Hulpvraag: TV Meubel / spec's apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin123
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-10-2024
Goedenavond,

Er bestaan uiteraard al verschillende topic's over TV Meubels etc. maar daar kan ik het antwoord niet terug vinden op mijn vragen jammer genoeg. Ik zit nml met het volgende;

1) Ik ben op zoek naar een nieuw TV Meubel (max. 190cm tot 200cm breed) waarin ik in ieder geval kwijt wil, een PS5, Apple TV, Ziggo Mediabox Next e.d.. Nu ben ik voornemens om 1 van de 2 volgende meubels te kopen (tenzij jullie betere alternatieve hebben):

https://www.tv-meubels.nl/tv-meubel-met-3-vakken-laden.html
https://www.tv-meubels.nl...-vak-en-laden-midden.html

Zoals jullie zien heeft het ene meubel een dichte lade + open vak en het andere meubel tweemaal dichte lade. Nu ben ik benieuwd of ik mijn PS5, Apple TV en ziggo mediabox next netjes achter een gesloten deurtje of lade kan zetten en ik deze apparaten nog steeds kan bedienen met de meegeleverde/bijbehorende remote? Het tv meubel blokkeert namelijk infrarood. Dus mijn vraag is concreet; werkt de bediening tussen deze apparaten en hun remote op infrarood? In dat geval kies ik voor het meubel met het open vak.
Werken de (afstandsbedieningen van de) apparaten op een andere frequentie, kies ik voor het meubel met de dichte vakken. Kortom, wat voor connectiviteit gaat hiertussen schuil bij deze 3 afzonderlijke apparaten?

2) Ik ben voornemens om een LG OLED G3 te halen 65 inch of 55 inch. Het meubel kan (vanwege mijn muur) maar 190cm breed eigenlijk, en een 65 Inch tv is al 144cm breed, waardoor je maar 46cm overhoudt ofwel aan weerskanten 23cm. Is dit optisch nog acceptabel / kan je hier nog dingen kwijt zoals een kaarsje/boekje/plateau? Of zouden jullie voor een 55 inch gaan icm een 190cm meubel? Het lijkt mij in eerste instantie niet super mooi als je TV bijna net zo groot is als je meubel maar aan de andere kant moet jouw tv meubel de grootte van je TV bepalen? Graag jullie mening.

Ojah: Ik heb een Sonos Arc (114cm breedte) en Sonos Sub

3) Misschien een stomme vraag, maar ik wil alle kabels wegwerken in de muur. Kortom; frezen, pvc buis, dichtsmeren, klaar. Maar met een PS5, Apple TV, Ziggo Mediabox en Sonos Arc zit je toch al aan minimaal 4 HDMI's, vermeerderd met stroomkabels evt. Dat gaat toch nooit passen in 1 pvc buis?

Ik hoor graag.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:11
Ik gebruik een IR blaster.
Kleine ontvanger amper zichtbaar onder de TV.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin123
@GarBaGe Dank voor je reactie. Ik heb hier inderdaad over gelezen, nog een andere optie zou een akoestisch doek zijn. Maar voor nu even benieuwd naar bovenstaande 3 specifieke vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Justin123 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:21:
Kortom, wat voor connectiviteit gaat hiertussen schuil bij deze 3 afzonderlijke apparaten?
Gebruiken allemaal RF of Bluetooth en kunnen dus achter een gesloten deur staan.
3) Misschien een stomme vraag, maar ik wil alle kabels wegwerken in de muur. Kortom; frezen, pvc buis, dichtsmeren, klaar. Maar met een PS5, Apple TV, Ziggo Mediabox en Sonos Arc zit je toch al aan minimaal 4 HDMI's, vermeerderd met stroomkabels evt. Dat gaat toch nooit passen in 1 pvc buis?
Buis met een grotere diameter of een tweede buis in de muur.

[ Voor 45% gewijzigd door ebis op 06-07-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Dus mijn vraag is concreet; werkt de bediening tussen deze apparaten en hun remote op infrarood?
Het antwoord heb je reeds gehad maar dit soort vragen zijn eigen geen topic waard. Lees handleidingen van apparatuur en daarin zal vermeld staan welke techniek ze gebruiken. Waarbij ik met de PlayStation 5 aan sowieso de deur zou openen in verband met warmte afvoer. Dicht meubel met relatief kleine vakken met daarin een actieve PS5? Die fan ga je horen.
Is dit optisch nog acceptabel / kan je hier nog dingen kwijt zoals een kaarsje/boekje/plateau?
Het is subjectief of iets optisch acceptabel is. Tevens maakt het mijns inziens ook uit hoe veel ruimte je houdt boven het meubel voor de TV komt. Het gaat om het totaalplaatje. Andere insteek, vanwaar de TV in het midden van het meubel? Hang de TV geheel naar rechts of links en het oogt weer geheel anders.

Ik zou geen formaat kleinere TV nemen omdat "het beter past boven het TV meubel". Wat is je kijkafstand? Dat lijkt mij een meer belangrijke factor voor het bepalen van het formaat TV. Waarbij ik überhaupt op mijn eigen smaak af zou gaan, niet de mening van een forum.
Dat gaat toch nooit passen in 1 pvc buis?
As said meerdere buizen of één buis en dan breder. Ventilatiekanaal is bijvoorbeeld een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 06-07-2023 19:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin123
@FeaR Ah, sorry! Ik zit niet (meer) heel vaak op fora en had/heb echt dringend wat hulp nodig van lui met expertise, waar beter dan tweakers :D. om te reageren op je vragen;

Misschien is het dan toch handiger om een meubel te kiezen met een open vak in het kader van de ventilatie.
Verder idd een goede tip, misschien de TV aan 1 kant hangen, is ook een optie. Misschien gelijk laten aflopen met het meubel dan aan 1 kant bijvoorbeeld..?

De Arc is trouwens 8cm hoog, dus ik zat te denken aan zo'n 13cm tussen meubel en tv +-. Ben een beetje opzoek naar wat gangbaar is.

Kijkafstand is 3.10 precies. Richtlijn bij 65 inch is vanaf 3,5m lees ik vaak, maar wie weet verhuis ik over 2 of 3 jaar en neem ik de TV mee bijv..vind het een lastige keuze.

Ik snap dat eea altijd subjectief is, maar wat algemene richtlijnen zijn altijd mooi om kennis van te nemen of wat het overgrote deel van de mensen heeft, ben ik altijd benieuwd en nieuwsgierig naar.
Pagina: 1