Hallo beste Tweakers,
Ik zoek een?
Nieuw high-end workhorse.
Wat is je budget?
'onbeperkt' zolang de value te rechtvaardigen is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Grootste criteria is betrouwbaarheid en minimale geluids productie voor zover mogelijk.
Vanwege DAW hardware ben ik gebonden aan Thunderbolt. De devices zijn TB2 en gebruik momenteel een TB3 EXP kaart met TB3->TB2 adapter->TB2 kabel.
Voor de nieuwe setup wil ik eigenlijk gewoon TB op het moederbord om hoofdpijn te voorkomen met compatibility. Ik heb gekozen voor de ProArt omdat ik het praktisch vind dat deze ook intern 10GBe heeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Games, geen specifieke.
Daarnaast hobby/rnd niveau cg/video-editing en vol muziek productie maar dat laatste is minder spannend.
Wat heb ik al?
Opslag heb ik al genoeg in m'n huidige machine die ik zal overzetten.
Ik hoor graag jullie tips met betrekking tot de issue dat de 13900K en zelfs de 13700K niet goed te koelen zijn bij full load! Andere koeling? Water? Ik heb zelf echt nul ervaring met die dingen.
De ProArt mobo is ook niet de goedkoopste.. slimme alternatieven hoor ik graag zolang ik met zekerheid Thunderbolt kan hebben en 10Gbe is een bonus in principe. Wil later wel ook een NAS aanschaffen en zo verbinden. Misschien is 2.5Gbe al genoeg?
Ik zoek een?
Nieuw high-end workhorse.
Wat is je budget?
'onbeperkt' zolang de value te rechtvaardigen is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Grootste criteria is betrouwbaarheid en minimale geluids productie voor zover mogelijk.
Vanwege DAW hardware ben ik gebonden aan Thunderbolt. De devices zijn TB2 en gebruik momenteel een TB3 EXP kaart met TB3->TB2 adapter->TB2 kabel.
Voor de nieuwe setup wil ik eigenlijk gewoon TB op het moederbord om hoofdpijn te voorkomen met compatibility. Ik heb gekozen voor de ProArt omdat ik het praktisch vind dat deze ook intern 10GBe heeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Games, geen specifieke.
Daarnaast hobby/rnd niveau cg/video-editing en vol muziek productie maar dat laatste is minder spannend.
Wat heb ik al?
Opslag heb ik al genoeg in m'n huidige machine die ik zal overzetten.
Ik hoor graag jullie tips met betrekking tot de issue dat de 13900K en zelfs de 13700K niet goed te koelen zijn bij full load! Andere koeling? Water? Ik heb zelf echt nul ervaring met die dingen.
De ProArt mobo is ook niet de goedkoopste.. slimme alternatieven hoor ik graag zolang ik met zekerheid Thunderbolt kan hebben en 10Gbe is een bonus in principe. Wil later wel ook een NAS aanschaffen en zo verbinden. Misschien is 2.5Gbe al genoeg?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i9-13900K Boxed | € 610,77 | € 610,77 |
1 | Moederborden | ASUS ProArt Z790-CREATOR WIFI | € 519,90 | € 519,90 |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4090 X3 OC | € 1.669,- | € 1.669,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 145,67 | € 145,67 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A chromax.black | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5200C40 | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM1000e | € 159,90 | € 159,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.405,04 |