Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:40
Graag doe ik op jullie beroep, want ik ben ten einde raad.

Nieuwe PC samengesteld:
- ASUS TUF B650-plus
- Ryzen 5 7600X
- G.Skill Flare X F5 32GB RAM

Om één of andere reden werkt geen enkel Displayport op het moederbord: zowel de geïntegreerde DP connector (op de iGPU) als alle DP connectoren op eender welke video kaart die ik probeer (GTX960, 2x GTX970 en nieuwe 7900XT). Ik heb bovendien meerdere kabels en schermen getest. Op mijn vorige PC werkte alles naar behoren met dezelfde toebehoren en een GTX970.

Via HDMI krijg ik wél signaal en beeld, in eender welke configuratie. Lijkt dus iets specifiek met DP te zijn. Wat ik niet begrijp is hoe zowel de DP op de iGPU als een discrete GPU niet goed werkt.

Al geprobeerd, onder andere met behulp van Google (zeer weinig relevante zoerkresultaten, trouwens):
- PC terug tot bare minimum brengen: mobo + RAM + CPU. Geen effect.
- Drivers en BIOS update. Oudere en nieuwere varianten geprobeerd.
- CMS in BIOS aan/uit geen verschil.
- Andere kabels/scherm combinatie, zoals gezegd.

Gevalletje dead on arrival? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-05 12:16
Heb je je monitor al uitgesloten? lijkt mij sterk dat alle DP's op je pc en GPU defect zijn.

staat in de Bios de IGP aan? en soms kan je ook de primaire display connecter kiezen zoals DP / HDMI
je kan ook testen met de IGP uit. en zit de DP versie van je IGPU? support je monitor die versie? kan je de DP versie support aan passen in je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb drie verschillende schermen getest met drie verschillende kabels. De GPU DP's werken wel in een ander moederbord.

De iGPU heb ik als primaire en secundaire bron ingesteld, en eens volledig uitgeschakeld. Geen verschil.

Lijkt er dus sterk op dat er iets met het moederbord mis is, maar ik kan niet vinden wat.

De DP geven geen signaal (niet tijdens post, bios of in Windows), maar Windows kan wel zien dat er een scherm aanhangt zonder te weten welk precies (geen resolutie, type info, Hz,...).

Met HDMI allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
Toevallig een G-sync monitor of Free-sync? zet dat even uit op je scherm. als dat ook niet helpt reset de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
Freesync aan of uit maakt geen verschil, monitor reset ook niet. Het ligt echt niet aan de monitoren die ik gebruik om te testen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 18:21
Multi screen display enabled in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
Geen verschil of dat aan of uit staat, spijtig genoeg. Zou ook geen verschil mogen maken aangezien ik telkens maar één monitor tegelijk aankoppel?

Bovendien heb ik met en zonder discrete GPU getest.

[ Voor 15% gewijzigd door Ponzi op 10-07-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
als het goed is zit er ook Qled op. kan je daar uit een error status mee uitlezen. als er die is.

ook zou ik de CPU socket nakijken op beschadigingen of andere dingen die problemen kan veroorzaken.
als daar niks mee is, visueel dan ben ik bang dat toch de moederbord het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
De qled indicator van RAM ging aan wanneer ik EXPO aanzette, maar van zodra ik dat weer uitzet, geen enkel probleem. CPU en socket lijken me normaal.

Moederbord boot ook gewoon tot in Windows (kan ik dan via HDMI zien als ik stekkers wissel).

Ik vrees dat het een RMA wordt. Bedankt voor het meedenken alvast!
Pagina: 1