Mijn vraag
Hoe stel ik het in dat één apparaat niet mijn hele internetverbinding verbruikt op een Fritz 7530 i.c.m. 1750E ?
Als mijn dochter boven op zolder bv een game aan het updaten kan ik beneden niet normaal meer TV kijken via de Chromecast. De hele DSL verbinding van 100Mbit wordt dan gebruikt door de xbox.
Chromecast bekabeld aangesloten, de xbox verbind via wifi met de 1750E welke ook bekabeld is aangesloten.
Ik heb gisteravond alle poorten op de 7530 op 100Mbit/s gezet en toen ging het TV kijken redelijk.
Maar zoiets moet het modem toch kunnen regelen?
De Chromecast heb ik als "Real-Time" gezet bij Internet>Filter>Prioritization
De xbox staat daar als background app.
Ik vind verder geen instellingen om er voor te zorgen dat één apparaat niet 99,7% van de verbinding in gebruik neemt
Relevante software en hardware die ik gebruik
FritzBox 7530, 1750E en Chromecast 4K
Youfone/Kpn dls lijn welke verbind op 97Mbit/s
De Chromecast en de 1750E bedraad aangesloten op de 7530. Alle software up-to-date.
Misschien toch maar weer eens het standaard modem van de ISP ophangen.
Hoe stel ik het in dat één apparaat niet mijn hele internetverbinding verbruikt op een Fritz 7530 i.c.m. 1750E ?
Als mijn dochter boven op zolder bv een game aan het updaten kan ik beneden niet normaal meer TV kijken via de Chromecast. De hele DSL verbinding van 100Mbit wordt dan gebruikt door de xbox.
Chromecast bekabeld aangesloten, de xbox verbind via wifi met de 1750E welke ook bekabeld is aangesloten.
Ik heb gisteravond alle poorten op de 7530 op 100Mbit/s gezet en toen ging het TV kijken redelijk.
Maar zoiets moet het modem toch kunnen regelen?
De Chromecast heb ik als "Real-Time" gezet bij Internet>Filter>Prioritization
De xbox staat daar als background app.
Ik vind verder geen instellingen om er voor te zorgen dat één apparaat niet 99,7% van de verbinding in gebruik neemt
Relevante software en hardware die ik gebruik
FritzBox 7530, 1750E en Chromecast 4K
Youfone/Kpn dls lijn welke verbind op 97Mbit/s
De Chromecast en de 1750E bedraad aangesloten op de 7530. Alle software up-to-date.
Misschien toch maar weer eens het standaard modem van de ISP ophangen.