Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik zou juist vlak na een inslag een officiele monteur laten komen. Als die redelijkerwijs een diagnose kan stellen en het is te linken aan de inslag kan je dit bij je verzekering neerleggen. Als je nu zelf gaat modderen en over een aantal maanden moet je toch via een montuer iets vervangen wordt dat een stuk lastiger aan de inslag te koppelen en zal je verzekeraar dat ook vinden.MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:48:
Gisteravond hebben we hier een flinke onweersbui gehad, met inslag een straat of 2 verderop. Bij ons lag het internet/tv er uit, dat is verholpen maar zoals het lijkt heeft de modem toch een tik gehad en doet de onderste netwerkpoort het niet meer. Helaas pindakaas. Maar daar hebben we nog wat andere poorten voor.
Gisteravond wilden we de airco, Haier Tundra 2.5kw split unit, nog even aan hebben tijdens het slapen, maar helaas kwam daar geen lucht meer uit. We hebben nog een dezelfde airco in de studio, (beide hebben hun eigen buitenunit) en die draait (gelukkig) nog als een zonnetje.
De airco in de slaapkamer heb ik schoongemaakt en gereset, tijdens het schoonmaken viel mij wel op de koelelementen (het ijzer) erg koud was, ook wat nat en op sommige delen zelfs bevroren. Blijkbaar hebben we de airco dus wel aan gehad, maar dan zonder te blazen...
Heeft iemand nog een gouden tip voor ik een monteur laat komen die zegt dat er een printplaat kapot is en ik 1500 euro moet betalen voor een nieuwe?
Uhm. Have you tried turning if off and on?MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:48:
Heeft iemand nog een gouden tip voor ik een monteur laat komen die zegt dat er een printplaat kapot is en ik 1500 euro moet betalen voor een nieuwe?
Maar serieus, even de automaat af voor een minuut of 5?
Anderzijds, hij vraagt nog om kou, de afstandsbediening werkt nog?
Dus dan zijn er maar twee opties.
De ventilator is stuk of de printplaat is stuk (het deel wat de ventilator stuurt).
Afhankelijk van jouw handigheid kun je zelf elimineren welk deel. Ik zet mijn geld op de sturing.
Ik zou het juist gelijk bij je verzekering neer gaan leggen, zij zullen dan verder gelijk alles regelen.superduper schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:57:
[...]
Ik zou juist vlak na een inslag een officiele monteur laten komen. Als die redelijkerwijs een diagnose kan stellen en het is te linken aan de inslag kan je dit bij je verzekering neerleggen. Als je nu zelf gaat modderen en over een aantal maanden moet je toch via een montuer iets vervangen wordt dat een stuk lastiger aan de inslag te koppelen en zal je verzekeraar dat ook vinden.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Goeie punten hoor, maar we hebben het stroom er af gehad gister, en soms willen die dingen wel eens gekke settings hebben etc. Dus ik hoop een beetje dat iemand zegt. "Oh ja, dan moet je even de self clean draaien, en dan een keer aan en uit doen, dan draait ie weer als een trein!"
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verzekering bellen en hun het laten regelen. Heel vervelend dit, en ik wil je niet bangmaken, maar bereid je er maar op voor dat heel veel apparaten in je huis een opdonder hebben gehad.
Heb dit in mijn vorige huis gehad (wel directe inslag) en binnen een half jaar heb ik bijna alles ingeplugd was met een stekker moeten vervangen.
Heb dit in mijn vorige huis gehad (wel directe inslag) en binnen een half jaar heb ik bijna alles ingeplugd was met een stekker moeten vervangen.
Hm, ik ben benieuwd. Ik heb gelukkig de pc/monitor en tv/soundbar etc allemaal van het stroomnet afgehaald, dus wellicht valt dat mee, of althans daar lijkt geen probleem mee te zijn. Maar ook de server draait nog, die had ik er niet af gehaald, en ook gek dat 1 airco het nog wel doet, en de andere niet. Zelfde groep, en staan beide buiten.Scheurbuik schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:25:
Verzekering bellen en hun het laten regelen. Heel vervelend dit, en ik wil je niet bangmaken, maar bereid je er maar op voor dat heel veel apparaten in je huis een opdonder hebben gehad.
printplaat kapot (buiten en/of binnenunit).
reken op een ~500 euro per plaat om dat te vervangen, een nieuwe neerzetten is een serieuze overweging.
verzekering bellen, melden van blikseminslag in de buurt, en noem datum + tijdstip.
indien meerdere meldingen óf te verifieren slecht weer in je postcodegebied kan de verzekering er iets mee, zonder datum/tijd is 't jammerdan.
bovenstaande uit ervaring zelfde scenario....
reken op een ~500 euro per plaat om dat te vervangen, een nieuwe neerzetten is een serieuze overweging.
verzekering bellen, melden van blikseminslag in de buurt, en noem datum + tijdstip.
indien meerdere meldingen óf te verifieren slecht weer in je postcodegebied kan de verzekering er iets mee, zonder datum/tijd is 't jammerdan.
bovenstaande uit ervaring zelfde scenario....
Pagina: 1