Garage voorzien van vaste netwerkaansluitingen + wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headrush
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-03 09:14
Ik ben bezig mijn garage die achterin de tuin staat, om te bouwen tot oa. een thuiswerkplek.

Ik wil vanaf mijn modem een utp kabel doortrekken naar de garage, en vanaf daar (3 ) vaste netwerkpunten realiseren, maar ook wifi.

Wat heb ik daarvoor nodig, want zie door de bomen het bos niet meer?

Ik denk zelf een Accesspoint met minimaal 3 extra netwerkaansluitingen + wifi of zijn er andere opties?

Beste antwoord (via headrush op 08-07-2023 12:21)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:19
Mooiste oplossing is een accesspoint met extra (gibabit) lan poorten zodat je maar één apparaat hebt.
Daar kan je natuurlijk ook een router voor gebruiken.
Let dan wel op dat je dan een router kiest die een AP (bridge/client) mode heeft zodat de WAN poort ook als LAN/switch gebruikt kan worden.

Zelf heb ik deze oudere KPN Wifi versterker voor zo'n situatie in gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door The_Doman op 08-07-2023 12:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:02
Oftewel kan je een router (in bridge modus) gebruiken met wifi oftewel kan je een switch plaatsen met daarop een accespoint.

De router of het accespoint geef je dan dezelfde naam en wachtwoord als je bestaande wifi, dan schakelt hij automatisch over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:34
Een kleine (PoE) switch met een los AP kan ook. Dan ben je wat flexibeler in het plaatsen van beide, en is er wellicht uit wat meer apparatuur te kiezen.
Bijv switch op je buro en AP aan jet plafond, of bij het raam zodat je in de tuin ook nog wat bereik hebt. Mits je geen zeer modern drievoudig glas hebt, want dat dempt de radiosignalen enorm.

Als je toch al een UTP kabel (onder de grond) gaat leggen, leg er dan gelijk twee. Je hoeft ze niet eens direct alletwee te gaan gebruiken, maar mocht er ooit iets met een kabel gebeuren dan heb je de reserve al klaar liggen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headrush
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-03 09:14
Een switch met daaraan een losse AP lijkt mij idd de meest flexibele oplossing. 8)

Muchas Gracias!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:19
Mooiste oplossing is een accesspoint met extra (gibabit) lan poorten zodat je maar één apparaat hebt.
Daar kan je natuurlijk ook een router voor gebruiken.
Let dan wel op dat je dan een router kiest die een AP (bridge/client) mode heeft zodat de WAN poort ook als LAN/switch gebruikt kan worden.

Zelf heb ik deze oudere KPN Wifi versterker voor zo'n situatie in gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door The_Doman op 08-07-2023 12:09 ]