zelf bouwen vs assemblage betalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:06
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, werken in excel, surfen, muziek en video.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
de samsung ssd van huidige pc waar windows enz al opstaat en al mijn andere items, zou ik willen plaatsen in het nieuwe systeem. Dat lijkt me wel zo makkelijk.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
wil vooral weer toekomstbestandig zijn en games in goede kwaliteit kunnen spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
tevreden met amd eigenlijk, in dit geval best buy guide maart gevolgd met de aanbevolen upgrades

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
wil games weer op max kwaliteit kunnen spelen: diablo4, baldurs gate 3, elden ring. Geef niks om RGB en zou het prettig vinden als er niet teveel lawaai uit die kast komt. Huidige pc heeft veel usb-poorten, maar alles is straks usb-c? Voldoende uitgangen zijn handig met name aan de voorkant zodat je er makkelijk bij kunt.

Ga je overklokken?
nooit gedaan eigenlijk, weet ook iet hoe dat werkt.

Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien ik slecht eens in de 8-10jaar mijn pc weer verbouw/nieuw aanschaf is het niet iets dat ik dagelijks doe. Vraag me even af of het de moeite waard het is het zelf allemaal te bouwen, ben ik wel weer even zoet mee al is het niet perse heel moeilijk werk. Kan wel alles bij losse webshop kopen voor de allerbeste prijs, maar wegens garantie enz, is het wel makkelijk alles bij 1 partij te kopen.(plus altijd goede service ontvangen bij Azerty).
Dus dat is eigenlijk mijn vraag kiezen voor wat gemak, of een heel weekend zelf kloten. Voor en na-delen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9voxQe0Xxk7GJnyqoXp_Rru6vSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/38GhIT7rRNntN8G2Zc7yOQzj.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Een PC heb je in minder dan 1 uur in elkaar. Maar wellicht is het voordeel dat als je de assembly door Azerty laat doen, je de gehele PC ook weer die kant op kan sturen als er iets niet werkt.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 18:37
Een weekend lijkt me wat overdreven, met een paar uurtjes heb je een PC echt wel in elkaar, ik doe het ook eens in de 5 a 8 jaar en ben er dan hoogstens een middagje mee bezig. Ik zou dus vooral overwegen of die 140,- het waard is dat je als er iets niet doet je hem in z'n geheel kunt terugbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Cyriel85 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:47:
Een PC heb je in minder dan 1 uur in elkaar. Maar wellicht is het voordeel dat als je de assembly door Azerty laat doen, je de gehele PC ook weer die kant op kan sturen als er iets niet werkt.
Check, vraag me even af of het zo makkelijk is aangezien ik er niet dagelijks mee bezig ben. Nu ben ik niet bepaald onhandig, maar zit gewoon niet in die scene :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Er1k989 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:53:
Een weekend lijkt me wat overdreven, met een paar uurtjes heb je een PC echt wel in elkaar, ik doe het ook eens in de 5 a 8 jaar en ben er dan hoogstens een middagje mee bezig. Ik zou dus vooral overwegen of die 140,- het waard is dat je als er iets niet doet je hem in z'n geheel kunt terugbrengen
Vroeger zaten ze om de hoek, na hun verhuizing is het dik 1,5uur reizen. Minder ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:09
Cyriel85 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:47:
Ik weet niet hoe jij je pc's bouwt, maar om een systeem netjes te bouwen, met kabelmanagement etc, heb ik toch echt wel een paar uurtjes nodig. (en ik heb genoeg ervaring)

Als je het zomaar even in elkaar flanst, dan zou het kunnen in die tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 08-07-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
Ik doe het eens per 3 jaar of zo. In principe plug en play en wat kabels weg werken.
Vooral even goed kijken naar labeling van kabels die in t MoBo geplugd moeten worden van kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
WEBGAMING schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Ik weet niet hoe jij je pc's bouwt, maar om een systeem netjes te bouwen, met kabelmanagement etc, heb ik toch echt wel een paar uurtjes nodig.

Als je het zomaar even in elkaar flanst, dan zou het kunnen in die tijd.
Als dit een paar uur duurt kan Azerty dit niet voor €89,- aanbieden incl support.

Ja zij doen het wel sneller natuurlijk, maar zij zetten t waarschijnlijk in een half uur in elkaar of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:09
Cyriel85 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Als dit een paar uur duurt kan Azerty dit niet voor €89,- aanbieden incl support.

Ja zij doen het wel sneller natuurlijk, maar zij zetten t waarschijnlijk in een half uur in elkaar of zo.
Ligt natuurlijk ook een beetje aan je standaarden. Ik ben ook niet bepaald onder de indruk van de meeste prebuilds.

Ik heb het ook echt over netjes bouwen. Met nette kabelmanagement etc. Daar zal zo'n bedrijf inderdaad geen of weinig tijd voor hebben. (tenzij je misschien echt een bijzonder systeem koopt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
WEBGAMING schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Ligt natuurlijk ook een beetje aan je standaarden. Ik ben ook niet bepaald onder de indruk van de meeste prebuilds.

Ik heb het ook echt over netjes bouwen. Met nette kabelmanagement etc. Daar zal zo'n bedrijf inderdaad geen of weinig tijd voor hebben. (tenzij je misschien echt een bijzonder systeem koopt)
Zit wat in. Maar ik ga altijd voor bang for buck. Dus dichte kast, geen LED zooi.
Als de kabels vervolgens aan de kant zijn zodat ze airflow niet blokkeren en je overal bij kunt, is het genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-xrrDacjXZ7tfGptwWlsSf9EmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S65X6Z5aSYbgynzfGtP3mlvR.jpg?f=fotoalbum_large
Dus t zal vast netter kunnen, maar dan ben je een stuk langer bezig idd.

(En ja, zie dat er wel weer een beetje stof weg mag intussen)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyriel85 op 08-07-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

taurus0205 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:37:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
de samsung ssd van huidige pc waar windows enz al opstaat en al mijn andere items, zou ik willen plaatsen in het nieuwe systeem. Dat lijkt me wel zo makkelijk.
Hoe ga die toevoegen; meegeven aan de bouwer? Zelf kast openen en garantie weg?
Lijkt mij het uitbesteed-voordeel wel te verminderen.

Nu ik wat ouder / rijker/ ervarener ben, is de aantrekkingskracht van uitbesteden ook groter geworden maar op het moment dat je toch systemen gaat samenvoegen wordt het weer complex.

[ Voor 15% gewijzigd door bombadil op 08-07-2023 12:17 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik snap jouw dilemma. Bij Agando hebben ze vaak mooie aanbiedingen met goede bang for buck. Momenteel past de weekaanbieding supergoed bij je budget:

https://www.agando-shop.nl/product_info.php/info/p109610

Pas alleen wel het geheugen even aan naar 2x16gb.

Uiteraard is zelfbouw altijd het meest interessant, maar dit komt aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Kasj schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:26:
Ik snap jouw dilemma. Bij Agando hebben ze vaak mooie aanbiedingen met goede bang for buck. Momenteel past de weekaanbieding supergoed bij je budget:

https://www.agando-shop.nl/product_info.php/info/p109610

Pas alleen wel het geheugen even aan naar 2x16gb.

Uiteraard is zelfbouw altijd het meest interessant, maar dit komt aardig in de buurt.
Thnx vor het meedenken. het systeem/setup dat ik hierboven heb geplaats is geen prebuild, het zijn losse componenten die ik in dit geval allemaal via azerty zou kopen en laat assembleren of zelf in elkaar zet.
Windows heb ik al dus daar nogmaals een licentie voor betalen is zonde, Draadloze pc hoeft voor mij niet, want heb hier een cat6bekabeld netwerk aangelegd 3jaar terug (dat ook nooit eerder gedaan, maar is uiteindelijk ook gelukt).
Verder zit die kast vol RGB, wat ik echt vreselijk vindt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 18:05
Gewoon zelf bouwen. Vroeger had je een uit het Chinees vertaalde handleiding. Tegenwoordig heb je zoveel informatie!

Voor een Pop Silent kast kun je de volgende video gebruiken:
YouTube: Fractal Design Pop Air Build - Step by Step Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:59
Cyriel85 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:58:
[...]
Als dat waar is, verdienen ze er wel goed aan. € 280 per uur !? Dat is zeker 2 tot 3 keer wat gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Het voordeel van zelf bouwen is ook dat je componenten kan bestellen bij verschillende winkels.
Door het bij 1 winkel te bestellen ben je vast duurder uit, moet je misschien de keuze voor componenten daar op afstemmen of genoegen nemen met langere levertijden.
Hoeveel zou je nog kunnen besparen als je de aankoop verdeelt over 2 of 3 winkels?

Het argument dat je dan betere garantie krijgt is alleen geldig als je het systeem ook laat bouwen door die ene winkel.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
LievenD schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Als dat waar is, verdienen ze er wel goed aan. € 280 per uur !? Dat is zeker 2 tot 3 keer wat gangbaar is.
2x 89 = 178.
Zit nog BTW in.
Zit garantie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:59
In het screenshot in de TS zie ik € 139,66 staan, dus dat klopt dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
LievenD schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:43:
In het screenshot in de TS zie ik € 139,66 staan, dus dat klopt dan niet?
Goedkoopste is 89,- zijn vervolgens verschillende versies voor meer jaar ondersteuning en Windows installed.

https://azerty.nl/pc-samenstellen/assemblage

[ Voor 7% gewijzigd door Cyriel85 op 08-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
JukeboxBill schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:05:
Het voordeel van zelf bouwen is ook dat je componenten kan bestellen bij verschillende winkels.
Door het bij 1 winkel te bestellen ben je vast duurder uit, moet je misschien de keuze voor componenten daar op afstemmen of genoegen nemen met langere levertijden.
Hoeveel zou je nog kunnen besparen als je de aankoop verdeelt over 2 of 3 winkels?

Het argument dat je dan betere garantie krijgt is alleen geldig als je het systeem ook laat bouwen door die ene winkel.
in hun offerte hebben ze me geen korting gegeven op basis van mijn argument dat ik alles bij hen koop, zogenaamde bundel korting... dat is wel bagger, want deden ze in het verleden wel.

Bestellen bij 1 winkel is vooral stukje gemak, dat asl er iets misgaat/kapot dat je via 1 account je zooi kan regelen inplaats dat je bij allerlei winkel weer een account moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Cyriel85 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:47:
[...]

Goedkoopste is 89,- zijn vervolgens verschillende versies voor meer jaar ondersteuning en Windows installed.

https://azerty.nl/pc-samenstellen/assemblage
komt omdat het een zakelijk account is. Vreemd verhaal van azerty, voor particulieren rekenen ze 89,- assemblage, voor zakelijk wordt het ineens 139,- maar dan krijg je er 2 jaar garantie op inplaats van 1jaar.
Evengoed nergens korting op gekregen, dus niet optimaal als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er1k989 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:53:
En voor die kleine kans, maar zeker niet nul, dat iets DAO aankomt, en als je hem besteld weet je iig dat hij kan opstarten.
Pagina: 1