Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:48
Iemand anders die van @maquine een 7600 of 7600x gekocht heeft?

Reageerde normaal meteen, na verkoop totaal niet meer en heeft zogenaamd verzonden met briefpost zonder track&trace. Mja dat ie niet meer reageert en al is voor mij veel zeggend.

Mogelijk dat iemand toch langs hem geweest is en een amd heeft opgehaald. Hoor graag meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04:11
Wat heb je afgesproken over de verzending?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien @ocdaan, aangezien die gereageerd heeft onder een advertentie van Maquine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
Hallo,

Verzenden is alsnog geen probleem, als die hem uberhaubt verzonden heeft, maar had aangetekend gevraagd.

Maar doordat ie totaal nergens op reageert meer, maakt het verdacht verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

sypie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:10:
Misschien @ocdaan, aangezien die gereageerd heeft onder een advertentie van Maquine?
Dat betreft maquine in 'AMD Ryzen 5 5500 mobo en ram' ?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Jah hij heeft een 7600x verkocht na die 7600, dus iemand heeft sowieso nog een aankoop gedaan erna

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik ben pasgeleden bij hem thuis geweest, hij zit midden in een verhuizing zei hij. Mogelijk dat het daar mee te maken heeft. Tegen mij was hij heel vriendelijk en heeft me de spullen verkocht wat aangeboden was hier op tweakers. Ik ben zelf maar langs gegaan omdat hij nog geen reviews had en ik hier op tweakers net een paar dagen eerder was opgelicht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Jah zit zelf op vakantie en prijs was "netjes a goedkoop"
Hij kan best verzonden hebben, maar dat ie helemaal niet reageert baat mij meer zorgen.
Ik bedoel als ie het verzonden heeft is reageren niet heel moeilijk lijkt me.

Ik zeg ook niet dat ie per defenitie opgelicht heeft, maar was meer benieuwd of iemand dus die 7600x evt had opgehaald en dus wel in contact is geweest of dat er evt andere nog moeten ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Wacht het even af zou ik zeggen, niet iedereen is even netjes in de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:06
En vraag even of iemand thuis kijkt of het niet gewoon op de mat ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Dagion schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:59:
En vraag even of iemand thuis kijkt of het niet gewoon op de mat ligt?
Jah hadden ze al gedaan, was op de zaak.
Postbode zagen ze toevallig en hadden ze nog ff gevraagd, maar even afwachten tot woensdag ofzo.
Dan verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
ocdaan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:58:
Wacht het even af zou ik zeggen, niet iedereen is even netjes in de communicatie.
Hij was super actief toen ik het wou kopen, na het betalen reageert ie totaal niet meer, maar had in tussentijd wel nieuwe ad geplaatst gereageerd op mensen en het op verkocht gezet.

Vandaag postbode gezien en alweer niks.
5e verzonden brief post wat gisteren besteld was is vandaag wel binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hmm dat is niet erg netjes inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
ocdaan schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:14:
Hmm dat is niet erg netjes inderdaad...
Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat hij het niet verstuurd heeft.
Dat ie het ook zonder track & trace gestuurd heeft en totaal niet meer reageert vind ik helemaal kwalijk.

Nouja wacht iig tot woensdag met aangifte ook.
Dan is het een week verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProjectTL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-09 17:22
Ik had contact met hem en we waren het eens over de prijs. Maar toen ik aangaf dat ik het wilde ophalen, reageerde hij niet meer. Vervolgens zag ik dat hij de advertentie opnieuw plaatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Jah dom dat ik zo simpel erin stonk.
Was toen niet hier hoopte snel een goede deal te doen.
Je weet hoe het dan gaat haha.

[ Voor 77% gewijzigd door Fordius op 11-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien dat @Microkid of @Bor willen kijken of alles crescendo gaat hier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

We hebben de verkoper een reminder gestuurd, echter hier geen reactie op mogen ontvangen. Uit voorzorg hebben we het account nu geblokkeerd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 16:47
Vorige week heb ik een besteld 7600 voor 120, met opsturen daarna zette hij de advertentie op verkocht, ook ik had ook gevraagd voor versturen met track and trace echter daar kreeg ik geen antwoord op, behalve een betaalverzoek voor volledige bedrag + 4 euro, maar toen teruggezonden dat het al betaald was en of hij alleen een betaalverzoek kon sturen voor 4 euro. Nu duurt de post hier best lang in Den Helder meestal pas woensdag,

De positieve feedback en dat iemand bij hem was geweest om een mobo op te halen gaf voor mij de doorslag, en kon hem eventueel ophalen maar Gorichem- Den Helder is best ver.

Hij gebruikte trouwens zijn eigen Iban nummer. En geen Tikkie o.i.di. Dus dan is hij wel heel makkelijk te traceren. Zelf wacht ik nog even af tot woensdag want dan komt de post hier meestal pas,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Bas1978 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:32:
Vorige week heb ik een besteld 7600 voor 120, met opsturen daarna zette hij de advertentie op verkocht, ook ik had ook gevraagd voor versturen met track and trace echter daar kreeg ik geen antwoord op, behalve een betaalverzoek voor volledige bedrag + 4 euro, maar toen teruggezonden dat het al betaald was en of hij alleen een betaalverzoek kon sturen voor 4 euro. Nu duurt de post hier best lang in Den Helder meestal pas woensdag,

De positieve feedback en dat iemand bij hem was geweest om een mobo op te halen gaf voor mij de doorslag, en kon hem eventueel ophalen maar Gorichem- Den Helder is best ver.

Hij gebruikte trouwens zijn eigen Iban nummer. En geen Tikkie o.i.di. Dus dan is hij wel heel makkelijk te traceren. Zelf wacht ik nog even af tot woensdag want dan komt de post hier meestal pas,
Ik verwacht niet dat die post nog gaat komen.
Gezien er meerdere waarschijnlijk die 7600 gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Fordius schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Ik verwacht niet dat die post nog gaat komen.
Gezien er meerdere waarschijnlijk die 7600 gekocht hebben.
Het betrof een MPK versie (multi-pack) daarom dacht ik ook dat hij er meerdere aan het verkopen was, ook qua prijs was het daarom niet te laag of te hoog. Tot nu toe zijn we maar 2 personen die aangeven iets van hem gekocht te hebben in deze thread, en hij had 2 advertenties.

Zojuist mijn brievenbus gaan bekijken maar nog niets, ook geen andere post, dus hopelijk morgen.

Maar ik heb nog vertrouwen, aangifte kan altijd nog, en dan kunnen we die koppelen. Het lijkt me echt te dom om met je eigen naam en bankrekening mensen op te gaan lichten, loonbeslag is tegenwoordig zo gelegd en al die extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Bas1978 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Het betrof een MPK versie (multi-pack) daarom dacht ik ook dat hij er meerdere aan het verkopen was, ook qua prijs was het daarom niet te laag of te hoog. Tot nu toe zijn we maar 2 personen die aangeven iets van hem gekocht te hebben in deze thread, en hij had 2 advertenties.

Zojuist mijn brievenbus gaan bekijken maar nog niets, ook geen andere post, dus hopelijk morgen.

Maar ik heb nog vertrouwen, aangifte kan altijd nog, en dan kunnen we die koppelen. Het lijkt me echt te dom om met je eigen naam en bankrekening mensen op te gaan lichten, loonbeslag is tegenwoordig zo gelegd en al die extra kosten.
Jah ik wacht ook tot woensdag, maar gezien het vooral ophalen was en hij niet reageerde op ophalen en dergelijke. Ga ik ervan uit dat het geen zuivere koek is. Daarnaast dat ie nergens meer op reageert zegt ook veel namelijk. Mja hopen mag altijd natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bas1978 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Het betrof een MPK versie (multi-pack) daarom dacht ik ook dat hij er meerdere aan het verkopen was, ook qua prijs was het daarom niet te laag of te hoog.
Hoe komt iemand aan een multipack, of zijn die gewoon verkrijgbaar?
loonbeslag is tegenwoordig zo gelegd en al die extra kosten.
Je zal toch eerst een titel moeten verkrijgen en dat gaat via een rechtszaak bij de kantonrechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas1978
PcDealer schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:57:
[...]

Hoe komt iemand aan een multipack, of zijn die gewoon verkrijgbaar?

[...]

Je zal toch eerst een titel moeten verkrijgen en dat gaat via een rechtszaak bij de kantonrechter.
Jep, werk bij juridisch adviesbureau, dus dat is geen probleem, alle kosten verhalen we dan ook 120 euro is al snel 500 euro voor de oplichter en dan 10 maanden 50 euro minder op zijn salaris of uitkering.

Nu hebben we zijn Iban, zolang hij niet buiten de EER verhuist komt het geld dan gewoon terug. Tot nu toe is dat altijd gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Hmm 120 is toch wel aan de lage kant naar mijn mening (nieuw 220?).

Afijn, hebben we niks aan; zou het ook zo kunnen zijn dat de inloggegevens buit zijn gemaakt en dat het een andere persoon is dan waar de succesvolle afhaaldeal mee heeft plaatsgevonden?

Voor wat betreft aangifte en vervolgstappen; volgens mij is er een minimum van drie aangiftes nodig om bijvoorbeeld NAW-gegevens op te kunnen vragen bij de bank. Daar liep ik zelf tegenaan toen ik (samen met welgeteld één andere tweaker) het schip in ben gegaan.

Omdat het er maar twee waren kreeg je geen melding via "check verkopersgegevens" online (bij de politie dacht ik?). Daardoor kon mijn rechtsbijstand geen NAW-procedure starten bij de bank, dus ook geen vervolgtraject (of uitkeren van vergoeding). Soort van loophole, zolang je minder dan 3 aangiftes hebt lopen ben je vrij veilig (ergens ook wel terecht natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Dagion schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:57:
Hmm 120 is toch wel aan de lage kant naar mijn mening (nieuw 220?).

Afijn, hebben we niks aan; zou het ook zo kunnen zijn dat de inloggegevens buit zijn gemaakt en dat het een andere persoon is dan waar de succesvolle afhaaldeal mee heeft plaatsgevonden?

Voor wat betreft aangifte en vervolgstappen; volgens mij is er een minimum van drie aangiftes nodig om bijvoorbeeld NAW-gegevens op te kunnen vragen bij de bank. Daar liep ik zelf tegenaan toen ik (samen met welgeteld één andere tweaker) het schip in ben gegaan.

Omdat het er maar twee waren kreeg je geen melding via "check verkopersgegevens" online (bij de politie dacht ik?). Daardoor kon mijn rechtsbijstand geen NAW-procedure starten bij de bank, dus ook geen vervolgtraject (of uitkeren van vergoeding). Soort van loophole, zolang je minder dan 3 aangiftes hebt lopen ben je vrij veilig (ergens ook wel terecht natuurlijk).
Hij verkocht een multi pack versie, dus geen garantie etc. Ook kosten de 5600 maar rond de 80-90 op V&A die zijn maar 10% langszamer dan de 7600 dus 120 klonk niet vreemd.

De persoon heeft zijn eigen iban gebruikt, tevens is zijn adres al bekend bij een mede-tweaker, vanuit mijn werk heb ik ook gewoon toegang tot medewerkers die de GBA mogen bevragen en kan zijn eventuele nieuwe adres dus heel makkelijk achterhalen. Mits hij zich niet uit heeft laten schrijven in NL natuurlijk.

Met dat adres kan ik een civiele procedure starten, daarna traject deurwaarder etc. Kost dit allemaal moeite en geld? Ja, ga ik dat verhalen het meeste wel. Het is inderdaad jammer dat oplichters de loopholes zoeken en misbruiken maar gelukkig is het altijd mogelijk om zelf een procedure te starten.

Maar hopelijk ligt er vanmiddag gewoon een brievenbus pakketje in de bus en was al de commotie voor niets. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectTL
@Bas1978 Neem aan dat je gisteren niks hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
ProjectTL schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:10:
@Bas1978 Neem aan dat je gisteren niks hebt ontvangen?
Nee, helemaal niets ook geen gewone post of folders dus kan nog aan de postbode liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Bas1978 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:00:
[...]

Nee, helemaal niets ook geen gewone post of folders dus kan nog aan de postbode liggen.
Gaat ook niet komen. Dus wanneer doen we aangifte? En zijn er evt nog andere gedupeerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Bas1978 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:52:
[...]
De persoon heeft zijn eigen iban gebruikt, tevens is zijn adres al bekend bij een mede-tweaker, vanuit mijn werk heb ik ook gewoon toegang tot medewerkers die de GBA mogen bevragen en kan zijn eventuele nieuwe adres dus heel makkelijk achterhalen. Mits hij zich niet uit heeft laten schrijven in NL natuurlijk.
Of het is de IBAN van een katvanger, adres dat bekend is is van de originele account eigenaar en niet van degene die de inlog heeft buitgemaakt en de advertenties heeft aangemaakt.
Van IBAN naar adres gaat echt niet zo eenvoudig, terecht natuurlijk. De bevoegde instanties kunnen vast in conclaaf met Tweakers of de gegevens die bij hen bekend zijn hetzelfde zijn voor de geslaagde deal als de (eventuele) oplichterspraktijken.

Heb al vaker gezien dat er bestaande accounts buitgemaakt waren en die gebruikt zijn voor oplichting. Neem in ieder geval mentaal alvast afscheid van de euro's, werkt beter voor de gemoedsrust :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

ProjectTL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:05:
Ik had contact met hem en we waren het eens over de prijs. Maar toen ik aangaf dat ik het wilde ophalen, reageerde hij niet meer. Vervolgens zag ik dat hij de advertentie opnieuw plaatste
Ik heb met mijzelf een afspraak gemaakt om met leden die zich amper op het forum laten zien, geen aankoopdeals te doen. Tja... soms loop je wat mis, maar hoe vaak is dat en het is dan ook niet waard. Het blijft uiteraard wel vervelend als het je dit wel overkomt, zoals de TS het overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Het nickname die ie gebruikt is ook toevallig overeenkomend , met zijn naam op Iban.
Dus dat is niet hoge wiskunde denk ik haha.

Had diegene opgezocht, en leek me niet iemand die graag van werkend houd om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProjectTL
was dit al opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
Aangifte gedaan, verwacht niet dat er veel mee gebeurd.
Voor de rest accepteren en doorgaan denk ik haha.
Pagina: 1