Kan een Dell wd19 dock op mini pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Mijn vraag

Ik heb een Dell wd 19 dock en deze gebruik ik thuis met mijn werk laptop en mijn dochter haar laptop. Dit werkt uitstekend zowel de monitoren en de usb randapparatuur. Ook het opladen van de laptops werkt top.

Nu zou ik graag een mini pc kopen en deze net als de laptops met het dock gebruiken. Zou dit net zo moeten werken als de laptops of krijg ik problemen met het dock omdat deze ook stroom terug levert via de usb-c aansluiting?

Beste antwoord (via remanus op 07-07-2023 14:05)

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 21:18
De meeste kans dat het werkt heb je als je een mini-pc kiest met displayport alt of thunderbolt. Met name die laatste zal hem wel prijzig maken. V&a biedt wellicht kansen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Het laden over USB-c zal geen probleem zijn. Je zal je mini-pc er waarschijnlijk niet mee op kunnen laden, maar er zal geen stroom over de usb kabel worden gestuurd als jouw mini-pc er niet mee om kan gaan.

Belangrijker is beeldsignaal over USB-c. Ik kan niet goed achterhalen of deze dock een displaylink dock is. Als dat zo is, dan kan je de beeldschermen ook gebruiken met de mini-pc. Maar als jouw dock het beeldsignaal dmv displayport alt mode over de kabel gebruikt, dan zal de mini-pc hier waarschijnlijk niets mee kunnen. En dan heb je dus geen beeld van je mini-pc.

Dell is niet zo scheutig met specificaties, dus dat zal je even moeten zoeken of uitproberen. Of op zoek naar een mini-pc die ook USB-c met displayport alt mode heeft. Dat zal beperkt zijn. Mini-pc met thunderbolt zal waarschijnlijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
De WD19 is geen DisplayLink dock, maar een native USB-C dock. Je zal moeten controleren of de mini PC die je op het oog heeft DisplayPort over USB-C ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Dank je voor de reacties, fijn om te weten dat de laad functie de mini pc niet kan beschadigen.

Ik zit niet aan dit dock vast, maar het werkt gewoon lekker stabiel op het moment.

De mini pc zou ik op het moment kiezen als ik zou weten of het gaat werken, dus nog niet echt iets op het oog. Ik was aan het kijken naar een gen 12/13 i5 nuc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
De meeste kans dat het werkt heb je als je een mini-pc kiest met displayport alt of thunderbolt. Met name die laatste zal hem wel prijzig maken. V&a biedt wellicht kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Ik ga op zoek, dank je om me de goede richting aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:31
Toevallig hebben we hier op de zaak WD19 docks in gebruik en hebben al meerdere malen recente modellen HP ProDesk MFF hier op aangesloten via USB-C. Hiermee hadden ze geen verdere aansluitingen nodig voor stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Een 2de hands Intel NUC 12 Pro Kit NUC12WSHi7 gekocht en thuis meteen aan het dock getest. Werkt meteen net zoals de laptop. Opgelost en bedankt voor de tips.
Pagina: 1