Koopadvies gaming monitor tot €250 voor Rocket League

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACK
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik zoek een?
Monitor voor gaming en dagelijks gebruik. Doel: vooral soepeler Rocket League spelen dan op mijn huidige afdankertje (dus nog geen hoge prestaties gewend).
Ik zoek toch wel boven de 75Hz die vooral in de monitor BBG staat nu, vandaar mijn vraag.
Advies wordt zeer gewaardeerd!

Wat is je budget?
Zo'n €200 euro, met als bovengrens zo'n €250, tenzij er een heel sterk argument is voor net iets daarboven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, wel graag advies voor de paneeltechniek: IPS, VA (of TN)...
- Schermgrootte: Hoeft niet groter dan 27" of ultrawide. Wel groter dan 22". Voorkeuren 24"of 27".
- Kijkhoek: ik zit recht voor mijn monitor, dus een grote kijkhoek is niet van belang.
- Hoogteverstelbare voet is een plus, maar op de goede hoogte blijft ie toch staan.
- Responstijd: een lage responstijd is erg belangrijk bij Rocket League. Liefst 1ms.
- Framerate: hogere framerate geeft soepeler beeld en maakt het lezen van het spel veel beter. Nu ben ik ook geen pro, dus 144Hz lijkt me een mooi streven. Met Freesync of iets dergelijks. De game kan de stappen 120, 144 en 240 Hz.
- Resolutie: 4K geen vereiste, waarschijnlijk tevreden met 1920x1080, maar quad HD zou mooi zijn denk ik, ook omdat ik soms Photoshop. Series kijk ik wel op mijn TV, YouTube op beide.
- Kleurbereik, contrast, e.d.: niet doorslaggevend, maar hou niet zo van oververzadigd.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem ongeveer best buy guide juli 2022, zie afb. (Monitor kopen is even blijven liggen...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWnZB8-dZWZO1tRS0LgOSJVJ4oU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tWoUEEQrnCX9NHn7j15iDGR6.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
Wat voor videokaart heb je? Als je de BBG build hebt gevolgd zou het een RX6600 moeten zijn.

Dat is wel belangrijk bij de keuze tussen 1080p en 1440p. Een 4k scherm is met je budget niet aan te raden, en ook niet echt van meerwaarde op een scherm tussen de 24-27inch.

Als je inderdaad de RX6600 hebt en 24 inch voldoende is zou ik voor iets als deze gaan:
uitvoering: Iiyama G-Master GB2470HSU-B1 Zwart

Hoge refreshrate, prima kwaliteit scherm, USB-hub, een ergonomische monitorsteun en ruim onder je budget.

Dit lijkt ook een goede optie als alternatief: uitvoering: Philips Momentum 24M1N3200ZA/00 Zwart

Op 27 inch is 1440p resolutie eigenlijk wel een vereiste, maar dat gaat je game ervaring buiten rocket league beperken (rocket league zelf draait denk ik wel prima op 1440p met de rx6600). Ook zit je dan al snel boven je budget, denk rond 300 euro voor een kwalitatief scherm met hoge refreshrate. Zie bijv: uitvoering: Iiyama G-Master GB2770QSU-B5 Zwart

[ Voor 92% gewijzigd door Raphire op 08-07-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACK
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-07-2023
Bedankt voor je tips!

Ik heb inderdaad de RX6600 (was er bij systeem even tussendoor geglipt).
Dus daarbij zou je een 24" scherm aanraden eerder dan27"?
Het lijken inderdaad goede opties. Wel met hogere responstijd door tweakers gemeten dan (fabrieks?) opgegeven.

Zou het voor mij uitmaken dat die 24" Iiyama 3 jaar ouder is dan die 27"?

En hoe zie je jouw aanrader tegenover deze AOC?
uitvoering: AOC Gaming Q24G2A/BK Rood, Zwart