Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een instap game pc (waar hij daarnaast z'n schoolzaken op kan regelen
). Ik zoek iets waarmee hij een aantal jaren vooruit kan. Hij hoeft spellen niet voluit te kunnen draaien. Wel is het belangrijk dat er een moederbord met wifi in zit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig. Monitor zoek ik separaat nog, maar wordt waarschijnlijk een 24 inch full HD monitor (1920 x 1080).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje en vragen onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, maar ik probeer wel altijd de betere merken / merken met een bekend goede track record te gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een keer een systeem bouwen waar hij een aantal jaren redelijk goed mee zit. Geen noodzaak om later nog te upgraden (hooguit upgraden met onderdelen uit mijn eigen B550 gebaseerde systeem waarin een klasse hoger componenten inzitten).
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Op basis van eerdere topics heb ik een systeem samengesteld wat volgens mij zou moeten volstaan.
* Graag een check of ik nog zaken mis en/of rare keuzes aan het maken ben.
* Misschien toch nog een andere processorkoeler, of volstaat de standaard AMD koeler?
* Ik twijfel nog tussen de 6700XT of toch een misschien een 3060ti.
Veel dank alvast!
Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een instap game pc (waar hij daarnaast z'n schoolzaken op kan regelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig. Monitor zoek ik separaat nog, maar wordt waarschijnlijk een 24 inch full HD monitor (1920 x 1080).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje en vragen onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, maar ik probeer wel altijd de betere merken / merken met een bekend goede track record te gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een keer een systeem bouwen waar hij een aantal jaren redelijk goed mee zit. Geen noodzaak om later nog te upgraden (hooguit upgraden met onderdelen uit mijn eigen B550 gebaseerde systeem waarin een klasse hoger componenten inzitten).
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Op basis van eerdere topics heb ik een systeem samengesteld wat volgens mij zou moeten volstaan.
* Graag een check of ik nog zaken mis en/of rare keuzes aan het maken ben.
* Misschien toch nog een andere processorkoeler, of volstaat de standaard AMD koeler?
* Ik twijfel nog tussen de 6700XT of toch een misschien een 3060ti.
Veel dank alvast!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 157,01 | € 157,01 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550-PLUS WIFI II | € 132,90 | € 132,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6700 XT EAGLE 12G | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air RGB Black TG Clear | € 87,91 | € 87,91 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 750W Gold | € 80,87 | € 80,87 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 53,60 | € 53,60 |
| Totaal | € 916,19 | |||