Laptop voor games en internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB3108
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-09-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gamen en internetten. Hier en daar een beetje programmeren met Python (kleine datasets).
Games die ik er goed mee wil spelen zijn Cities Skylines 2 en FM2024 met maximale database.
CS2 vraag vooral wat van de videokaart en FM voornamelijk CPU capaciteit.
Zelfs had ik de medion aanbieding gezien:

uitvoering: Medion Erazer Major X10 MD62501

Alleen zie ik teveel problemen met de videokaart in verschillende reviews.

Zijn mijn wensen onrealistisch, of ben ik gewoon verkeerd aan het zoeken?

Wat is je budget?
Rond de €1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Regelmatig mee op reis, dus stevigheid is van belang

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een toetsenbord met numpad.

Beste antwoord (via RB3108 op 25-07-2023 23:29)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is een bekend issue met laptops. Punt. De power density van dergelijke hardware is zó hoog, en de kleinere chips worden zo hard geklokt dat er een enorme hoeveelheid warmte is. Dit is bovendien voor een laptop een vrij dun apparaat, dus niet eens zó veel heatsink ruimte, en vanwege de kosten: waarschijnlijk niet een dikke vapour chamber combo, dat er maar zo veel manieren zijn om de ruim 180W aan warmte af te voeren (deze laptops balanceren hun CPU/GPU naar gelang er meer nodig is qua power budget). En dat is met heel veel fans.

Je zou de settings omlaag kunnen zetten, dingen als FSR/DLSS kunnen gebruiken, en de framerate kunnen beperken. Maar wil je stiller, dan ontkom je niet aan óf minder power, óf meer thermische massa. Je zou ook kunnen kijken hoever je komt op de AMD videokaart in de laptop zelf, om zeg maar de "steamdeck"-methode te testen (lage graphics, lage resolutie, maar verder hetzelfde spel). De moderne gamelaptop is een luid, amper upgradebaar stuk techniek, met bovendien minder performance dan desktop equivalenten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:38
Waarom wil je een Intel arc gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB3108
99ruud99 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:23:
Waarom wil je een Intel arc gpu?
Die wil ik juist niet, maar ik zie niet direct een vergelijkbare laptop met een Nvidia kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-10 12:18
uitvoering: MSI Bravo 15 C7VF-004BE (Azerty toetsenbord)

Cities Skylines 2 is redelijk demanding maar de 4060 zal dat wel aankunnen

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfp4ck op 07-07-2023 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB3108
Wolfp4ck schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:02:
uitvoering: MSI Bravo 15 C7VF-004BE (Azerty toetsenbord)

Cities Skylines 2 is redelijk demanding maar de 4060 zal dat wel aankunnen
Dat is een hele mooie, als deze een qwerty toetsenbord zou hebben, dan zou ik het wel weten. Echter de goedkoopste versie van deze laptop met qwerty die ik kan vinden is bijna 300 euro duurder. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1926004;1921920/

bij deze, denk dat de ene de Belgische versie is en de andere de NL versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB3108
Die heb ik gezien, maar dat is de 003 versie (de 001 versie is nog iets goedkoper). Op het oog weinig verschil, maar als ik op de verschillende fora zoek zie ik dat elke nieuwere versie weer wat optimalisaties heeft. Of ben ik dan aan het muggenziften en zijn de verschillen tussen de versies 001 t/m 004 verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
zelfde processor, zelfde geheugen, zelfde grafische kaart, zelfde batterij, zelfde scherm,
ik zou moest je niet gerust zijn eens naar Megekko bellen om te vragen wat het verschil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB3108
Heb even contact met ze gehad. Hun advies is om 100 euro meer te spenderen en te gaan voor de BRAVO 15 C7VF-001NL. Deze heeft de Ryzen 7735HS, die voor games die veel CPU vragen (zoals games als FM2024) een stuk sneller is dan de 7535HS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB3108
Ik heb gekozen voor de BRAVO 15 C7VF-001NL. Doet het prima qua prestaties. Enige zorgen die ik heb zijn de enorm lawaaierige fans en de hoge temperaturen tijdens vrijwel alle spellen. Of dit nu Cities Skylines, Total War of Starcraft 2 is, de temperatuur gaat door het dak! Alleen bij Football manager valt het mee.

Is dit een bekend issue bij deze laptop (had het niet in reviews gezien), of heb ik een slechte laptop ontvangen, of is dit iets wat eenvoudig op te lossen is met instellingen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is een bekend issue met laptops. Punt. De power density van dergelijke hardware is zó hoog, en de kleinere chips worden zo hard geklokt dat er een enorme hoeveelheid warmte is. Dit is bovendien voor een laptop een vrij dun apparaat, dus niet eens zó veel heatsink ruimte, en vanwege de kosten: waarschijnlijk niet een dikke vapour chamber combo, dat er maar zo veel manieren zijn om de ruim 180W aan warmte af te voeren (deze laptops balanceren hun CPU/GPU naar gelang er meer nodig is qua power budget). En dat is met heel veel fans.

Je zou de settings omlaag kunnen zetten, dingen als FSR/DLSS kunnen gebruiken, en de framerate kunnen beperken. Maar wil je stiller, dan ontkom je niet aan óf minder power, óf meer thermische massa. Je zou ook kunnen kijken hoever je komt op de AMD videokaart in de laptop zelf, om zeg maar de "steamdeck"-methode te testen (lage graphics, lage resolutie, maar verder hetzelfde spel). De moderne gamelaptop is een luid, amper upgradebaar stuk techniek, met bovendien minder performance dan desktop equivalenten.
Pagina: 1