee welke tegels dit zijn?
De maat is 20x20 we hebben de schoorsteen uit de woonkamer gebroken en nu wil ik de vloer weer netjes maken.
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
De categorie is ‘Antieke Boeren Plavuizen’, dat is een breed spectrum van bruin/terra gekleurde vierkante plavuizen. Deze tegel is daar een iets modernere/strakkere intrepetatie van.

Een exact model is lastig te achterhalen.

• ArticFox NL76
Kom zelf uit op "Estrikken" als ik een beetje over het www surf;)
Hoop dat ik in elk geval iets kan vinden wat past bij de vloer.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Long shot: liggen er niet nog ergens reserve tegels in de kruipruimte/ knieschotten/ schuur/ garage?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ArticFox NL76
Atlas schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:21:
Long shot: liggen er niet nog ergens reserve tegels in de kruipruimte/ knieschotten/ schuur/ garage?
Zal eens rondkijken is wel een groot huis misschien zie ik een hoekje over het hoofd :)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35

Yucon

*broem*

Die dingen waren meestal keihard waardoor het mogelijk is ze in 1 stuk te verwijderen. Kun je niet wat onder een kast weghalen en op de lege plek neerleggen?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• ArticFox NL76
Bedankt voor het zoeken helaas zal deze maat niet gaan zal echt 20x20 moeten zijn anders gaat het niet passen vrees ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7doKisdL85dr7H4hbf8eUi_hCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YMyx5K1aDnGiGVh2tJ2VPt5.jpg?f=fotoalbum_large

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

snap ik, had niet goed gekeken. ik denk wel dat je hier aan kan komen als je goed zoekt.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-01 18:53
Wellicht hier eens lansgaan met een tegeltje uit je vloer:

https://achterhuis.nl/pro...ke-oude-rustieke-vloeren/

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ArticFox NL76 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:23:
[...]

Bedankt voor het zoeken helaas zal deze maat niet gaan zal echt 20x20 moeten zijn anders gaat het niet passen vrees ik.

[Afbeelding]
Anders de twee voorste rijen verwijderen, contrastrand er in en een passende kleur binnenin leggen. Eventueel goed te combineren met een meubel, in zowel grootte als kleur.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Of een bies creëren met een donkere tegel, en de vrijgekomen tegels gebruiken om het gat te vullen :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ArticFox NL76
We hebben besloten om de tegelvloer er uit te halen ;)
Nu zal er daarna nog tegellijm achterblijven kan ik daar dan gelijk over egaliseren, of moeten we dan ook eerst nog alle lijm resten verwijderen?
Ga er eigenlijk van uit dat het niet nodig is maar denk vraag het toch maar even :*)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArticFox NL76 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:48:
Nu zal er daarna nog tegellijm achterblijven kan ik daar dan gelijk over egaliseren, of moeten we dan ook eerst nog alle lijm resten verwijderen?
Ga er eigenlijk van uit dat het niet nodig is maar denk vraag het toch maar even :*)
Mooi moment om er vloerverwarming in te leggen?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

ArticFox NL76 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:48:
Ik zou er meteen vloerverwarming in laten zetten, en daarna egaliseren en een stenen vloer erop.
Zo niet ga je er spijt van krijgen denk ik.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• ArticFox NL76
MikeyMan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:50:
[...]

Mooi moment om er vloerverwarming in te leggen?
Sport_Life schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:54:
[...]

Ik zou er meteen vloerverwarming in laten zetten, en daarna egaliseren en een stenen vloer erop.
Zo niet ga je er spijt van krijgen denk ik.
We hebben er inderdaad voor gekozen om gelijk vloerverwarming er in te leggen, bedankt voor het advies allemaal :)
Pagina: 1