Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn vraag
Hoe stel ik het in dat één apparaat niet mijn hele internetverbinding verbruikt op een Fritz 7530 i.c.m. 1750E ?
Als mijn dochter boven op zolder bv een game aan het updaten kan ik beneden niet normaal meer TV kijken via de Chromecast. De hele DSL verbinding van 100Mbit wordt dan gebruikt door de xbox.

Chromecast bekabeld aangesloten, de xbox verbind via wifi met de 1750E welke ook bekabeld is aangesloten.
Ik heb gisteravond alle poorten op de 7530 op 100Mbit/s gezet en toen ging het TV kijken redelijk.

Maar zoiets moet het modem toch kunnen regelen?
De Chromecast heb ik als "Real-Time" gezet bij Internet>Filter>Prioritization
De xbox staat daar als background app.

Ik vind verder geen instellingen om er voor te zorgen dat één apparaat niet 99,7% van de verbinding in gebruik neemt :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
FritzBox 7530, 1750E en Chromecast 4K

Youfone/Kpn dls lijn welke verbind op 97Mbit/s
De Chromecast en de 1750E bedraad aangesloten op de 7530. Alle software up-to-date.

Misschien toch maar weer eens het standaard modem van de ISP ophangen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Als de Wifi via de 1750E loopt zal je in de 1750E moeten kijken of daar instellingen aangepast kunnen worden. Of wat je nu al gedaan hebt: De 1750E compleet op een lagere snelheid zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Je zou toch van een kwaliteitsproduct als een Fritz verwachten dat de QOS zou werken.
De repeater heeft ook verder geen enkele instelling daarvoor, voor zover ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Je zou onder Internet - Filters - Prioriteren - Snelheid in het thuisnetwerk
Het percentage kunnen bepalen dat elk apparaat maximaal mag gebruiken. Hier kun je even spelen met de waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik lees dat anders @ahbart
Maar ik zal het eens op 10% zodat er wat overhead is.
All of the devices connected with the FRITZ!Box share the bandwidth available on the connection. This applies to the devices in the home network and the guest network. Here you can define how much bandwidth should be reserved for the devices in the home network. The bandwidth reserved for the home network can be used by guest network only when it is not needed in the home network.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-09 13:15
Beste @hjs

Het lijkt ons dat je al de juiste instellingen voor je Chromecast hebt gedaan.

We zouden graag bekijken waarom je op bepaalde momenten nog steeds een trage verbinding met je Chromecast hebt.

We willen je vragen om voor een analyse de supportgegevens van je FRITZ!Box te genereren. Genereer de supportgegevens op een moment waarop het probleem zich voordoet.

Stuur de supportgegevens / verzend-ID graag als ondersteuningsaanvraag.

Vriendelijke groet uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Pagina: 1