Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Hi allemaal, ik heb in 2019 een PC gebouwd met een intel 660p 1TB M2 SSD. Vandaag was ik even een nieuwe build aan het samenstellen, maar ik heb uiteindelijk besloten dat ik pas ergens in 2024/2025 een nieuwe pc wil gaan bouwen. Echter zag ik dat SSD prijzen momenteel erg laag zijn, dit bracht mij op het idee om mijn 660p te vervangen met een Samsung 970 EVO plus (1TB).

In theorie lijkt dit een behoorlijke upgrade, maar ik vraag mij af of dit het waard is in mijn situatie. Ik gebruik de PC naast alledaagse taken, voornamelijk om te gamen.

Nu is mijn vraag: Zal er een merkbaar verschil in snelheden zijn bij standaard/algemeen PC gebruik + gaming? Of is dit in mijn geval een vrij nutteloze upgrade?

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door zar op 08-07-2023 18:24 ]

Beste antwoord (via zar op 08-07-2023 18:59)

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
zar schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:50:
[...]

Hmm, dat is jammer om te horen. Momenteel heb ik al mijn M2 slots van het moederbord helaas al in gebruik, dus als ik een 970 evo plus wil, zal ik een van mijn 660p SSD's eruit moeten halen. Ik heb de evo inmiddels wel al besteld, maar misschien is het dan toch handiger om deze te annuleren. Als er vrijwel geen merkbaar verschil is, dan is het ondanks de goedkope prijzen misschien toch zonde.

Thanks voor de info :)
Als de capaciteit hetzelfde is zou ik het inderdaad annuleren. Het verschil is onmerkbaar. Dat geld kun je beter elders besteden 🙃

[ Voor 3% gewijzigd door Raphire op 08-07-2023 18:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:20
Nee, in de praktijk merk je eigenlijk zeer weinig tot niets van die verschillende SSD snelheden...

Wel kan je eventueel een extra SSD toevoegen, moest je momenteel te weinig ruimte hebben en je moederbord het toelaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Anton.net schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:33:
Nee, in de praktijk merk je eigenlijk zeer weinig tot niets van die verschillende SSD snelheden...

Wel kan je eventueel een extra SSD toevoegen, moest je momenteel te weinig ruimte hebben en je moederbord het toelaat. :)
Hmm, dat is jammer om te horen. Momenteel heb ik al mijn M2 slots van het moederbord helaas al in gebruik, dus als ik een 970 evo plus wil, zal ik een van mijn 660p SSD's eruit moeten halen. Ik heb de evo inmiddels wel al besteld, maar misschien is het dan toch handiger om deze te annuleren. Als er vrijwel geen merkbaar verschil is, dan is het ondanks de goedkope prijzen misschien toch zonde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
[...]

Als de capaciteit hetzelfde is zou ik het inderdaad annuleren. Het verschil is onmerkbaar. Dat geld kun je beter elders besteden 🙃

[ Voor 3% gewijzigd door Raphire op 08-07-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Je kan voor een paar euro een pic-e naar m.2 adapter kopen :)

Maar goed, als je de ruimte niet nodig hebt zou ik lekker het geld in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Aikon schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:24:
[...]

Je kan voor een paar euro een pic-e naar m.2 adapter kopen :)
Oh, dat is wel goed om te weten! Thanks :)
Pagina: 1