Glasvezelkastje naar eigen modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crtxz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 16:10
Mijn vraag
Glasvezel komt binnen in de meterkast maar wil graag mijn eigen modem in kleine server rack op eerste verdieping met alle andere hardware. Is het mogelijk om vanaf de NTU? een lange kabel van zo'n 10-15 meter naar het modem te leggen of zal dit voor heel veel snelheid verlies zorgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Unifi PRO SE
10GBe switch
NAS 10gbe

www.MITSN.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:58
Dat kan prima.

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 07-07-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crtxz
Ah oke top! dan ga ik dat proberen :)

www.MITSN.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41
Let wel op of je SC APC of UPC moet hebben. In de NTU zit achter het kapje een groene of blauwe connector. Als ik het goed heb ik Blauw UPC en Groen APC.

Zelf heb ik dit ook al eens geprobeerd met patch kabels van FS, deze passen door een 16mm buis. Dit samen met 2x multimode LC kabels.
Ben uiteindelijk weer teruggegaan naar de meterkast met modem, omdat ik de demping te groot vond en tv niet goed werkend kreeg. (waarschijnlijk van het bijtrekken van een UTP kabel in de zelfde buis met stalen trekveer).

https://www.fs.com/de-en/c/os2-9-125-single-mode-897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crtxz
ik heb nu een kabel getrokken en tot dusver lijkt het prima te werken. Heb nu dezelfde snelheden als toen het modem in de meterkast zat. In het kastje van glasvezel (de NTU denk ik?) is gewoon een utp aansluiten. en modem geeft 2.5GBe aan als ik hem aansluit met een cat7 kabel

www.MITSN.nl