Dagion schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:57:
Hmm 120 is toch wel aan de lage kant naar mijn mening (nieuw 220?).
Afijn, hebben we niks aan; zou het ook zo kunnen zijn dat de inloggegevens buit zijn gemaakt en dat het een andere persoon is dan waar de succesvolle afhaaldeal mee heeft plaatsgevonden?
Voor wat betreft aangifte en vervolgstappen; volgens mij is er een minimum van drie aangiftes nodig om bijvoorbeeld NAW-gegevens op te kunnen vragen bij de bank. Daar liep ik zelf tegenaan toen ik (samen met welgeteld één andere tweaker) het schip in ben gegaan.
Omdat het er maar twee waren kreeg je geen melding via "check verkopersgegevens" online (bij de politie dacht ik?). Daardoor kon mijn rechtsbijstand geen NAW-procedure starten bij de bank, dus ook geen vervolgtraject (of uitkeren van vergoeding). Soort van loophole, zolang je minder dan 3 aangiftes hebt lopen ben je vrij veilig (ergens ook wel terecht natuurlijk).
Hij verkocht een multi pack versie, dus geen garantie etc. Ook kosten de 5600 maar rond de 80-90 op V&A die zijn maar 10% langszamer dan de 7600 dus 120 klonk niet vreemd.
De persoon heeft zijn eigen iban gebruikt, tevens is zijn adres al bekend bij een mede-tweaker, vanuit mijn werk heb ik ook gewoon toegang tot medewerkers die de GBA mogen bevragen en kan zijn eventuele nieuwe adres dus heel makkelijk achterhalen. Mits hij zich niet uit heeft laten schrijven in NL natuurlijk.
Met dat adres kan ik een civiele procedure starten, daarna traject deurwaarder etc. Kost dit allemaal moeite en geld? Ja, ga ik dat verhalen het meeste wel. Het is inderdaad jammer dat oplichters de loopholes zoeken en misbruiken maar gelukkig is het altijd mogelijk om zelf een procedure te starten.
Maar hopelijk ligt er vanmiddag gewoon een brievenbus pakketje in de bus en was al de commotie voor niets.