oude netwerk switch vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
Ik heb nog een ICU Gigabit Switch 5 port in gebruik. Meer info: uitvoering: ICIDU Gigabit Switch 5 ports

Deze werkt perfect en doet z'n ding.

Deze is wel nog uit 2010/11/12.

Geen idee of er firmware updates van op zijn geinstalleerd/ beschikbaar zijn.

Nu hoor je weleens dat je regelmatig (iedere 5 jaar) netwerk devices moet veranderen, ivm vulnerabilities.

Vraag: dien ik deze switch te vervangen door een nieuwe? En zo ja welke?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:57
Ik zou hem alleen vervangen als hij stuk is. Hij is unmanaged dus waarschijnlijk ook geen firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:56
Gewoon laten zitten als deze nog goed werkt. Hier zit dan heelveel oude meuk in het thuisnetwerk. Switches van 10+ jaar is niet ongewoon. Zelfde voor de nasservers, printers en computers doe feen vreemde dingen is het devies.

[ Voor 3% gewijzigd door RonnieKo op 07-07-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

Tazzios

..

Vanuit stroomverbruik kan het soms ook interessant zijn om apparatuur die 24/7 aanstaan te vervangen. Maar bij zo`n unmanaged switch verwacht ik dat ook niet. Bij managed switches kan het meestal eerder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
De CPU van een recente 8 poorts TPlink van paar tientjes bv is wat sneller, dat kan uitmaken in de snelheid van opbouwen van een connectie en dus snelheidsgevoel. De oude zal echt wel gigabit zijn, maar heeft wat oudere hardware. Gewoon vervangen, het was al geen topmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
An sich zal je met die domme switch niet tegen vulnerabilities aanlopen, zie het als een soort kabeldoosje/splitter.

Je hoeft je kabels immers ook niet te vervangen ivm vulnerabilities.

Dat ding is full duplex met een max capaciteit van 5 Gbit/s, lijkt me geen bottleneck voor iets wat nu als perfect ervaart. Niets meer aan doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Chris.nl op 07-07-2023 14:00 ]

Pagina: 1