Fakro dakraam vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 18:02
Ik heb een dakraam waarvan het mechaniek niet meer goed is. Het raam kan waarschijnlijk nog een keer open maar nooit meer dicht :-)

Ik heb al gekeken wat het kost om het te laten vervangen maar ik krijg niet eens een offerte voor die klus omdat iedereen al vol zit voor langere tijd. Mijn plan is nu om het dan zelf te gaan doen.

Een plaatje onderaan een identiek raam toont het type "FTP-V 114-140" en daaronder "49511 5024". Het exacte type kan ik nergens meer te koop vinden, maar dit lijkt er aardig op:https://www.bouw-handel.nl/fakro-ftp-v-u3-fsc-tuimeldakraam-v40p-114x140-cm

Waar moet ik rekening mee houden bij vervangen? Of is dit een klus die je per se aan een vakman moet overlaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:32

rdejongjr

Gnome

Gewicht, zorg voor goede zuignappen om mee te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
Het gaat om het hele raam inclusief kozijn. Het glas zit er helaas al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
Ik krijg de oude er wel uit en de nieuwe er in. Ik maak me meer zorgen over lekkages o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 21:53

LopeZ

Too much is never enough

Bij mij zijn afgelopen maand 4 Velux ramen vervangen door tripple glas Fakro varianten. Hou er rekening mee dat die dingen echt heel zwaar en onhandig zijn. Alleen het raam was al 60kg. Je hebt dan een zuignap nodig, niet alleen voor het naar zolder tillen maar ook om hem er in te hangen.

Aangezien de timmerman alleen was heb ik daarbij geholpen. De truuk is om hem schuin onder het gat te zetten, dan rechtomhoog, raam weer rechtdraaien, ankers laten grijpen en klaar. De veiligheidspalletjes klikken daarna vanzelf naar buiten. Voor de duidelijkheid, je plaatst eerst het kozijn en daarna hang je het raam er pas in.

Wat je nodig hebt per raam is een renovatie goot/kraag en een isolatie pakket.

[ Voor 6% gewijzigd door LopeZ op 09-07-2023 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Prima zelf te doen als je klein beetje handig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:40

Freakie1NL

Grote Baas

Heb je geen offertes ontvangen omdat je specifiek een Fakro wilde?
Hier vanuit de bouw is alles Fakro, heb er al jaren geleden 1tje bij willen laten plaatsen. Maar i.t.t. Velux als je via Fakro een vakman zoekt c.q. offerte aanvraagt krijg je 0,0 reactie.

Uiteindelijk via Velux kreeg ik van alle geselecteerde vakmannen behalve 1 een reactie.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwetterpletter
Zuignappen, isolatie pakket, renovatie goot/kraag. Check!

Ik heb nu toc reacties gekregen via werkspot, ben benieuwd wat het plaatsen gaat kosten. Als dat meer is dan het raam zelf kost doe ik het waarschijnlijk zelf. Als het fout gaat kan ik dan altijd nog een raam kopen en het over doen :-)

Bedankt voor alle tips. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:54
kwetterpletter schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:43:
Zuignappen, isolatie pakket, renovatie goot/kraag. Check!

Ik heb nu toc reacties gekregen via werkspot, ben benieuwd wat het plaatsen gaat kosten. Als dat meer is dan het raam zelf kost doe ik het waarschijnlijk zelf. Als het fout gaat kan ik dan altijd nog een raam kopen en het over doen :-)

Bedankt voor alle tips. Ik houd jullie op de hoogte.
Dan doel je op die 550 euro? Dan weet je het antwoord al, dat zal een stuk meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
ColeJ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Dan doel je op die 550 euro? Dan weet je het antwoord al, dat zal een stuk meer zijn.
Ik doelde op de kosten van het plaatsen exclusief het raam. Ik heb nu een offerte voor zo'n 700 euro voor alleen het plaatsen. Dat is meer dan het raam zelf maar niet veel. Ik overweeg om het toch maar te laten doen. Scheelt kopzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wonen >> BK

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:16

MLLL

Palm Treo 650

kwetterpletter schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:29:
[...]

Ik doelde op de kosten van het plaatsen exclusief het raam. Ik heb nu een offerte voor zo'n 700 euro voor alleen het plaatsen. Dat is meer dan het raam zelf maar niet veel. Ik overweeg om het toch maar te laten doen. Scheelt kopzorgen.
700 euro is een hoop centjes, da's omgerekend anderhalve dag werk.
Is dit inclusief afwerking aan de binnenzijde?
Beetje timmerman is binnen 4 uur klaar met afwerking erbij , zeker als het gat al in het dak zit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
In die maat lukt het bij Velux ook niet door de 1-mans bedrijven vanwege het gewicht, en hou inderdaad rekening met een lange tijd wachten.
Als het raam zo groot is dan is 1000 euro per raam wel het minimum waar je aan moet denken bij Velux (incl triple glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23
Als je zelf mee kunt helpen met tillen dan zou het voor 4 werkuren moeten kunnen.

Ik heb eind vorig jaar 6 nieuwe Velux dakramen laten plaatsen (in maagdelijk dak) a 24uur werk. Dat werk is er ook echt ingegaan. Er zaten twee lomp grote bij die Velux niets eens in triple kon leveren waarbij ik als derde man geholpen heb bij het inhangen. Ik beschouw dit wel als een mazzelofferte. Een eerdere versie met een iets kleinere max maat stond slechts op 16 uur geschat wat domweg te weinig was.

Daarnaast, als je goed zoekt / probeert dan zijn er echt wel vakmannen te vinden die sneller beschikbaar zijn.
Pagina: 1