[linux] sound geklooi met 44.1Khz en 48Khz

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
helahola, Ik heb hier nu zo'n on-board sound ding met een via8233 chip. ding zuigt gigantisch, maar doet er ff niet toe. Als ik nu onder linux een mp3 afspeel die op 44.1Khz is gezet, dan klinkt het geluid alsof het flink vervormd wordt.
nou ben ik er achter dat het komt dat die chip een default mixing rate van 48Khz heeft ipv 44.1Khz en als ik een 48Khz mp3-tje afspeel gaat het perfect.
Het is me alleen nog met artsd van kde gelukt om die te laten mixen van 44.1 -> 48 en dan goed geluid te hebben. alleen ben ik niet blij met zo'n daemon die me kaartje jat.
en lang niet alle programma's kunnen met die artsd overweg.

mijn vraag:
iemand dit ook al es overkomen, hoeft niet eens met die via8233 chip te zijn.. en wat heb je er aan gedaan?

ander leuk verhaaltje:
esd krijg ik dus niet goed mixend naar 48Khz, ookal zet je bij de opties -r 48000. heb ook in de source rond lopen neuzen, en het leek me ergens in mix.c daar fout te gaan, maar na beetje prutsen werkte het nog niet echt goed :(
in de source van die alsa-driver staat ook in comments iets van: "don't know whats happening here, but the documentation said so and it works" bij het zetten van een freq. maar het werkt dus voor geen meter... ook al met die gast van alsa gemailt, maar nog nix terug gezien en cvs versie is nix in driver geupdate, dus schiet niet echt op :(

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.