Overbodige buttons in de adresbalk van Edge verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn vraag:
Hoe verwijder ik deze onnodige buttons in de adresbalk van Edge?
Dus: in de adresbalk (waar ook de button 'Add this page to favorites' zit). Niet de balk ernaast (waar ik vnl. Extensions-buttons zie).

-Read aloud this page
-Send this page
-Enter Immersive Reader
-Save your password
-App available. Install (youtube)
-Create QR Code for this page

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Win10 + Edge versie 114

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Google

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
En wát heb je dan in 'Google' gezocht?

Ik ben zo debiel geweest om 'Remove Buttons Edge' in 'Google te flikkeren, en dan krijg je oa. dit:

How to Add or Remove Home Button on Toolbar in Microsoft Edge Chromium

Dus in

edge://settings/appearance

zitten die instellingen niet?

Ik heb daar dit staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Selecteer de knoppen die u op de werkbalk wilt weergeven:
Home-knop

Knop URL instellen

Knop Vooruit

Automatisch weergeven
De knop Vooruit wordt automatisch weergegeven op de werkbalk wanneer het mogelijk is om vooruit te gaan.

Knop Extensies

Automatisch weergeven
De knop Extensies wordt automatisch weergegeven op de werkbalk wanneer een of meer extensies zijn ingeschakeld.

Knop Favorieten

Knop Verzamelingen

Knop Scherm splitsen

Knop Geschiedenis

Knop Apps

Knop Downloads

Knop Essentials van browser

Knop Wiskundehulp

Knop Bronvermeldingen

Knop Internet Explorer-modus (IE-modus)

Als u de knop voor de Internet Explorer-modus wilt weergeven, schakelt u toestaan dat sites opnieuw worden geladen in de Internet Explorer-modus

Knop Webopname

Knop Delen

Feedbackknop

[ Voor 15% gewijzigd door The_BoKmeester op 09-07-2023 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
Nee, daar zitten de instellingen niet. Geen van deze buttons worden daar genoemd:
-Read aloud this page
-Send this page
-Enter Immersive Reader
-Save your password
-App available. Install (youtube)

De link heeft het trouwens over de Toolbar; ik had het over de Address bar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
@kimborntobewild

Ja, je hebt gelijk, 'mijn' instellingen betreffend inderdaad de menubalk en niet de adresbalk.
Die extra dingen zijn geen Extensions? (invoegtoepassingen) (ik zit nu ook ff te zoeken, ik kom ze nergens tegen, hoewel ik zeker weten die QR-troep ook ooit gehad te hebben, maar ik ben vergeten hoe/wanneer ik dat ge-disbled heb.. :D )

Het zijn geen 'Apps' ?

(ik snap er geen snars van dat jij zoveel items hebt, en welke categorie die dan zijn) Is het een collectectie Office 365 plugins of zo? -hele wilde gok- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
The_BoKmeester schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 23:20:
@kimborntobewild

... Die extra dingen zijn geen Extensions? ... Het zijn geen 'Apps' ?
Ikzelf heb i.i.g. geen Extensions of Apps in dezen handmatig geïnstalleerd.
(ik snap er geen snars van dat jij zoveel items hebt ...
Het lijkt i.i.g. afhankelijk van de website en subpagina waar je op zit. Bijv. op Tweakers zag ik die ongewenste QR-knop, maar nu opeens niet meer.
Is het een collectectie Office 365 plugins of zo? -hele wilde gok- )
Onze organisatie gebruikt Office365 al een paar jaar. Ikzelf heb i.i.g. niet handmatig Office-plugins geïnstalleerd.

Het aantal mogelijke buttons die in de Address-bar verschijnt, is langzamerhand gestegen. Het sterretje (bookmark toevoegen) vond ik altijd wat irritant op die plek, ik zie graag zoveel mogelijk van mijn URL (ook uit veiligheidsoverwegingen (ik wil weten op welk URL ik zit); iets waar Microsoft voor de gebruikers onvoldoende aan doet). Dat sterretje had ik dan nog geaccepteerd (die is misschien makkelijker uit te zetten), maar nu loopt het de klauwen uit (vooral als ik even op een andere werkplek zit, waar oude kleine monitoren staan en er door al die buttons niks meer van de adresbalk overblijft).

Een deel-workaround zou ook kunnen zijn dat Edge de Address-bar niet combineert met de toolbar er naast. Want ik heb wel Extensions (maar niet inzake de genoemde buttons), die nemen ook ruimte in (op de toolbar naast de adresbalk).

[ Voor 8% gewijzigd door kimborntobewild op 14-07-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
Jemig... dat zijn zo'n 1000 pagina's! :o
'Ff' zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
oh wacht, dat 'hardop voorlezen' staat er bij mij ook standaard in. Why???
(maar ik heb in de Adresbalk alleen maar A(( (hardop voorlezen) en * (toeven aan Favorieten)

Ik ben het met @kimborntobewild eens dat mijn Adresbalk graag zo leeg mogelijk blijft.

Lekker handig... zit je op een 'interessante site'...klik je mis/naast Favorites en wordt je 'interessante site' luid omgeroepen over de stereo. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
The_BoKmeester schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:58:
Lekker handig... zit je op een 'interessante site'...klik je mis/naast Favorites en wordt je 'interessante site' luid omgeroepen over de stereo. :D
Ik heb Microsoft nooit zo sterk gevonden in een goede UI maken.
Jouw voorbeeldje klinkt als onschuldig, maar het zal je maar gebeuren in een vergadering dat je stiekum op nu.nl zit, en dan bijv. inderdaad per ongeluk de site laat voorlezen...
Een ander voorbeeld: als je met Quick Assist een device op afstand overneemt, is er geen knop meer om alle taken van je helpee weg te zetten. Vroeger was er standaard een icoontje voor onderaan (ShowDesktop.scf).
(Dit is maar 1 van de duizenden voorbeelden die ik ben tegengekomen inzake matige/onproductieve UI.)

Ongewenste buttons moeten eenvoudig door de user zelf uit te schakelen zijn; niet via policies.
Ik vraag me af of Linux ook zo irritant is... ;) Mijn laatste poging op Linux was Ubuntu of Xubuntu, zo'n 10 jaar geleden. Toen vond ik de gebruikerservaring in elk geval nog niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
Dank, ik heb twee van de buttons gevonden:
-Read aloud this page
-Enter Immersive Reader
...en aanpassing gedaan in registry. (Ik weet nog niet of het ook heeft geholpen.)

Voor dezen sowieso nog geen oplossing gevonden:
-Send this page ('Deze pagina delen')
-Save your password
-App available. Install (youtube) {Ongetwijfeld zal die button ook verschijnen op andere sites, zoals Twitter.)
Pagina: 1