Er zijn honderden (web)bureau'tjes die standaard al hun servers bij DigitalOcean hebben draaien met Laravel Forge. Maar ik vraag me echt af: hoe doen die dat met patchen bij meerdere servers?
Forge doet zelf volgens mij niet veel aan updaten, ze zetten dat standaard update-functie van Ubuntu aan. Citaat website:
En neemt dat ook de php-versie mee, of moet je dan met het handje klikken op het patch knopje bij al je Forge sites?
Ik vraag echt af hoe anderen dit doen als je tientallen servers onder je beheer hebt...
Forge doet zelf volgens mij niet veel aan updaten, ze zetten dat standaard update-functie van Ubuntu aan. Citaat website:
Moet je dan daarnaast wekelijks/maandelijks inloggen op je server en apt-get update & apt-get upgrade doen en hopen dat het goed gaat? Maak je dan nog een backup vooraf of gaat dit nooit fout? En ben je dan "safe"?Security updates are automatically applied to your server on a weekly basis. Forge accomplishes this by enabling and configuring Ubuntu's automated security update service that is built in to the operating system.
Forge does not automatically update other software such as PHP or MySQL automatically, as doing so could cause your server to suffer downtime if your application's code is not compatible with the upgrade. However, it is possible to install new versions and patch existing versions of PHP manually via the Forge UI.
En neemt dat ook de php-versie mee, of moet je dan met het handje klikken op het patch knopje bij al je Forge sites?
Ik vraag echt af hoe anderen dit doen als je tientallen servers onder je beheer hebt...