Graag doe ik op jullie beroep, want ik ben ten einde raad.
Nieuwe PC samengesteld:
- ASUS TUF B650-plus
- Ryzen 5 7600X
- G.Skill Flare X F5 32GB RAM
Om één of andere reden werkt geen enkel Displayport op het moederbord: zowel de geïntegreerde DP connector (op de iGPU) als alle DP connectoren op eender welke video kaart die ik probeer (GTX960, 2x GTX970 en nieuwe 7900XT). Ik heb bovendien meerdere kabels en schermen getest. Op mijn vorige PC werkte alles naar behoren met dezelfde toebehoren en een GTX970.
Via HDMI krijg ik wél signaal en beeld, in eender welke configuratie. Lijkt dus iets specifiek met DP te zijn. Wat ik niet begrijp is hoe zowel de DP op de iGPU als een discrete GPU niet goed werkt.
Al geprobeerd, onder andere met behulp van Google (zeer weinig relevante zoerkresultaten, trouwens):
- PC terug tot bare minimum brengen: mobo + RAM + CPU. Geen effect.
- Drivers en BIOS update. Oudere en nieuwere varianten geprobeerd.
- CMS in BIOS aan/uit geen verschil.
- Andere kabels/scherm combinatie, zoals gezegd.
Gevalletje dead on arrival? Of zie ik iets over het hoofd?
Nieuwe PC samengesteld:
- ASUS TUF B650-plus
- Ryzen 5 7600X
- G.Skill Flare X F5 32GB RAM
Om één of andere reden werkt geen enkel Displayport op het moederbord: zowel de geïntegreerde DP connector (op de iGPU) als alle DP connectoren op eender welke video kaart die ik probeer (GTX960, 2x GTX970 en nieuwe 7900XT). Ik heb bovendien meerdere kabels en schermen getest. Op mijn vorige PC werkte alles naar behoren met dezelfde toebehoren en een GTX970.
Via HDMI krijg ik wél signaal en beeld, in eender welke configuratie. Lijkt dus iets specifiek met DP te zijn. Wat ik niet begrijp is hoe zowel de DP op de iGPU als een discrete GPU niet goed werkt.
Al geprobeerd, onder andere met behulp van Google (zeer weinig relevante zoerkresultaten, trouwens):
- PC terug tot bare minimum brengen: mobo + RAM + CPU. Geen effect.
- Drivers en BIOS update. Oudere en nieuwere varianten geprobeerd.
- CMS in BIOS aan/uit geen verschil.
- Andere kabels/scherm combinatie, zoals gezegd.
Gevalletje dead on arrival? Of zie ik iets over het hoofd?