Thunderbird, nieuwe account instelling worden niet bewaard.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-H
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-07-2023
Hallo allen,
Weet iemand een oplossing voor het volgende:
Als ik de smtp instellingen van een mail adres wijzig, zoals de smpt-servernaam, poortnummer en beveiliging, dan werkt dat prima. Meerdere keren getest en het blijft goed werken zolang ik Thunderbird maar niet afsluit. Zodra ik echter Thunderbird afsluit en opnieuw opstart zijn die nieuwe instellingen niet bewaard gebleven en staan er weer de oude instellingen. Dit exact hetzelde op een desktop met windows10pro en Thunderbird en op een laptop window11home met Thunderbird. Misschien nuttige info: er staan in die Thunderbird 9 mailadressen, enkele met dezelfde server maar ook met anderen server-instellingen.
Met vriendelijke groet, Ben

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10pro en windows11 home, beide met Thunderbird versie 102.13.0.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mozilla forum nl, hier krijg ik helaas geen reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Weird, geen enkel idee anders dan heeft Thunderbird schrijfrechten in de folder waar hij die data zou willen opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Als je andere instellingen wijzigt in Thunderbird, worden deze dan wel opgeslagen?
Of als je een extra (test) account maakt bijvoorbeeld?

Anders downgraden naar een vorige versie?
Als dat problemen geeft:
How to downgrade Thunderbird without losing settings/mails

Eventueel updates uitzetten:
StackOverflow: How to disable Thunderbird AUTO UPDATE

Zelf heb ik TB update ook helemaal uitgezet (via register policy) bij mijzelf en diverse kennissen.
Het regelmatig ongewild updaten waardoor speciale instellingen/plugins opeens niet meer werkten is zeer vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 09:42
Kijk hier eens..https://www.reindejong.nl/overstappen-naar-thunderbird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er uit als een probleem met het prefs.js bestand, als omschreven (inclusief mogelijke oplossing) in:

http://kb.mozillazine.org/Preferences_not_saved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-H
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-07-2023
Beste mensen,
Een ieder die heeft meegedacht mijn dank !
Een aantal mensen noemde iets met schrijfrechten. En dat blijkt juist.
Als ik algemene zaken wijzig worden deze direct bewaard. Alleen wijzigingen in accountgegevens bleven niet bewaard en kwamen steeds de oude account instellingen terug. (Ook indien uigevoerd als administator). Indien ik nu als adminstrator ook Thunderbird opstart expliciet "als administrator uitvoeren" dan worden die wijzingen in account instellingen wel opgeslagen. Dit is dus alleen nodig om account instellingen te wijzigen. Daarna blijft het nu wel goed werken.
Voorheen was die explicite met administartor recht opstart niet nodig. Of die wijziging nu zit in Windows (update), Thunderbird (update) of een ander beveiligingsinstelling kan ik niet achterhalen. Maar het probleem is dus opgelost.
Groet aan allen.
Pagina: 1