Nextcloud - Agenda iPhone -- krijg het niet werkend...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:38
Probleem: Ik krijg de Nextcloud agenda ('calendar') niet gesynchroniseerd op mijn iPhone. Foutmelding in iPhone agenda "verbinding met de account mislukt"

Geprobeerd/huidige situatie:
- Nextcloud draait op Synology nas, niet in een container, maar geinstalleerd volgens dit stappenplan:
https://mariushosting.com...oud-on-your-synology-nas/

- Bij de instellingen van nextcloud krijg ik de volgende meldingen:
Je webserver is niet goed ingesteld om "/.well-known/webfinger" te vinden. Meer informatie is te vinden in onze documentatie↗.
Je webserver is niet goed ingesteld om "/.well-known/nodeinfo" te vinden. Meer informatie is te vinden in onze documentatie↗.
Je webserver is niet goed ingesteld om "/.well-known/caldav" te vinden. Meer informatie is te vinden in onze documentatie↗.
Je webserver is niet goed ingesteld om "/.well-known/carddav" te vinden. Meer informatie is te vinden in onze documentatie↗.

- Volgens de documentatie moet ik dan het volgende in .htaccess opnemen:

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteRule ^/\.well-known/carddav /nextcloud/remote.php/dav [R=301,L]
RewriteRule ^/\.well-known/caldav /nextcloud/remote.php/dav [R=301,L]
RewriteRule ^/\.well-known/webfinger /nextcloud/index.php/.well-known/webfinger [R=301,L]
RewriteRule ^/\.well-known/nodeinfo /nextcloud/index.php/.well-known/nodeinfo [R=301,L]
</IfModule>

(Nextcloud is voor mij bereikbaar via: https://<NAAM>.synology.me/nextcloud )

Het .htaccesss bestand dat ik heb aangepast staat op de synology in de map: web/nextcloud/
Maar dit heeft niet tot resultaat dat bij de administratieinstellingen in Nextcloud de bovenstaande foutmeldingen verdwijnen...

- Mijn iPhone stel ik in volgens dit stappenplan:
https://docs.nextcloud.co...im/sync_ios.html#calendar

Dat gaat goed, tot het moment dat ik in de iOs agenda de nextcloud agenda wil weergeven, dan krijg ik de foutmelding "verbinding met de account mislukt"

Ter info alle 'fout'meldingen in nextcloud:
>>>
De "Strict-Transport-Security" HTTP header is niet ingesteld als minimaal "15552000" seconden. Voor verbeterde beveiliging adviseren we HSTS in te schakelen zoals beschreven in de security tips ↗.
Je webserver is niet goed ingesteld om "/.well-known/webfinger" te vinden. Meer informatie is te vinden in onze documentatie↗.
Je webserver is niet goed ingesteld om "/.well-known/nodeinfo" te vinden. Meer informatie is te vinden in onze documentatie↗.
Je webserver is niet goed ingesteld om "/.well-known/caldav" te vinden. Meer informatie is te vinden in onze documentatie↗.
Je webserver is niet goed ingesteld om "/.well-known/carddav" te vinden. Meer informatie is te vinden in onze documentatie↗.

U heeft uw emailserverconfiguratie nog niet ingesteld of geverifieerd. Navigeer alstublieft naar de Standaardinstellingen om deze in te stellen. Hierna kunt u de "Stuur email" knop onder dit formulier gebruiken om uw instellingen te verifiëren

Je installatie heeft geen standaard telefoonregio. Dit is nodig om telefoonnummers te valideren in de profielinstellingen zonder landcode. Om nummers zonder landcode toe te staan, voeg je "default_phone_region" met de respectieve ISO 3166-1-code ↗ van de regio toe aan je configuratiebestand.

Er is geen geheugencache geconfigureerd. Om de prestaties te verhogen kun je de memcache configureren als die beschikbaar is. Meer informatie vind je in onze documentatie ↗.

De database mist een paar indexen. Omdat het toevoegen van indexen op grote tabellen veel tijd kan kosten, zijn ze niet automatisch gecreëerd. Door het draaien van "occ db:add-missing-indices" kunnen deze indexen handmatig worden toegevoegd terwijl de server blijft draaien. Als de indexen zijn toegevoegd, zullen opvragingen op die tabellen veel sneller plaatsvinden.
Ontbrekende index "mounts_user_root_path_index" in tabel "oc_mounts".

Deze server mist een paar aanbevolen PHP-modules. Voor betere prestaties en compatibiliteit adviseren we om die te installeren.
sysvsem
>>>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Dat zijn een heleboel hobbels om te nemen.
Om te beginnen de calendar voor de iphone. Ik gebruik die in Nextcloud nu zelf niet meer, maar als ik het me goed herinner zie je in de NC agenda, links onderin: Instellingen. Dan linkje naar de agenda voor de iphone/mac. In het engels staat er zoiets als: Copy IOs, macos caldav. Die moet je hebben als link.

Edit: Heb je terminal toegang tot de synology? Draait Nextcloud in een docker container?

[ Voor 11% gewijzigd door ahbart op 07-07-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
BB-One schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:10:
{....}
- Volgens de documentatie moet ik dan het volgende in .htaccess opnemen:

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteRule ^/\.well-known/carddav /nextcloud/remote.php/dav [R=301,L]
RewriteRule ^/\.well-known/caldav /nextcloud/remote.php/dav [R=301,L]
RewriteRule ^/\.well-known/webfinger /nextcloud/index.php/.well-known/webfinger [R=301,L]
RewriteRule ^/\.well-known/nodeinfo /nextcloud/index.php/.well-known/nodeinfo [R=301,L]
</IfModule>

(Nextcloud is voor mij bereikbaar via: https://<NAAM>.synology.me/nextcloud )

Het .htaccesss bestand dat ik heb aangepast staat op de synology in de map: web/nextcloud/
Maar dit heeft niet tot resultaat dat bij de administratieinstellingen in Nextcloud de bovenstaande foutmeldingen verdwijnen...
{.........}
Het .htaccess bestand moet in je document root van de server terecht komen (de map web denk ik). Het bestandje verwijst namelijk naar de web/nextcloud/ map dus een bestandje in de nextcloud map zelf gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
synoniem schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:00:
[...]

Het .htaccess bestand moet in je document root van de server terecht komen (de map web denk ik). Het bestandje verwijst namelijk naar de web/nextcloud/ map dus een bestandje in de nextcloud map zelf gaat niet werken.
Ja volgens mij dan in de map: /var/www/html/ als /var/www/html/.htaccess
En er van uitgaande dat Nextcloud dan blijkbaar in /var/www/html/nextcloud is geinstalleerd.

Die indices kun je via de terminal toevoegen:
code:
1
2
cd /var/www/html
sudo -u www-data php occ db:add-missing-indices

er van uitgaande dat de webserver als user www-data draait, wat ik zo even niet kan vinden op internet. Anders zou je ook:
code:
1
2
cd /var/www/html
sudo -u 33 php occ db:add-missing-indices

kunnen proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door ahbart op 07-07-2023 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:38
ahbart schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:52:
Dat zijn een heleboel hobbels om te nemen.
Om te beginnen de calendar voor de iphone. Ik gebruik die in Nextcloud nu zelf niet meer, maar als ik het me goed herinner zie je in de NC agenda, links onderin: Instellingen. Dan linkje naar de agenda voor de iphone/mac. In het engels staat er zoiets als: Copy IOs, macos caldav. Die moet je hebben als link.

Edit: Heb je terminal toegang tot de synology? Draait Nextcloud in een docker container?
Dank! Die link heb ik gevonden en het werkt! Op basis van de beschrijving van nextcloud zelf, dacht ik dat de server als volgt moest zijn:
https://<NAAM>.synology.me/nextcloud/remote.php/dav/
maar obv de link bij instellingen moest het zijn:
https://<NAAM>.synology.me/nextcloud/remote.php/dav/principals/users/<inlognaam>/
(rare is wel dat bij het invoeren van het account op de iPhone er geen foutmeldingen kwamen maar pas bij het willen synchroniseren van de agenda.

Kan ik mij nu nog bezig gaan houden met de andere foutmeldingen.... nogmaals dank!
ahbart schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:10:
[...]

Ja volgens mij dan in de map: /var/www/html/ als /var/www/html/.htaccess
En er van uitgaande dat Nextcloud dan blijkbaar in /var/www/html/nextcloud is geinstalleerd.

Die indices kun je via de terminal toevoegen:
code:
1
2
cd /var/www/html
sudo -u www-data php occ db:add-missing-indices

er van uitgaande dat de webserver als user www-data draait, wat ik zo even niet kan vinden op internet. Anders zou je ook:
code:
1
2
cd /var/www/html
sudo -u 33 php occ db:add-missing-indices

kunnen proberen.
Ik heb op dit moment geen terminal toegang tot de synology dus ik kan het niet op die manier proberen, maar ik heb al wel via filestation de .htaccess file in de 'web' map geplaatst maar dat heeft niet gezorgd voor het verdwijnen van de foutmeldingen in Nextcloud, maar zoals hierboven aangegeven mijn agenda werkt.