Bij mij hangt sinds kort een Alfen Eve Single S-line en deze is afgelopen woensdag aangesloten.
Het is de versie met vaste kabel, RFID (momenteel niet ingeschakeld) en active load balancing.
Firmware: 6.3.0-4185
Load Balancing gaat via de P1 poort en daar zit een splitter, vanwege mijn Home Assistant. Home Assistant lijkt prima te draaien.
Op zich werkt het laden: plug de stekker erin en de auto begint te laden met tussen 10 en 11 kWh.
Paar dingen gaan nog niet optimaal.
Ik heb een aantal vragen:
Het is de versie met vaste kabel, RFID (momenteel niet ingeschakeld) en active load balancing.
Firmware: 6.3.0-4185
Load Balancing gaat via de P1 poort en daar zit een splitter, vanwege mijn Home Assistant. Home Assistant lijkt prima te draaien.
Op zich werkt het laden: plug de stekker erin en de auto begint te laden met tussen 10 en 11 kWh.
Paar dingen gaan nog niet optimaal.
- Ik heb pas 1 laadsessie van meerdere uren gedaan; deze is ongeveer 3 onderbroken geweest (en weer automatisch verder gegaan)
- Zowel in de ACE service installer (Windows laptop) als de MyEve app (Android) wordt regelmatig de verbinding verbroken en krijg ik de volgende melding:
Ik weet dat je maar met één app tegelijk ingelogd kan zijn en dat is op dat moment echt niet het geval. Het gekke is, dat ik vaak de app opgestart en ingelogd krijg, de eerste waardes kan uitlezen en deze melding pas na een minuut of zo optreedt.verbinding met laadstation mislukt. Mogelijk is er al een apparaat verbonden; meld u af op dat apparaat en probeer opnieuw
Soms krijg ik ook bij het aanmelden een foutmelding (heb hem even niet exact, maar is ongeveer de volgende melding):Het laadapparaat kan worden gevonden maar de login wordt niet geaccepteerd - Ik zie diverse (fout-)meldingen regelmatig terugkomen in de logbestanden.
Ik heb een aantal vragen:
- Herkent iemand één of meer van deze problemen en vooral, heeft hij/zij mogelijke oorzaken en oplossingen?
- Weet iemand of er ergens documentatie is met extra toelichting op mogelijke meldingen in de logfiles?