Voor de HomeNAS-DIY-experts, raden jullie deze build aan of zijn er ook andere builds? link Ik heb een tijdje zitten denken: Synology DS923+ versus DIY. De voornaamste reden waarom ik Synology in gedachten had, is vanwege de energie-efficiëntie. Ik heb een oude pc staan die volgens de PSU-calculator ongeveer 220 Watt verbruikt. Als die pc 24/7 aanstaat, dan heb ik in een jaar ongeveer 800 euro verspild, uitgaande van een gemiddelde stroomprijs van €0,41 per kWh.
Ik zoek daarom iets zuinigers, bij volle vermogen ongeveer 70/80 Watt? Ik vind het eigenlijk leuk om het zelf in elkaar te zetten, mijn idee is om TrueNAS Scale te installeren met 4 x 8TB WD Pro Red.
Mijn vereisten zijn:
Mijn budget is ongeveer 5 a 600 euro. Ik wil echter kijken naar andere DYI listen voordat ik een keuze maak.
Ik zoek daarom iets zuinigers, bij volle vermogen ongeveer 70/80 Watt? Ik vind het eigenlijk leuk om het zelf in elkaar te zetten, mijn idee is om TrueNAS Scale te installeren met 4 x 8TB WD Pro Red.
Mijn vereisten zijn:
- VM's en Docker containers draaien. Niet veel, 1 à 3 tegelijk.
- Een Plexserver. (4K HDR afspelen. Meestal geen transcodering, maar in het geval dat het nodig is, wil ik wel dat het werkt). Dus ik heb in ieder geval een ingebouwde videokaart nodig?
- En ja, de rest van de TrueNAS-functies: snapshot, Rsync, enzovoort.
Mijn budget is ongeveer 5 a 600 euro. Ik wil echter kijken naar andere DYI listen voordat ik een keuze maak.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2023 11:54 ]