Sinds enkele dagen mijn zelfbouw zonnepanelenschans (2x6p x 310Wp op 10º) (her)aangesloten op mijn Enfinity 3300 omvormer (van 2019). En vanochtend rond 10h45 nokt 'ie af (rood FAULT lampje brandt), met de tekst "DC INJ High". Kwam er pas 17h00 achter helaas. Rode DC kabel er uit en er in, en nu draait 'ie weer.
Rond 10h45 was de opbrengst 2500W, zie grafiekje. Gisteren ontving ik 3700W op een gegeven moment.
Ik begrijp zoveel dat er DC stroom in de AC lekt, en dat de omvormer daarom zichzelf uitzet, en daarna probeert te herstarten, wat klaarblijkelijk niet lukte (gezien homewizards grafiek dat slechts de opbrengst van de andere omvormer met 4 paneeltjes toonde).
De hamvraag: hoe kan dit? en vooral: hoe voorkom ik dit?
(even ter info: ik ben een behoorlijke leek op electra en PV gebied)
Rond 10h45 was de opbrengst 2500W, zie grafiekje. Gisteren ontving ik 3700W op een gegeven moment.
Ik begrijp zoveel dat er DC stroom in de AC lekt, en dat de omvormer daarom zichzelf uitzet, en daarna probeert te herstarten, wat klaarblijkelijk niet lukte (gezien homewizards grafiek dat slechts de opbrengst van de andere omvormer met 4 paneeltjes toonde).
De hamvraag: hoe kan dit? en vooral: hoe voorkom ik dit?
(even ter info: ik ben een behoorlijke leek op electra en PV gebied)