Unifi USG vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi,

Om een of andere reden gaf mijn USG opeens geen IP adres meer af, terwijl DHCP aan moet hebben gestaan. Ik heb de USG gereset, maar heb nu moeite om mijn netwerk te herstellen.

Na reset kan ik de USG bereiken door mijn laptop via utp aan te sluiten en de controller lokaal te draaien.

Zowel mijn controller als de backups van de configuratie draaien op mijn nas. ik heb deze via eth2 aangesloten op de usg, echter kan ik die niet bereiken. Als ik in controller de lijst met clients bekijk zie ik ook alleen mijn laptop, geen nas.

Iemand een idee hoe ik dit verder kan oplossen/ troubleshooten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:20
Kan het zijn dat je het op de nas met docker draait? Ubiquiti zit flink te pushen om gebruikers richting hun eigen controllers te krijgen. Dus die nas versie geeft wellicht problemen.
Ik heb geen USG maar heb met accesspoints weleens gehad dat ze zich niet lieten adopteren door een conflict met controllers in het netwerk.
Heb je de USG ook verwijdert uit de controller op de NAS na de reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20
De stroom adapters zijn een dingetje geweest bij die USG’s en resulteerde in vage klachten. Heb je toevallig een andere liggen die kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
ik draai de oude 'echte' controller inderdaad in docker. ik kan daar echter nu niet meer bijkomen omdat de hele nas onbereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Miki schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:17:
De stroom adapters zijn een dingetje geweest bij die USG’s en resulteerde in vage klachten. Heb je toevallig een andere liggen die kunt gebruiken?
de usg lijkt nu naar behoren te werken dus ik verwacht geen stroomproblemen. mijn probleem is dat mijn nas en dus de controller onbereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20
xilent_xage schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:24:
[...]

de usg lijkt nu naar behoren te werken dus ik verwacht geen stroomproblemen. mijn probleem is dat mijn nas en dus de controller onbereikbaar zijn.
Okay dat is goed om te horen.

De controller software heeft met de laatste updates 2Gb ram nodig. In hoeverre kan jouw NAS dat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Ik draai een oude versie van de controller, al kan ik nu niet meer controleren welke versie. maar ik kan de hele nas niet zien, dus dat lijkt me het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ETH2 kan je ook niet gebruiken om de controller aan te sluiten. Je zal een switch moeten aansluiten op ETH1 en daar je laptop en NAS op aan sluiten.
Pagina: 1