Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC upgrade of nieuw budget systeem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Deefsel
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
Dag Allen,

Graag had ik een beetje advies voor wat ik juist zou doen.
Zou ik mijn PC upgraden, of zou ik een nieuw budget game systeem aanschaffen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat gamen, geen zware games. WoW, diablo 4, COD af en toe, fighting games, Tekken 8(soon) SF VI, DBFZ etc...

Wat mag het systeem gaan kosten?
geen duizende euros, ben niet meer zo fanatiek dus mag zeker budget zijn. nieuw systeem +/-800 EUR - 1000 EUR? liefst meer naar de 800 EUR

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dat is de vraag nieuw of upgraden :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet te veel lawaai maken

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Een lijst met wat ik zou kunnen upgraden voor het meeste bang for buck.
of ben ik misschien beter af met het aankopen van een nieuw budget gamesysteem?

Huidige PC:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte AORUS H370 Gaming 3 WiFi€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400S Zwart€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingNZXT Kraken M22€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2D3600C18€ 84,90€ 84,90
1VoedingenSeasonic Focus Plus 650 Gold€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 84,90

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:33
Tja... met het lijstje aan games wat je opgeeft en de specificaties van je huidige systeem... dan zou ik zeggen, waarom geld uitgeven want lijkt mij nog prima geschikt? Alhoewel Diablo IV volgens mij wel aardig wat kan vragen, de rest van de games moet prima kunnen.

Je zal er iig met het gestelde budget met aanschaf van nieuw niet veel beter van kunnen maken, iig niet zoveel beter dat het verstandig is om daar 800 euro op stuk te slaan voor nieuw.

CPU upgrade gaat em ook niet worden met Intel, want dat betekent dan ook een nieuw moederbord en zeer wss geheugen, daar gaat al een flink deel van je budget.

Videokaart upgrade zou kunnen, alhoewel je met een snellere kaart dan je huidige 2070 al weer snel tegen een CPU bottleneck aan zal gaan lopen.

Dat was even een redelijk kort door de bocht redenering... maar wat/waar wil je precies op vooruit gaan? Wil je meer fps? Loop je nu al tegen limieten/bottlenecks aan?

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 07-07-2023 11:50 ]

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 20:52

voz

De echte kenner

Je huidige systeem lijkt me deftig genoeg om nog even mee te kunnen. Een nieuw budget gamesysteem gaat je huidige systeem niet overtreffen. Ook upgraden lijkt me niet noodzakelijk. Kan altijd natuurlijk als je graag wil, maar dan is het wel handig als je aangeeft welke limieten je met je huidige systeem tegenaan loopt.

Systeemspecs
PV Installatie