Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 09:00
Goedemiddag,

Ik heb een Growatt ShineLan-X aan mijn Growatt omvormer gehangen en aangesloten met lan kabel. De app (Shinephone), webinterface van de datalogger en webinterface van Growatt geven aan dat er connectie is. Toch verschijnt er geen data.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yn5e0FU.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3upL3yL.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cys6X8L.png

Ik heb geprobeerd om de logger een vast IP te geven, dan brandt er helemaal geen status LED. Dat zou volgens de handleiding betekenen dat hij niet in de omvormer zit, maar dat zit hij uiteraard wel. Heb ik DHCP aanstaan blijft de groene status LED branden wat zou moeten betekenen dat er geen connectie is met de router. Dat is vreemd aangezien alles aangeeft dat er een connectie is.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 11:04
Hoi Dimmak,

Is er inmiddels een oorzaak en oplossing gevonden? Ik heb eenzelfde soort probleem.

Vanmorgen tijd gevonden om een utp kabel van de router naar de omvormer te trekken.
Spulletjes aangesloten, app gedownload, geregistreerd en aangemeld. In de app zie ik nu dat de shinelan-x offline is.

Log ik op de pc via het ip adres in in shinelin-x dan zie ik onder datalogger state dat het systeem online is.
Kijk ik onder divice state dan wordt mijn omvormer herkent en wordt het serienummer weergegeven.

Op de shinelan-x module knippert de blauwe led, dus er zou communicatie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Inmiddels werkt de app. Sinds gisteren, einde van de middag. Blijkbaar duurt het gewoon een uurtje of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 09:00
Hier nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Ok, enige wat ikwel heb gedaan (overigens gewoon volgens de manual) is de datalogger via het ip adres benaderen, Dan onder datalogger settings, reboot able van no naar yes. Druk op opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:12
Het beste advies is: de datalogger weg doen. Vervolgens een meter in de meterkast plaatsen. Ik had een wifi en toen een lan datalogger, alleen maar problemen.

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

paQ

wat een raar advies
De datalogger geeft je allerlei inzicht in je omvormer en aanpassingsmogelijkheden.
Een stroommeter staat bovendien los van een datalogger.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
MvdO79 schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:21:
Het beste advies is: de datalogger weg doen. Vervolgens een meter in de meterkast plaatsen. Ik had een wifi en toen een lan datalogger, alleen maar problemen.
Ik ben wel benieuwd naar je problemen. Wifi kan ik inkomen, in mijn nieuwbouwbunker van beton en staal is wifi kansloos. Maar een bedrade verbinding is vrijwel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
paQ schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:25:
wat een raar advies
De datalogger geeft je allerlei inzicht in je omvormer en aanpassingsmogelijkheden.
Een stroommeter staat bovendien los van een datalogger.
Dat is waar, ik wil alleen de opwek bekijken. Wat doe jij met de inzichten en aanpasingsmogelijkheden?

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

paQ

MvdO79 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:44:
[...]

Dat is waar, ik wil alleen de opwek bekijken. Wat doe jij met de inzichten en aanpasingsmogelijkheden?
Als er een error is kun je het zien in de log.
Maar d'r zijn ook allerlei geavanceerde settings mogelijk. Heb er zelf geen last van, maar je zou in theorie de piekspanning kunnen aanpassen :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
G-addict schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:48:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je problemen. Wifi kan ik inkomen, in mijn nieuwbouwbunker van beton en staal is wifi kansloos. Maar een bedrade verbinding is vrijwel probleemloos.
Ik had problemen met de service vanuit Growatt, om de zoveel tijd offline etc, ik wil vooral de opwek checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
paQ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:48:
[...]

Als er een error is kun je het zien in de log.
Maar d'r zijn ook allerlei geavanceerde settings mogelijk. Heb er zelf geen last van, maar je zou in theorie de piekspanning kunnen aanpassen :+
Zou handig kunnen zijn dus, nu ook geen last van maar goede tip voor wellicht later :)

Pagina: 1